Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Øvelseskjøring m/barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du tillatt øvelseskjøring med barnet (barna) ditt i bilen?
Nei, øvelsekjøring med barn i bilen synes jeg ikke er greit. 74 77,89%
Ja, det er greit for meg. 14 14,74%
Annet, spesifiser gjerne. 7 7,37%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-07, 21:53   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

En som øvelseskjører er ikke like rutinert som en som har lappen. Elementær logikk tilsier at den urutinerte antageligvis ikke er like rutinert som den som er rutinert, ergo ville jeg aldri latt mine barn sitte på med en som øvelseskjørte. Spesielt ikke en attenåring.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 21:58   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg ville ikke latt noen øvelseskjøre med mine barn i bilen. For det første er barn flinke til å ta oppmerksomheten, og jeg ville ikke stolt på at en ung, uerfaren sjåfør ville klart å konsentrere seg om kjøringen og ikke om ungene i baksetet. For det andre ville jeg ikke følt det trygt å la barna mine være med i bilen med en uerfaren sjåfør.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 08:13   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Er det helt i begynnelsen av opplærignen, så ville jeg ikke det. Men om det er snakk om en person som så og si bare mangler oppkjøringen, og som er flink til å kjøre, så kan det godt gå an. Den som sitter i pasasjersetet er der jo for å følge med og passe på, slik at den som øver ikke kjører over fartsgrensen etc.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 09:14   #24
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Ja, jeg øvelseskjører med barna i bilen, men kun på veier jeg har kjørt før. Kjører opp om snaue 14 dager og føler meg trygg nok til å ha barna i bilen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 09:50   #25
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Lillebroren min har kjørt i over 2,5 år.
Han kjører nemlig bilcross.
Så flink er han.
Han kunne kjørt opp nå, han mangler bare å ta testen.
Men dog, det er noe med prinsippet.
Samt at jeg ikke føler meg trygg på at han er rutinert nok, erfaren nok osv.
Og han er nok lettere distrahert også.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 12:26   #26
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Det siste året mannen min øvelseskjørte (av totalt tretten år....) skjedde det ofte med storesøster (som da var fire) i bilen. Men, det var ikke alle steder han ville fått lov, det skjedde stort sett på vei til barnehagen, dvs. svært kjent vei osv. Han sleit mest med å følge med på skilt og sånt mens han kjørte, så jeg ville ikke latt ham øvelseskjøre med henne i bilen på ukjent vei, mye trafikk osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 15:30   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Niks. Synes det er rart at det er lovlig faktisk.

Lar heller ikke ungene sitte på med (i mine øyne) dårlige sjåfører heller, selv om de har lappen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 16:00   #28
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg trodde ikke det var lov jeg, men nei jeg hadde ikke gjort det om det var lov heller.

Egentlig burde det vært en obligatorisk time med småbarn i baksetet sammen med kjørelærer synes jeg Greit å ha prøvd det med en backup i passasjersetet før du plutselig står der

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 16:51   #29
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Niks!

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 18:40   #30
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Syns det er helt ok så lenge barna er rolig og jeg kjenner sjåføren og stoler på han/henne. Jeg har øvelseskjørt selv med mitt barn bak.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 19:03   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Jeg trodde ikke det var lov jeg, men nei jeg hadde ikke gjort det om det var lov heller.

Egentlig burde det vært en obligatorisk time med småbarn i baksetet sammen med kjørelærer synes jeg Greit å ha prøvd det med en backup i passasjersetet før du plutselig står der

Du ville ikke gjort det, men syns det burde være obligatorisk hos kjørelærer? Samme det, bare det ikke er dine unger, liksom.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 23:06   #32
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du ville ikke gjort det, men syns det burde være obligatorisk hos kjørelærer? Samme det, bare det ikke er dine unger, liksom.

Med kjørelærer i kjøreskolebil blir det jo litt annerldes siden h*n da kan styre bilen. Kan jo ikke akkurat sammenlignes med uerfaren lærer og elev med bil uten ekstra sett pedaler osv.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 23:09   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Å ja. Ulykker skjer liksom ikke da.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 07:33   #34
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Niks. Synes det er rart at det er lovlig faktisk.

Lar heller ikke ungene sitte på med (i mine øyne) dårlige sjåfører heller, selv om de har lappen.

Helt enig.

Jeg har ganske mange i min bekjentskapskrets som ikke ville fått lov å ha med barna mine i bilen, rett og slett fordi jeg anser dem for å være for dårlige sjåfører. Noen av de får ikke kjøre meg heller, så det er ikke bare transport av barn det gjelder. Og det sier jeg som ikke har lappen engang.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 19:28   #35
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

***

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:10.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 20:49   #36
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg trodde heller ikke at det var lov, men det er det visst.

Jeg vil helst ikke ha med ungene i bilen nei, men ser at det kan bli et problem siden jeg MÅ begynne å øvelseskjøre snart
og vi har ingen til å passe de.
Stemmer nei, men jeg må nok snart svelge den kamelen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 21:10   #37
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du ville ikke gjort det, men syns det burde være obligatorisk hos kjørelærer? Samme det, bare det ikke er dine unger, liksom.

Tenker i første omgang på småbarnsforeldre som tar lappen da. Slik at de ikke får sjokk første gangen de skal ut på egenhånd. Når du har en kjørelærer med så er det tross alt han som har ansvaret og har mulighet å gripe inn hvis noe skjer.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 21:12   #38
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei jeg vil ikke at minstejenta vår skal sitte på når storesøster øvelseskjører. Er det lov å ha passasjerer i bilen når man øvelseskjører med en som har førerkort ?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 21:22   #39
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Er det lov å ha passasjerer i bilen når man øvelseskjører med en som har førerkort ?

Jepp, er visst det.
Jeg synes ikke det skulle vært det.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 21:33   #40
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg synes det blir litt svart-hvitt å si at barn ikke burde få lov å sitte på med noen som øvelseskjører. Der som med mennesker som har lappen synes jeg det er en vurdering på hvor dyktig en sjåfør man har med å gjøre. Hadde jeg vært helt grønn da jeg øvelseskjørte hadde jeg ikke tatt med Torden i bilen.

Svigermor på den andre siden har hatt lappen i 25 år, men ville aldri fått kjøre en meter med barna mine i bilen.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no