Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pakke til klassekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 21:10   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Er ikke det en dårlig greie? Jeg trodde ikke noen gjorde sånt jeg. Blir det ikke også fort kjipe greier rundt "den pakka var dårlig" og slikt? Jeg så de gjorde det i Julekongen, og tenkte at ingen gjør sånn på ordentlig.

Hos storebror har de et samarbeid med et barnehjem i Afrika (via en av de ansatte, hvis søster jobber tett med barnehjemmet), og de trekker ut et barn hver dag som får med en lapp hjem om at de skal gis en jobb som de skal få betalt for og så skal pengene være med tilbake på skolen i lukket konvolutt uten navn. Eksempel på jobb er å gå ut med søpla og få 5 kroner.
Jeg synes det var et greit opplegg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:11   #22
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Her gir ungene (frivillig) 20 kr. til skolens fadderbarn i desember. I tillegg lager de adventskalender på skolen der alle lager et adventskort med en hilsen på så trekker de hver dag hvem sin tur det er til å få kort. Veldig greit synes jeg.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:25   #23
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Jeg har hatt omvendt kalender, gode ord-kalender og denslags alle år jeg har hatt klasse, i år har jeg for første gang pakkekalender. Det er ikke noe jeg har satt i gang for å sette foreldre i en kjip shopping-knipe, skape misunnelse og suring eller ha fokus skal ha- skal ha altså. Jeg tror klassen min får en koselig førjulstid jeg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:27   #24
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

5 euro er ifølge Google ca 37 kroner, hvilket er noe mer enn den tjuekroningen da. Nesten dobbelt så mye, faktisk!

Ja, det vet jeg, men jeg pleide aa kjöpe flere ting for den 5 euroen. Denne gangen ble det to viskelaer og en penn. Men irrelevant uansett, da, for det er jo ikke i Norge jeg har handlet. Dere faar kjöpe inn smaatteri paa neste tur til Kiel, kanskje. :lösningsorientert:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:40   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

I år har vi kjøpt godteri til kalenderne på skolen. Det er visst det de aller fleste kjøper. Kjipt for mine unger som stort sett får gaver de ikke kan spise.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:50   #26
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

I eldstes klasse har de omvendt kalender, der de jobber hjemme, tjener noen kroner og sender pengene til SOS barnebyer. I mellomstes klasse vet jeg faktisk ikke, men det har aldri vært noe som krever medbragt pakke før, så det er det nok ikke i år heller.

I min egen klasse har alle skrevet et hyggelig kort (de trakk hvem de skulle skrive til). De fine kortene henger i en snor i taket og pynter opp, og så får to elever trekke kort hver dag. Veldig hyggelig.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:50   #27
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Her er alle klassene innom skolekjøkkenet og baker pepperkakehjerter, medium store.

Jeg tenker viskelær og blyanter til den prisen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:55   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Her er det penger i lukket konvolutt til frelsesarmeen. Men søstrene grene og nille og ekstraleker bruker å ha ganske brukbart med småting som kan gå i en sånn kalender til 20-30 kr. Det kan jo fint være ei penn eller et viskelær eller en kortstokk med top-trumf-kort eller noe sånt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 22:05   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Jeg tenkte også som apan da jeg så på gårsdagens episode av Julekongen - at det (heldigvis) ikke er så vanlig å gjøre det på den måten lenger. Jeg husker da jeg var lærer på barnetrinnet for mange år siden og klassen jeg var timelærer i gjorde det på den måten - en av guttene hadde foreldre som ikke hadde alt på stell og innkjøp til klassekalender sto ikke på to-do lista, for å si det sånn. Han kadde funnet fram en av sine egne, gamle, slitte lekebiler som han pakket inn og tok med seg. Stakkars liten, og det blir så stusselig foran alle de andre i klassen. Da jeg fikk egen klasse, brukte vi lærerne klassekassa til å lage kalender. Mine gutter har pepperkakekalender på skolen og dagens mattegåte og sånn.

