Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 22:30   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Frøkna skal ned i byen til uka og levere gaver til Frelsesarmeen. Syns det er en veldig fin ting å gjøre, men stusser litt på at barnehagen ber oss pakke inn gamle leker eller klær. For noen år siden var det jo mye skriverier om alt søppelet som folk pakket inn og leverte der, feks masse McDonalds-leker og ødelagte klær.

Har de nå gått bort i fra at de kun ønsker nye ting? De pakker kanskje opp alle gavene for sikkerhets skyld?

Har funnet fram en vinterjakke og et skjørt + bolero som er lite brukt og derfor ikke ser slitt ut. Er det ok gaver? Har et par ullpysjer og -bodyer jeg tenkte legge ved, og evnt kjøpe et par sjokoladejulenisser også. Og så dele på to gaver.

Hva pakker dere andre?

For frøkna er forøvrig dette nyttig lærdom. Gi bort mine ting??? No way! Håper det går bedre når det er for små klær som gis bort, og ikke noen av lekene.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 03:12   #2
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

De tar imot brukte leker, men pakker alt opp og sorterer, sannsynligvis pga dårlige erfaringer tidligere. Altså er det ingen vits i å pakke pent inn og merke med innhold og aldersgruppe gaven passer for, slik vi først tenkte å gjøre. Fra 3. desember kan gaver leveres ved julegryta på Universitetsplassen, og de tar imot så lenge det står folk der. Vi skal nedom med masse avlagt Duplo og Brio-tog.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:00   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Vi ga (ubrukt) puslespill, vinterjakke som omtrent ikke var brukt, to bøker som så nye ut, pensko (så også nye ut) og en pakke lego som strengt tatt var for enkel for Storebror og dermed ikke var pakket opp.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:46   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Man skal selvsagt ikke gi bort noe man ikke ville ha glede av å motta selv. At noen bruker sånne fine tiltak som alternativ til loppis blir jeg sur av.

(Generell kommentar altså, ikke til HI)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:51   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Helt enig med Missa over her. Ting man gir til Frelsesarmeen skal, i mine øyne, være hele, fullt brukbare, reine og fine.

Jeg vurderer å gi Guttungen en lekse i nestekjærlighet nå i romjula. Han har fått endel bursdagsgaver de siste årene, fra komiser, og noen av disse har han vært totalt uinteressert i. Jeg ( ) har ikke fått somla meg til å spore opp hvor dette er kjøpt, og få byttet dem, så tingene ligger like pent innpakket i emballasjen sin ennå.

Vi snakket om å gi dem til gutten til noen venner av oss, en som er noen år yngre, men så slo det gubben og meg at nei, dette er pengesterke folk og ungen der har nok av leker. Dette skal heller gå til barn som virkelig trenger det. Ergo går det til Frelsesarmeens julegryte. Så får vi se om jeg drasser med meg Guttungen eller ikke.

Kjekt å vite det ikke er noe poeng i å pakke inn og merke gavene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:01   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Ungene skulle ha omvendt julekalender i år, det er akkurat samme prinsippet, selv om det er en annen mottaker enn Frelsesarmeen. Jeg pakket inn to feilkjøp (fine ting, feil størrelse) som jeg ikke hadde fått byttet, men etterpå fortalte guttene at de ikke skulle ha vært pakket inn. Det er nok for å sjekke at det er OK ting folk kommer med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:04   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Vi har gitt klær som knapt er brukt, f.eks. ting vi har fått i gave som har vært for smått/feil fasong for et tynt barn, og også leker som knapt er lekt med. Vi har altså ikke kjøpt noe nytt, men gitt fine og ganske nye ting.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 09:19   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Vi skal også gi. Tenkte å gi pent brukt leke og en bok. Det skal være litt læring for barnet også, dette har vi for mye, vi liker det, men kan være uten for å glede andre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 11:47   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Vi skal gi gjennom skolen nå for fjerde året på rad og jeg og Vesla går sammen til byen og kjøper gaver. Vi har aldri gitt noe brukt, men har heller ikke så mange leker som er tilnærmet ubrukte. Klærne arves videre til andre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 12:42   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Gav via skolen i fjor. Hun fikk med seg en splitterny barbiedukke i eske (uåpnet), en finskjorte etter broren, julekjolen sin fra året før og et stort thomas tog.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:01   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Vi har gitt diverse brettspill, åpnet, man brukt ca. en gang, ullklær med merkelapp på (for små da vi fikk dem) leketraktor, dyr sådan- med alt utstyr inntakt og diverse hele, rene og solide klær. Jeg tenker også at dette skal være gaver man skal bli glad for å få, og litt shabby HM-plagg gir jeg ikke, selv om de er rene og hele.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:16   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Så bra at de kvalitetssjekker gavene før de deles ut. De barna som får disse gavene har virkelig fortjent å få noe de blir glad for. Høres ut som dere har gitt mye fint, allerede!

Jeg kunne tenke meg å gitt litt leker, det er jo morsommere for små barn å få enn klær, men jeg fant ikke noe som ikke er synlig brukt, og det har jeg ikke lyst til å gi bort. Kanskje Frelsesarmeen legger både leker og klær i samme pakke? Enig i at brukte klær bør være av god kvalitet hvis de først skal gis bort.

Jeg syns det er fint at barnehagen gjør dette. Og de presiserte at det var bare de som hadde noe til overs, som trengte å ta med gaver.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:37   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Her har barnehagen fått beskjed fra Frelsesarmeen at det er mye «ræl» som blir pakket inn, dessverre. Så barnehagen har bestemt at det skal leveres kaffe og/eller sjokolade, innpakket. Så slipper de levere fra seg ødelagte og gamle leker innpakket.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:28   #14
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Fattighuset som skal få i år, fra SFO. Vi pakket inn LYRA blyanter (kjøpt på tilbud, men helt nye) og en Mandalas-tegnebok. Håper det faller i smak til mottager hvertfall.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:12   #15
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Frelsesarmeen Trondheim har et innlegg i ordet fritt i Adresseavisa i dag. De ønsker at julegaver er nye og pakkes i plastpose, gavelapp kan gjerne følge med.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:15   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Stavanger Aftenblad hadde innlegg i går fra Frelsesarmeen. Ny gaver kan leveres 14. desember mellom 09.30 og 14.00 i sentrum av Stavanger, på velferdssenteret. Det som legges under treet blir ikke gitt som julegaver, men til butikkene de driver.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:59   #17
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Inspirert og påminnet av avisinnlegget har jeg og storebror nå pakket inn flere nye bøker, tegnesaker og div. småstæsj i cellofanposer fra søstrene grene og satt på merkelapp.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 16:12   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaver fra barnehagebarna til Frelsesarmeen - hva er greit?

Hos oss har barna fått beskjed om hele, rene og pent brukt tøy eller leker.
Vi har en del uåpnede leker som jeg tenkte å ta med.
I tillegg har vi en del tøy som våre sære unger ikke vil bruke,
så jeg tenker jeg pakker inn litt av det også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no