Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-12, 18:37   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Jeg synes ikke nødvendigvis at det er jeg som kommer dårligst ut når jeg steker småkaker på kjøkkenet mens mannen renser sluket på badet.

Jeg har prøvd den jobben også og den frister ikke til gjentakelse! (Husker du, Polyanna?)

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 18:49   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Tja. Det er jo vanligvis langt mindre jobb å rense sluket da, men til gjengjeld er det jo mange som synes det er hyggeligere å steke kaker. Det spørs vel hva man foretrekker, vil jeg tro.

Å rense sluk er en grisejobb, men ikke noen merkbart tidkrevende jobb i det lange løp. Jeg er slukansvarlig hjemme hos oss, og mannen min, som er middagsansvarlig, har litt mer å gjøre, for å si det mildt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 18:54   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Jeg er villig til å steke veldig mange kaker mot å slippe grisejobber som sluk og vifte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:16   #4
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Jeg er veldig fornøyd med at mannen alltid renser sluk, vifter, pumper og alt annet sånt, samtidig som han baker kaker. Vel, ikke bokstavelig talt samtidig som..

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:21   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Jeg er veldig fornøyd med at mannen alltid renser sluk, vifter, pumper og alt annet sånt, samtidig som han baker kaker. Vel, ikke bokstavelig talt samtidig som..



Jeg synes det som noen i sin tid nevnte her på FP ang. fordeling av husarbeid var en god regel - at man deler slik at begge sitter igjen med ca. like mye fritid. Utover det synes jeg det er uviktig hvem som gjør hva.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:21   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Vi har også den arbeidsfordelingen her hjemme.
Litt fordi det er jobben hans i det daglige, men også fordi han helst gjør den type arbeid.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:30   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Jeg vasker 100% av alle klær. Mannen: 70% av all mat, handling og bringing og henting. Husarbeid går ikke opp i 100 % hos oss.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:50   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Jeg renser gjerne sluk, og kjøper helst kaker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 19:51   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Tja, siden kjæresten ikke lager spesielt mye mat faller matlagingen på meg. Ikke for at jeg har noe i mot det, da. Kjæresten tar omtrent alt av klesvask. Vi deler på vasking og resten av husarbeidet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:11   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg renser gjerne sluk, og kjøper helst kaker.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:12   #11
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Jeg lager nok mest mat, men slipper å vaske badet er heldig med en mann som gjør mye husarbeid og litt til, han må bare minnes på at det er på tide innimellom han handler mest inn, støvsuger og gjør kjipe ting som slukrensing og denslags mens jeg nok rydder mest av oss. Grei fordeling, jeg føler ikke at jeg gjør mer enn han på noen måte.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:25   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Dette var mest ment som en fleip fra min side altså. Vi deler på det meste vi, men akkurat der og da kjente jeg virkelig at jeg hadde den beste jobben.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:31   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dette var mest ment som en fleip fra min side altså. Vi deler på det meste vi, men akkurat der og da kjente jeg virkelig at jeg hadde den beste jobben.

Husk at ALT du skriver, kan og vil bli tatt bokstavlig, tolket, og være gjenstand for diskusjon på FP

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:09   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn og fordeling av arbeidsoppgaver hjemme

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Husk at ALT du skriver, kan og vil bli tatt bokstavlig, tolket, og være gjenstand for diskusjon på FP

Men så kan da jammen detmeste fjases vekk også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no