Men en gave til 20-30 kroner må da være greit? Blyant, viskelær, linjal, meisebolle, kortstokk, klistremerker, julepynt, refleks, aktivitetshefte, tegneserieblad...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 07:41   #30
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tenkte også som apan da jeg så på gårsdagens episode av Julekongen - at det (heldigvis) ikke er så vanlig å gjøre det på den måten lenger. Jeg husker da jeg var lærer på barnetrinnet for mange år siden og klassen jeg var timelærer i gjorde det på den måten - en av guttene hadde foreldre som ikke hadde alt på stell og innkjøp til klassekalender sto ikke på to-do lista, for å si det sånn. Han kadde funnet fram en av sine egne, gamle, slitte lekebiler som han pakket inn og tok med seg. Stakkars liten, og det blir så stusselig foran alle de andre i klassen. Da jeg fikk egen klasse, brukte vi lærerne klassekassa til å lage kalender. Mine gutter har pepperkakekalender på skolen og dagens mattegåte og sånn.

Men en gave til 20-30 kroner må da være greit? Blyant, viskelær, linjal, meisebolle, kortstokk, klistremerker, julepynt, refleks, aktivitetshefte, tegneserieblad...

Herregud, sånt blir jeg helt dårlig av. Stakkars liten

Jeg er helt eng med de som synes at slike kalendere er lite gjennomtenkt, og tusen takk for alle tips. Litt av problemet er vel egentlig at ungene helst vil ha snop, og jeg føler jo at en julekule til Martin kanskje er litt nedtur etter at Lise fikk en 200 grams melkesjokolade liksom...

Vel, vel. Jeg er hvertfall bare enda mer motivert til å ha en annerledes kalender neste år, mine barn får i hvertfall mer enn nok, og kan ha godt avå tenke litt på andre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:34   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tenkte også som apan da jeg så på gårsdagens episode av Julekongen - at det (heldigvis) ikke er så vanlig å gjøre det på den måten lenger. Jeg husker da jeg var lærer på barnetrinnet for mange år siden og klassen jeg var timelærer i gjorde det på den måten - en av guttene hadde foreldre som ikke hadde alt på stell og innkjøp til klassekalender sto ikke på to-do lista, for å si det sånn. Han kadde funnet fram en av sine egne, gamle, slitte lekebiler som han pakket inn og tok med seg. Stakkars liten, og det blir så stusselig foran alle de andre i klassen.

Nemlig. Det er akkurat sånt jeg tenker på. En ting er hva folk økonomisk har mulighet til, men det andre er bare det å ha ting på stell til å få fikset noe slikt.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Litt av problemet er vel egentlig at ungene helst vil ha snop, og jeg føler jo at en julekule til Martin kanskje er litt nedtur etter at Lise fikk en 200 grams melkesjokolade liksom...

Dette er jo det andre punktet. Et barn som fra før er "normalt stilt" i klassen kan vel takle å gi en "kjipere" gave, men et barn som eventuelt fra før er litt utenfor eller "hakkekylling", hvor artig er det da å gi bort en fornuftig julekule hvis den kuleste i klassen donerte en diger sjokolade?

Jeg er skikkelig overrasket over at dette praktiseres så mange steder, kjenner jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:33   #32
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Storesøster (sjetteklassing) har pakkekalender på skolen for første gang. Vi har vært vant til omvendt julekalender (penger til SOS barnebyer) og det har lillesøsters klasse.

Vi gikk på Søstrene Grene og kjøpte julepynt. Tror det kostet 23 kroner.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:42   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Sånn for å være ærlig så skjønner jeg ikke helt vitsen med pakkekalender verken på skole eller i barnehage. Det finnes andre måter å telle ned på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:59   #34
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Jeg syntes det var veldig koselig med adventskalender i klassen da jeg jobbet på barnetrinnet. Det var stor spenning hver dag, og jeg ser ikke problemet ved det i det hele tatt. Vi hadde julesjokoladefigurer et år, og det var ikke mange grammene med sjokolade på hver, så jeg syntes ikke det heller var problematisk. Men jeg synes definitivt det er en fordel om lærerne ordner kalender - enten de velger den ene eller den andre løsningen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 11:01   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg syntes det var veldig koselig med adventskalender i klassen da jeg jobbet på barnetrinnet. Det var stor spenning hver dag, og jeg ser ikke problemet ved det i det hele tatt. Vi hadde julesjokoladefigurer et år, og det var ikke mange grammene med sjokolade på hver, så jeg syntes ikke det heller var problematisk. Men jeg synes definitivt det er en fordel om lærerne ordner kalender - enten de velger den ene eller den andre løsningen.

