Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London eye og kø

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-13, 22:39   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Nei liker man slikt er det sikkert gøy. Jeg syntes bare det var ... smakløst og tacky og lite troverdig og ... kjedelig. Jeg var forøvrig også tenåring sist jeg var der så det kan jo ha forandret seg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:41   #22
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: London eye og kø

Vi var der i januar, og typisk nok var det skikkelig tåkete den dagen. Vi hadde en skikkelig quickie seightseeing tour på egenhånd, og hadde egentlig ikke tid til kø ved London Eye om vi skulle rekke de andre tingene vi også ønsket å se så vi kjøpte fast track tickets. Bare for å finne ut at det ikke gikk fortere allikevel siden på grunn av et eller annet de forsøkte å forklare oss uten at vi greide å få tak på hva det var, men da var ikke køen kjempelang uansett. Jeg hadde nok møtt opp tidlig dersom dette var en viktig attraksjon. (Vi endte med å måtte gi fra oss billettene til noen andre siden vi hadde andre ting vi ønsket å prioritere.)

En tur innom Old Operating Theatre Museum ikke så veldig langt unna London Eye kan absolutt anbefales. Du kan lese mer om det her. Kanskje ikke kjempeinteressant for barna, men jeg hadde nok tatt med mine der.

God tur!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:42   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Hva prioriterte dere da Odelia, og hva falt i smak hos ungene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:44   #24
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg skal dit uten ungene, og jeg er besatt av grøsserfilmer, hehe, men er det kjedelig altså? :skuffa:

Mannen og eldstemann var der, og spesielt mannen var veldig begeistret.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:53   #25
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva prioriterte dere da Odelia, og hva falt i smak hos ungene?

Jeg og mannen dro uten barna, men sammen med to andre par så jeg aner ikke hva som falt i smak hos ungene (bortsett fra et bilde av oss på Tower Bridge of London som vi hadde lovet dem siden de av en eller annen grunn har en fascinasjon for denne).

Mannen min hadde ikke vært i London før så vi prioriterte å titte på Big Ben, Westminister Abbey, Buckingham Palace, Madame Tussauds, etc og så var det jo shopping og diverse gater/marked som stod aller høyest på lista. Neste gang håper jeg vi får til St Pauls Cathedral, Shakespeare Globe Theatre, Tate Modern, British Library, British Museum, National Gallery, Old Operating Theatre, The Dungeons (evt War Museum) og Victoria & Albert Museum. Jeg har vært på de fleste av disse og synes absolutt de er verdt enda et besøk, men de fleste er kanskje ikke interessante for barna? (Vi drar uten barn også neste gang så jeg har ikke satt meg inn i hva som er av tilbud for barn.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:56   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: London eye og kø

Kjøp billett med reservert tid på forhånd. Vi hadde planer om London Eye i sommer, men det utgikk med høye kneløft når vi så køen. Det skal sies at det var en lørdag midt i Juli, første helg i skoleferien i England, knallvær og litt utpå ettermiddagen.

Jeg har vært der før, da. Helt OK, men ganske så kjedelig mot slutten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 23:02   #27
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Har tatt den 2 ganger, aldri opplevd kø. Ene gangen var i april 2011 andre i høstferien 2012.
Mini holdt på å dø av kjedsomhet, Frøkna tittet opp av og til. Ingen wow faktor hos meg heller dessverre. Ungene elsker imidlertid å gå i Camden, i de gamle stallene og rundt på markedet. Tower of London syntes jeg var spennende, men ikke ungene. Søster'n skrøt veldig av Harry Potter studioet etter å ha vært der i sommer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 23:17   #28
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Dungeon er ikke noe for lillesøster - og jeg synes ikke det var noe interessant eller severdig. Storebror ville sikkert likt det, men det anbefales vel ikke for så pass små heller?

Jeg tror neppe han kan nok engelsk til å få utbytte av det. Det er ganske mye som avhenger av at du forstår det som blir sagt for at det skal være verdt pengene.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg skal dit uten ungene, og jeg er besatt av grøsserfilmer, hehe, men er det kjedelig altså? :skuffa:

Jeg syntes ikke det var kjedelig, og Frøkna som elsker grøss og skumle greier storkoste seg - min tilbakemelding baserte seg på at HI har nokså små unger ift. det jeg mener er målgruppa. (Hvis det var Dungeon du mente.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 23:19   #29
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Nei liker man slikt er det sikkert gøy. Jeg syntes bare det var ... smakløst og tacky og lite troverdig og ... kjedelig. Jeg var forøvrig også tenåring sist jeg var der så det kan jo ha forandret seg.

De har flyttet ila. de siste par årene og alt er visstnok nytt. (Jeg hadde aldri hørt om Dungeon før nå i vår, så aner ikke noe om hvordan det var før.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 06:57   #30
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Dungeon utgår også - akvariet har jeg heller aldri vært i, var det populært? Hva ellers likte deres unger i London?

Tower, teknisk museum, naturhistorisk museum. Og Rainforest Cafe.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 08:12   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.772
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London eye og kø

Vi er drevne Londonfarere (iom at broren min bor der) og Snupp syns London Eye var såpass gøy at han gjerne ville ta den igjen. Første gang var det ikke kø i det hele tatt. De neste gangene var det såpass med kø at vi valgte det bort (til Minis fortvilelse). Ellers har noe av det mest populære vært London Zoo. Jeg var veldig skeptisk, da jeg ikke er spesielt glad i dyrehager og syns dyr hører hjemme i det fri, men dyrevelferden er i fokus og en del av dyrene var rett og slett festlige. Blant annet den ene gorillaen var en skikkelig posør som åpenbart elsket oppmerksomheten han fikk. Og pingvinene hadde skikkelig (improvisert) show for oss. Jeg så heller ingen stressede dyr, noe jeg har sett i andre dyrehager.

Barna liker også å kjøre buss (i andre etasje), besøke Tower (NB - kan være lange køer for å få billetter), være på Diana memorial playground, ta kanalbåt fra Camden til Zoo (eller gå langs kanalen, vi har gjort begge deler) og spise i Chinatown. Jeg likte ikke Rainforrest Café - jeg syns maten var dårlig og at opplegget rundt var alt for stressende. Vi spiste stort sett lunsj på Pret a Manger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:34   #32
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London eye og kø

Knøttos (da 6 år) høydepunkt i London var å spise så mye sushi hun orket på YoYos, se Big Ben utenfra, kjøre Londonbuss og gå tur i en park og mate ekorn.

Nokså enkelt og billig, altså.

Selv har jeg tatt London Eye en gang uten barn, og det er en av grunnen til at jeg ikke tok med barn dit.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 13:02   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Dungeon utgår også - akvariet har jeg heller aldri vært i, var det populært? Hva ellers likte deres unger i London?

Dungeon var nok aller mest populært!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 13:03   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London eye og kø

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Nei liker man slikt er det sikkert gøy. Jeg syntes bare det var ... smakløst og tacky og lite troverdig og ... kjedelig. Jeg var forøvrig også tenåring sist jeg var der så det kan jo ha forandret seg.

Det er bygget om fikk vi høre, helt nylig det har skjedd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no