Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Øvelseskjøring m/barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du tillatt øvelseskjøring med barnet (barna) ditt i bilen?
Nei, øvelsekjøring med barn i bilen synes jeg ikke er greit. 74 77,89%
Ja, det er greit for meg. 14 14,74%
Annet, spesifiser gjerne. 7 7,37%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 12:29   #41
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

En som øvelseskjører er ikke like rutinert som en som har lappen. Elementær logikk tilsier at den urutinerte antageligvis ikke er like rutinert som den som er rutinert, ergo ville jeg aldri latt mine barn sitte på med en som øvelseskjørte. Spesielt ikke en attenåring.

Signerer safran her.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 13:05   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg har gjort det selv, men ville aldri latt ham sitte på med andre som øvelseskjørte. Vi øvelseskjørte bare på "trygt" område, og jeg ville nok ikke hatt ham med meg om vi var ute i trafikken.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 16:17   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.471
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Lar heller ikke ungene sitte på med (i mine øyne) dårlige sjåfører heller, selv om de har lappen.

For meg er det min vurdering av sjåføren som er viktig. Ikke nødvendigvis om vedkommende øvelseskjører eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å ja. Ulykker skjer liksom ikke da.

Jeg vil anta at det er sikrere å sitte på med en sjåførlærer enn de fleste andre, ja. Som regel har de stor erfaring i trafikken. Teknisk sett er det sjåførlæreren som regnes som fører av bilen. Men ulykker kan selvfølgelig alltid skje.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:12   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.942
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Lillebroren min har kjørt i over 2,5 år.
Han kjører nemlig bilcross.
Så flink er han.
Han kunne kjørt opp nå, han mangler bare å ta testen.
Men dog, det er noe med prinsippet.
Samt at jeg ikke føler meg trygg på at han er rutinert nok, erfaren nok osv.
Og han er nok lettere distrahert også.

Kommer han til å få kjøre med barna dine i bilen umiddelbart etter at han får lappen?

Jeg spør av nysgjerrighet.

Jeg tror det hadde vært avhengig av hvem som øvelseskjørte og hvor lenge de hadde gjort det. Mannen min har to yngre søstre som ikke har lappen, men som øvelseskjører. Hun ene er 27, og er en fornuftig dame som tar rasjonelle beslutninger. Snuppa hadde fått sitte på med henne. Den andre er 20 og en ør høne i alt hun foretar seg. Hun har vel i teorien øvelseskjørt lengre enn sin søster og skal ha oppkjøring i disse dager. Snuppa får ikke sitte på med henne på lenge enda; helt uavhengig av om hun står på oppkjøringen din eller ikke. Heldigvis bor de LANGT unna så dette er noe jeg slipper å konfrontere dem med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 17:16   #45
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Overskrift slik jeg lste den: "Overkjøring m/ barn"
Lurte fælt på hva denne tråden handlet om liksom... *går å legger meg litt på sofa*

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:30   #46
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

jeg hadde store problemer med å sende ungene avgårde i bilen til min svigerinne når hun nettopp hadde fått lappen. Hun var da akkurat fylt 18, så jeg krysset av for nei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:54   #47
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei, jeg ville ikke latt barna mine sitte på med noen som øvelseskjørte. Inkludert meg selv.
Hadde det derimot vært eneste utvei når jeg tok lappen hadde jeg gjort nok gjort det likevel.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 21:57   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Det ville jeg prøvd å unngå, ja. Det er vel en grunn til at de betaler høye forsikringer, disse kjøreskolebilene? De ER mer utsatt for ulykker, er de ikke?

Jeg mener at pri 1. når det gjelder bilsikring er å minimere sjansen for ulykker. Pri 2 er bilsikring for når ulykken først er ute.

Men det finnes sikkert nyanser her også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:35   #49
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Det ville vært avhengig av hvem som øvelseskjørte, hvor lenge vedkommende hadde øvelseskjørt og hvor øveseskjøringen skulle foregå.

For eksempel kunne jeg nok tatt med meg Lillemor og øvelseskjørt sammen med venninna mi etter at hun hadde blitt trygg på veien og vi hadde kjørt et sted uten de helt høye hastighetene.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 00:39   #50
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Kommer han til å få kjøre med barna dine i bilen umiddelbart etter at han får lappen?

Nei, han gjør ikke det.
Han kommer nok ikke til å få kjøre med henne på noen år enda gitt *hysterisk*

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 20:56   #51
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei, det ville jeg ikke ha tillatt.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:41   #52
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Jeg har øvelseskjørt med min eldste sønn, og de andre barna mine fikk ikke sitte på, de måtte være hjemme. Min eldste var 17 år da vi begynte med øvelses kjøringen, og han hadde ingen erfaring med bil fra tidligere.
Han hadde heller ikke med sine brødre i bilen det første halve året etter at han kjørte opp da han ikke følte seg sikker nok til å ha med seg, før han selv følte seg nogenlunde sikker på egen hånd. Jeg syns han har vært fornuftig. Å ha med seg yngre søsken kan være noe distraherende. I hvertfall lillebroren.

Forøvrig trodde jeg det ikke var lov å ha med seg passasjerer mens man drev med øvelseskjøring jeg da.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:47   #53
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Visste dere forresten at man må ha trafikalt grunnkurs og bevis for dette med bilde med seg når man skal øvelseskjøre? Det visste ikke jeg. Sønnen min hadde mopedførerbevis som han alltid hadde med seg, det var kanskje nok.

Men greit å vite i forhold til neste mann som gjerne vil begynne å øvelseskjøre om et år.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:50   #54
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Visste dere forresten at man må ha trafikalt grunnkurs og bevis for dette med bilde med seg når man skal øvelseskjøre? Det visste ikke jeg. Sønnen min hadde mopedførerbevis som han alltid hadde med seg, det var kanskje nok.

Men greit å vite i forhold til neste mann som gjerne vil begynne å øvelseskjøre om et år.

Nå er det lov å øvelsekjøre med passasjerer. Trafikalt grunnkurs er et must i dag, det må være med på kjøreskolen og. Jenta vår slapp pga. at hun hadde mopedførerbevis.

Eldste datteren vår opplevde en episode da hun nett hadde fått lappen.
Hun skulle kjøre hjem fra en tilstelning med lillesøsteren. Hun tilbød en bekjent og hennes datter å sitte på, men neida hun hadde ikke nerver til å sitte på med en fersk sjåfør. Hun foretrakk og ringe til sin samboer slik at han kunne hente henne. Han har ikke lappen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 00:23   #55
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Øvelseskjøring m/barn

Nei, øvelseskjøring med barn i bilen syns jeg ikke er greit. Det er jo faktisk øvelseskjøring, og det sier seg selv at man da faktisk ikke er dyktig nok enda (det gjelder ihvertfall de aller, aller fleste)

Så mitt svar er et klart og tydelig nei.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no