Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-11, 13:53   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Jepp, det passer jo selvsagt veldig godt på denne tiden av året. Men på den lyse siden kan jeg få en ny og oppdatert vaskemaskin, men hva trenger jeg? Godt ullprogram, et kortprogram til skitne dresser - noe annet?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 14:22   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Pass på at den har lavt energiforbruk. Det er masse penger å spare på det for oss som vasker mye.

Vi kjøpte en forholdsvis rimelig Mielemaskin for tre års tid siden, eller fire kanskje, og den er vi veldig fornøyde med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 14:34   #3
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Jeg er veldig glad i tester, så det er min anbefaling. Sjekk de nyeste testene i Norge (og hvis du virkelig vil gå grundig til verks, sjekk tester i Sverige, Danmark og Tyskland også). Vi kjøpte en Miele-maskin som hadde blitt best i test det året vi kjøpte den og er veldig fornøyde.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:21   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Min Miele kjøpt for 2 år siden til ca 8000,- er fantastisk
Mange programmer, vasker ull bra og lager lite lyd.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 18:16   #5
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Ja, Miele har gode maskiner, men jeg antar det er toppmodellen som skiller seg ut. Jeg har pendlet en del og hatt tilgang på ulike maskiner der jeg har bodd de siste par årene. Jeg liker godt de store nye maskinene som tar 8 og 10 kg, man kan vaske dundyner og slik helt fint og koke store mengder håndkler og sengetøy på en gang. Utrolig praktisk på sommeren når jeg kan tørke ute. Min er en AEG. Ellers liker jeg både Asko og Bosch. Asko kom dårlig ut i en flekk test for et par år siden, men jeg likte virkelig Asko-maskinen. Mine foreldre har en snart 10 år gammel Asko, den går hver dag, vasker helt rent, to ullprogram; en vanlig og en som skal være finere enn håndvask. Ikke en eneste reparasjon på Asko-maskinen i disse årene. Min Asko står lagret, og kommer nok i sving igjen om et års tid, eller så får jeg selge den.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:22   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Takk for svar.
Jeg skal ha iallfall plass til 8 kilo i den, får man plass til å vaske en dobbeldyne da, eller bør den ta 10 kilo. Tror ikke jeg har sett vanlige vaskemaskiner som tar 10 kilo jeg, finnes det?
Mannen kom over en på Elkjøp til 4000, men den var merket kun A+ i forhold til energi. Er det bra nok? Viktig at den er stillegående også siden vaskerommet ligger ved kjøkkenet.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:55   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Jeg avbefaler iallefall Asko. Vi har en som vasker mindre rent enn vår gamle maskin fra AEG, og i tillegg spiser den hull i klærne. Det blir et annetmerke når den ryker.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:01   #8
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Vaskemaskinen er røket - trenger tips til ny

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg avbefaler iallefall Asko. Vi har en som vasker mindre rent enn vår gamle maskin fra AEG, og i tillegg spiser den hull i klærne. Det blir et annetmerke når den ryker.

Jeg har motsatt erfaring. Jeg hadde en Elto (heter vel nå asko, eller motsatt...) hele studietidene og lenge til. Jeg var kjempefornøyd med den, og spesielt ullprogrammet. Etter ti år røyk dørlåsen, og vi fikk påskudd til å kjøpe en ny. Det ble AEG som skulle være så bra, men den er jeg ikke så fornøyd med. Dvs; jeg er fornøyd hele sommeren, men misfornøyd om vinteren. Ullprogrammen skyller nemlig i kaldt vann så alt krymper Ellers er den ok.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no