Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken komfyr anbefaler du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-13, 22:19   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken komfyr anbefaler du?

Det lever en geist i stekovnen vår, den stiller termostaten til det som passer den og det får ofte fatale følger for vår middag. Komfyren er 11 år, så det er kanskje ikke annet å vente. Men jeg trenger råd, hva anbefales?
Jeg vil ha en pyrolyseovn, eller har det kommet andre raskere metoder for selvrensing av ovn siste 11 år? Har din ovn noen programmer du ikke kan leve uten? Fint om man kan rengjøre vinduet i stekovnen også.

Kom gjerne med gode tips om koketopp også, eneste krav er induksjon.

Jeg skal bake endel kaker til konfirmasjon neste uke, så jeg vil helst ha den i hus så fort som mulig.

Altså, jeg trenger en stekovn og platetopp, hver for seg, det heter kanskje ikke komfyr ser jeg på Elkjøp sine sider.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 19-08-13 kl 22:25.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 22:29   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken komfyr anbefaler du?

Noen som har erfaring med comfortdesign og vil dele disse?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 22:45   #3
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvilken komfyr anbefaler du?

Vi fikk nytt kjøkken i vår. Kjøpte en Whirlpool AKZM660IX pyrolyseovn. Første vi fikk levert virket ikke (og det tok over 3 uker før vi fikk ny). Ny ovn funker, men stoler ikke helt på temperaturen. Den blir oftere høyere enn innstilt, det viser restvarmeindikatoren når jeg slår av ovnen.

Induksjonstoppen vi kjøpte var en Whirlpool ACM848BA. 2 av platene sluttet å funke nå for noen minutter siden (så nå blir vi vel noen uker uten det også).

Som du sikkert skjønner anbefaler jeg ikke Whirlpool.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 22:58   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken komfyr anbefaler du?

Jeg har tittet litt på denne platetoppen:
Den har 4 soner, men du får fint plass til 4 små kjeler på de 2 store sonene til venstre.
Det er jo kjekt når man har sauser som står og småputrer, samtidig kan de brukes som tradisjonelle soner ellers. Eller?



Testene jeg finner på nett er fra 2011 og de er veldig varierende. Whirlpool har jeg dårlig erfaring med på vaskemaskinfronten, så det tror jeg utgår ja. (Dårlig service på serviceavdelingen der og lang ventetid for å få deler).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 23:01   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken komfyr anbefaler du?

Jeg finner en Miele stekovn jeg liker, men jeg finner ingen platetopp. Må man ha alt fra samme leverandør tro? Er det noe "systemgodkjenninger" her som at den ene må følge den andre? Eller er det penere med utstyr fra samme leverandør?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no