Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Danmark uten pass - krise or not?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-15, 12:46   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Jeg måtte vise pass på Kastrup en gang, med Norwegian. Da var jeg glad for at guttungen hadde pass, for det var ikke noe kjære mor. Ikke noe terrorsituasjon da.

Så hvis det hadde vært et barn uten annen legitimasjon hadde jeg nok stresset mer.

Vi skal ikke fly, så jeg har vanskelig for å se for meg en situasjon det barna trenger pass. Det får de få når vi skal reise lenger. Vi tar med fødselsattest.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 12:47   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Var nettopp i Danmark, uten å vise passet en gang.
Ikke noen annen legitimasjon heller.

Men usikker på Snuppa da, som skal være med til Køben i august, om hun skulle trenge noen form for legitimasjon. Usikker på om passet hennes er gyldig.

Skal hun reise med fly ville jeg sørget for gyldig pass.

Jeg har vært i Danmark et tresifret antall ganger, oftest uten pass, men den ene gangen vi hadde behov for det var det veldig kjekt å ha tilgjengelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 12:47   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Helsetrygdkort er innmari greit å ha i Danmark i alle fall om man trenger å oppsøke allmennlege..

Ja, jeg har som sagt bestilt det. Så i en tråd her at det ikke var nødvendig, men bestilte likevel.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 07:43   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Kom på vi laget nytt i 2013, til barna. Så da har jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 08:34   #25
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Nesse, pass på at begge pass har samme varighet, jeg måtte få nytt til yngste, selv om han og eldste fikk pass samtidig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 09:00   #26
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Vi glemte passene våre hjemme nå da vi fløy til Danmark med Norwegian. Vi har jo annen bildelegitimasjon, men kan ikke legitimere de yngste barna på noe vis. Jeg har aldri vist pass i Danmark.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 10:44   #27
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Aldri hatt pass på danmarksferie (bilferie), men vi over 18 har legitimasjon i form av bankkort. Om man skal fly må man vel ha pass.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 13:46   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Vi skal til Sverige i sommer, Gøteborg. Minsta på 15 mndr har verken pass eller ID, må hun ha det? Har ikke tenkt på det engang. Bør jeg ta med fødselsattesten hennes? Det er vel ID nok? Og holder det i så tilfelle med kopi? Så kan originalen ligge hjemme, kjedelig å miste den selv om det går fort å skaffe ny.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 13:52   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Hun trenger ikke det, Dixie. Mine er 2 1/2 og 4 og har ikke pass, og de får ikke det for denne turen heller. Fødselsattest er nok lurt, attestert kopi hvis du ikke tar med original.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 13:58   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Tusen takk for svar, da tar jeg med ungenes fødselsattester i tilfelle. Vi voksne har førerkort.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 18:12   #31
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Har aldri med pass til Danmark. Har også prestert å dra uten annen leg og, glemte liksågodt hele lommeboka.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 18:14   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Når jeg tenker meg om har jeg jo vært i Sverige en drøss med ganger uten å tenke på pass en gang. Jaja, nå får jeg fikset det i tilfelle det blir noen spennende utenlandsturer sånn helt spontant. Kjempesannsynlig. :neinei:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 23:26   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Når jeg tenker meg om har jeg jo vært i Sverige en drøss med ganger uten å tenke på pass en gang. Jaja, nå får jeg fikset det i tilfelle det blir noen spennende utenlandsturer sånn helt spontant. Kjempesannsynlig. :neinei:

Jeg har jo vært over hundre ganger i Danmark uten medbrakt pass og pass er slettes ikke nødvendig for opphold i Danmark hverken for voksne eller barn. Det er eventuelt transportselskap som kan kreve det.

Jeg har heller aldri hatt med fødselsattest. På helsetrygdkortene står jo fødsels og personnummer til ungene.

Den ene gangen jeg har vist pass i Danmark hadde det jo også gått helt fint uten. Det ville bare fått oss litt senere hjem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-15, 06:18   #34
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danmark uten pass - krise or not?

Nei sant, jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig begynte å lure på det der. Jaja, jeg trenger pass uansett og har tid til å fikse det nå, det har jeg neppe til høsten.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no