Adventskalender som en nedtelling er greit, men dette med at foreldrene skal fikse syns jeg er unødvendig. I barnehager jeg har jobbet har vi hatt både ballongkalender og telyskalender og begge deler har vært stor stas.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 11:11   #36
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

I teorien kan faktisk en kalendergave i år inneholde 400g sjokolade. Grensen var på 30 kr og for 30 kr kunne man (ihvertfall i forrige uke) kjøpe to store sjokoladeplater på rema. Vi kjøpte ikke det, men det blir spennende å se om noen andre har gjort det. Det har vært 200g plater i kalendere tidligere. Det syns jeg er altfor mye.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:05   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nemlig. Det er akkurat sånt jeg tenker på. En ting er hva folk økonomisk har mulighet til, men det andre er bare det å ha ting på stell til å få fikset noe slikt.


.

Helt enig. I absolutt alle klasser jeg har hatt opp gjennom årene er det alltid minst en elev (eller foreldre da) som ikke har kapasitet til å få med seg, langt mindre faktisk utføre, tilsynelatende enkle gjøremål som å legge en liten gave i en konvolutt og sende med barnet. Sånn er det bare, det er ikke ungens feil, kanskje kan man ikke alltid klandre foreldrene heller, og da blir det så utrolig dumt å legge opp til aktiviteter der det blir så synlig hvem som ikke er "up to speed." Synes jeg. På barnas skole har det vært alt fra pepperkakekalender til dikt/tegning-kalender (usikker på hva det er i år )
og sånne ting synes jeg er helt greit. For kalender er jo koselig, tross alt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:07   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Helt enig. I absolutt alle klasser jeg har hatt opp gjennom årene er det alltid minst en elev (eller foreldre da) som ikke har kapasitet til å få med seg, langt mindre faktisk utføre, tilsynelatende enkle gjøremål som å legge en liten gave i en konvolutt og sende med barnet. Sånn er det bare, det er ikke ungens feil, kanskje kan man ikke alltid klandre foreldrene heller, og da blir det så utrolig dumt å legge opp til aktiviteter der det blir så synlig hvem som ikke er "up to speed." Synes jeg. På barnas skole har det vært alt fra pepperkakekalender til dikt/tegning-kalender (usikker på hva det er i år )
og sånne ting synes jeg er helt greit. For kalender er jo koselig, tross alt.

Kanskje det er derfor vi ikke har kalender i år, ny lærer. Vi hadde i fjor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 15:29   #39
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

På skolen og i barnehagen her i bygda har de omvendt adventskalender.
Ungene pakker inn et klesplagg og en leke (brukt, men ikke slitt), så blir gavene åpnet (og pakket inn igjen) i løpet av adventstiden.

Pakkene går til et barnehjem i Ukaina. Ei venninne av meg er derfra, og hun og mannen har starta et hjelpeprosjekt i samarbeid med bl.a jobben hans. Det kjøres tur til Ukraina hver høst, og før jul kommer de og viser bilder fra turen.
Ekstra stas for de ungene som kjenner igjen pakken sin på bilder!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 15:40   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Frøknas klasse har pakkekalender, og de skal alle sammen ha med seg en gave til maks 40 kroner. Jeg liker det lite, for å være ærlig.

En ting er at jeg synes det er en uting at skolen pålegger folk å bruke penger på noe komplett unyttig. En annen ting er at jeg synes det er hassle (å huske å gjøre det, å finne noe som passer, å sørge for å pakke inn og å passe på at ungen får med seg gaven til rett tid). Og ikke minst synes jeg ikke ungene trenger flere kalendere med billig ræl.


Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no