Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med leieboeren min?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-14, 10:53   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Epost er teit. Snakk med fyren. Si at du så han (og beklager gjerne at du ikke gikk ut og så til han) og spør om han er OK eller om du kan hjelpe med noe.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 11:23   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

E-post er helt teit. Gjør som 007 sier.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 11:28   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

e-post er lurt om du trenger en eller annen form for "logg" på dialogen, men du er vel ikke på det stadiet?

Enig i at det er lurt å snakke med ham. Det optimalet hadde nok vært å tatt tak i det "der og da", men det er jo vann under elven.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 11:30   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Vann under elven!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 11:32   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vann under elven!

En farlig understrøm skjønner du vel! Nei, det er selvfølgelig "vann under broen"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 12:54   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

det 007 sa. Ikke e-post, skjønt jeg hadde syns det var utrolig fristende.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:23   #27
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Enten var han full/rusa, eller så er han syk. Uansett har du krav på å få vite hva som forårsaker en såpass besynderlig oppførsel hos leieboeren. Og leieboeren har krav på såpass mye omsorg at husverten spør om han er ok, synes jeg. Ut fra hva du beskriver høres han jo ikke farlig ut. Jeg ville banket på etter jobb.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:44   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Enig med de som gir råd om samtale med mannen.

Når det gjelder foreldre som har vært på besøk et par uker, er vel ikke det tegn på noe galt - foreldre som bor i et annet land må da få lov til å besøke barna sine i ferien!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:57   #29
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Enten var han full/rusa, eller så er han syk. Uansett har du krav på å få vite hva som forårsaker en såpass besynderlig oppførsel hos leieboeren. Og leieboeren har krav på såpass mye omsorg at husverten spør om han er ok, synes jeg. Ut fra hva du beskriver høres han jo ikke farlig ut. Jeg ville banket på etter jobb.

Det tror jeg også at jeg hadde gjort, spurt først om han har kommet seg i orden om han hadde det bra og om det var noe han trengte hjelp til (oppfattet det sånn at han var ny i landet?)

Deretter hadde jeg sagt at jeg hadde fått med meg at han var i dårlig form og spurt om han har noen sykdommer som jeg trengte å vite om eller om han var full. Og om det var rus så etablert regler for hva som er akseptabelt i forhold til det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:59   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Jeg kunne også fint dra og hjelpe min voksne sønn med flytting, og bodde han langt unna kunne det fort kombineres med ferie/besøk et par uker.

Skjønner at du ikke ville gå ut i natt. Jeg ville heller ikke gjort det når jeg var alene med barn. Jeg har hatt et par episoder der naboer har bråkt evt hatt dillerium, og jeg følte det svært ubehagelig å i det hele tatt skulle gi til kjenne at jeg var hjemme og i naboleiligheten når jeg var alene hjemme med barnet mitt da naboen "tørna".
Vanlig festbråk, altså nachspiel, da går jeg og ringer på - dersom det skjer midt i uka.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 15:52   #31
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med leieboeren min?

Jeg tenker som Katta. Det høres litt underlig ut til å være alkohol, men litt lenge til å være epilepsi. Men det kan også stemme med et komplekst partielt anfall (epilepsi), særlig dette med spytting/stønning, ikke svarer forståelig på tiltale, gjør rare ting (ikke uvanlig at man blir tatt for å være rusa under slike anfall, også av politiet). Da er det i så fall et langt anfall, eller med langvarig forvirring etter anfall. Det er i så fall godt mulig at han ikke kan gjøre rede for hva som har skjedd. Men uansett ville jeg nok tatt opp dette med ham direkte. Enten får han da oppklart for deg at han er syk, eller får oppklart fra deg at noe galt har skjedd (om han ikke har skjønt det selv), eller han har et forklaringsproblem ang. rus f.eks. Hvis det er sistnevnte, bør han jo da skjerpe seg kraftig hvis han ikke vil bli kasta ut. Hvis han virker som en OK fyr og ikke skremmende ellers, burde dette være noe man kan snakke om.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no