Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når det piper i røykvarsleren …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-13, 13:35   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det piper i røykvarsleren …

.. og jeg ikke finner ut hvilken det piper fra, hva gjør jeg da? Jeg har en bråte seriekoplede røykvarslere, og en av dem piper det altså nesten ustanselig fra, men du kan banne på at når jeg stiller meg opp under hver og en av dem at de ikke piper akkurat da.

Finnes det en genial måte jeg ikke vet om?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 14:02   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Skift batteri i alle sammen på en fast dato hvert år. Bytt uansett om den piper eller ikke...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 14:10   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Skift batteri i alle sammen på en fast dato hvert år. Bytt uansett om den piper eller ikke...

Men det gjør vi allerede.

Jeg sitter på terrassen og hører på den fordøme pipinga hele tiden! Begynner nesten å lure på om det er hos naboene. Vi bor tett, men jeg hører lyden nokså høyt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 15:40   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Det er en nitidig jobb ja. Jeg fikk alle kompisene som var i hagen her til å stå under hver sin. Den som stod under pipealarmen fikk velge is først.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 16:12   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Vi har 11 seriekoblede og batterier må byttes ofte. Vi tar ned en og en og tar den med oss slik at vi slipper å bruke for lang tid på å gjette på hvilken som er synderen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 16:52   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Hvis de er koplet til vaktselskap bør du ikke trekke ut den ene i vilt sinne om natta fordi du er lei. Da ringer det i telefonen og piper i varslerne og alt skjer samtidig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 17:13   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er en nitidig jobb ja. Jeg fikk alle kompisene som var i hagen her til å stå under hver sin. Den som stod under pipealarmen fikk velge is først.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 17:40   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Her i huset begynner den pipinga ca. kl 3 om natta.
No har me ein som piper annakvar natt, og ein som uler om me set tilbake batteriet. Bytte ofte altså? Eg innbilte meg at det var nok med ein gong i året, men me monterte dei for seks månader siden.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 19:26   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Vi satte i hvertfall inn noen rævva batterier i sept i fjor. Alle har pepet siste uka.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 19:34   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Våre er ikke seriekoblede, men da det begynte å pipe en kveld fastslo vi at det kom nedefra. vi gikk ned og sto i hver vår del av kjelleren for å lokalisere nærmere, men da kom det rett og slett ikke mer piping, så det er høyst uvisst hvilken det var. Nye batterier er kjøpt inn (man har da ikke nok slike til alle varslerene i huset sånn til hverdags) så blir det bytte på hele gjengen. Det pleier vi jo egentlig gjøre i desember, mye fordi da fikk vi utlevert batterier av borettslaget (og fikk i posten av forsikringsselskapet) så da var det jo greit å gjøre. Men ingen av oss kan egentlig huske at vi gjorde det i desember i fjor, derved er det nok forrige eier som har satt inn de som er her en gang, og vi har bodd her et år, så derved: Bytte.

Å samle inn de mistenkte varslerene og ha dem på samme sted er nok noe lurere enn å campe i hver sin del av kjelleren...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 19:58   #11
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Denne tråden hjalp ikke på motivasjonen ifht å få skrudd opp de åtte røykvarslerne som ligger pent i boksen sin her.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 20:18   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Piper her også. HAr holdt på etpar netter men har glemt å kjøpe batteri. MÅ få gjort det i morgen, jeg sover dårlig nok til vanlig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 20:32   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Når den lyden dukker opp her i huset, så sjekker jeg undulaten først. Han har vært synderen mer enn en gang for å si det sånn

Om det ikke er han, så lokaliserer jeg raskt hvilken etasje det piper i, og tar så oppstilling under hver til synderen er funnet. Tar litt tid, men jeg blir sprø av den lyden så det er verdt strevet.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 20:54   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Verd strevet ja, men etter å ha ventet over en halvtime under en, uten pip noe sted dra, følte meg meg en anelse "lurt" rett og slett, for søren, det er da ikke sååååå lenge mellom pipene...

Den har ikke kommet med flere.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:12   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Her i huset begynner den pipinga ca. kl 3 om natta.
No har me ein som piper annakvar natt, og ein som uler om me set tilbake batteriet. Bytte ofte altså? Eg innbilte meg at det var nok med ein gong i året, men me monterte dei for seks månader siden.

Her kan det også fint pipe lenge før et år har gått.

Jeg tror forøvrig det er bortreiste naboer. Det piper ikke inne, men på terrassen vår. Fremdeles.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:14   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Når den lyden dukker opp her i huset, så sjekker jeg undulaten først. Han har vært synderen mer enn en gang for å si det sånn

Om det ikke er han, så lokaliserer jeg raskt hvilken etasje det piper i, og tar så oppstilling under hver til synderen er funnet. Tar litt tid, men jeg blir sprø av den lyden så det er verdt strevet.

Haha, jeg er vokst opp med undulat. Han var en racer på telefonringing.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:21   #17
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Er det bare jeg som begynner å nynne på Knudsen og Ludvigsen sin låt når jeg ser tittelen på denne tråden?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:24   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Minner om jon skolmen og den telefonsketchen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:32   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Er det bare jeg som begynner å nynne på Knudsen og Ludvigsen sin låt når jeg ser tittelen på denne tråden?

Det var litt tilsiktet, faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:35   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når det piper i røykvarsleren …

Vi har nettopp vært i gjennom denne runden med piping i en av husets røykvarslere. Jeg har stått under alle, og hver gang pipelyden kom, kom den fra en av de andre. Jeg trodde jeg skulle bli sprø! Så hadde vi en servicemann her som sjekket alarm og røykvarslere, og han påstod at batteriene ikke skulle skiftes enda. Dette var jo rart, for pipelyden kom innimellom, men med lengre intervaller. Men, en dag kom 11-åringen stolt bort til meg og sa at pipelyden kom fra rommet hans. Men, der var det ingen varsler. Trodde vi. Oppe på skapet hadde mannen lagt en singel varsler, som ikke var koblet sammen med de andre, noe han hadde glemt. Da vi tok ut batteriet på den, ble det stilt

HI kan forresten sjekke om det blinker rødt lys på noen av de seriekoblede varslere, det kan indikere dårlig batteri.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no