Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-14, 13:18   #1
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Knust mobilskjerm. Rett på ny?

AAARG.
Jeg kjøpte sent i fjor ny mobil.
Jeg gikk innom en av netcoms butikker, og spurte etter en mobil var støt og vannsikker. Vedkommende i butikken anbefalte meg da Samsung S4 Active. Denne kjøpte jeg, pluss jeg kjøpte skjermbeskytter fra Copter etter anbefaling fra butikken. Fleipet med hva jeg skulle med det? Tlf skulle jo være støtsikker! ''skader ikke at den er enda sterkere'' var svaret.
I tillegg har jeg brukt plastdeksel på baksiden av tlf.
Nå falt tlf 40-50 cm (ned fra en stol), og dritten knuste faenmeg!
Må si jeg føler meg litt snurt. Støtsikker meg en viss plass.

Må jeg bare finne meg i å legge ut for ny skjerm? eller har jeg faktisk en god sak, å kan slenge tlf i bordet i butikken og kreve de skifter den på deres regning?

Edit: Leser nå på nettet att S4 active slettest ikke er støtsikker...

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 13:34   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Jeg har alltid tenkt at støtsikker betyr at den tåler med dunk og smell og bevegelse, ikke at skjermen er uknuselig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 13:39   #3
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Joda. Uknuselig er den ikke. Men mener den burde tåle en del mer enn vanlige tlfer. Ett fall fra 40-50cm er faktisk ikke rare dunken, for en tlf jeg ble opplyst om skulle være støtsikker, i tilleg til ekstra beskyttelse..

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 13:40   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Støt går ikkje på skjerm meiner eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 13:43   #5
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Men viser seg jo at tlf slettest ikke er støtsikker i det heletatt....
Føler meg litt lurt av butikken. Jeg kjøpte jo denne tlf, og beskyttelsen, nettop for at slike ting ikke skulle hende, og slik jeg forsto det på butikken, skulle det heller ikke skje.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 08-07-14 kl 13:50.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 17:05   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

40-50 cm er fall i mitt hode, ikke støt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 18:24   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Men viser seg jo at tlf slettest ikke er støtsikker i det heletatt....
Føler meg litt lurt av butikken. Jeg kjøpte jo denne tlf, og beskyttelsen, nettop for at slike ting ikke skulle hende, og slik jeg forsto det på butikken, skulle det heller ikke skje.

Jeg tenker at dersom man har behov for en telefon som er beregnet for skikkelig hardt bruk må man undersøke litt mer og se på spesifikasjoner og sertifiseringer før man kjøper, og ikke bare tro at man har kommunisert sitt behov godt nok til en random butikkselger, og ta de anbefalinger for god fisk.
Støtsikker er noe helt annet enn fallsikker i min bok, så jeg tror ikke du har noen spesielt god sak mot butikken her.

Min mann har behov for en mobil som tåler tøff behandling, støv, fukt osv, og han undersøkte nøye hvilke sertifiseringer de ulike modellene hadde før han endte opp med en Galaxy Xcover.
Da mobilen falt fra 2 meters høyde, fikk knust skjerm og invortes problemer fikk han ny på flekken.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 18:26   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knust mobilskjerm. Rett på ny?

Du har neppe noen sak. Dette blir jo bare ditt ord, og de har som regel klare retningslinjer for hva som er reklamasjon. Knuste skjermer er ikke det.

Mammas iPad fikk en diger sprekk i skjermen en måned etter at hun fikk den. Hun hadde ikke mistet den i gulvet eller hatt den med seg noe sted. Det er fortsatt ikke noe som dekkes, fordi hun ikke kan bevise at den ikke har blitt utsatt for noe.

Jeg ville ikke tolket en støtsikker telefon som uknuselig. De fleste telefoner tåler også å falle i gulvet noen ganger, men har man uflaks så har man uflaks, dessverre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no