Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utbygging eller hytte ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-16, 23:50   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utbygging eller hytte ...

Om man må velge mellom å bygge ut og kjøpe seg en hytte til rundt millionen - hva ville du valgt?

Vi vurderer nemlig å bygge ut. Da får vi kjellerstue samt større stue (mulighet for et fjerde soverom). Og gjør vi det må jeg innse at det dessverre ikke blir noen hytte på oss. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg helst vil . Ekstra plass hjemme hadde vært bra, men er ikke helt nødvendig. Vi er dog 4 stk på 100 kvm. En hytte ikke for langt unna ville kunne gitt pusterom og vært koselig. Hva ville dere valgt?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 00:05   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

De må sjølvsagt gjere vurderinga sjølv; Kor ofte blir ei hytte brukt vs kor viktig er det å få ekstra plass heime?

Her i huset var det gull verdt å ha ei kjellarstova då Eldste vart tenåring og hadde besøk. Skrekkfilmar langt på kveld, venninneflokken samla og i det heile tatt. Eg hadde blitt gal om eg måtte sitje i same rom eller blitt jaga ut på kjøkkenet.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 00:07   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Utbygging. Det å ha nok plass i hverdagen, lagringsplass og opphold og alt med seg er mye, mye viktigere for meg enn hytte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 01:48   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Bygge ut, uten tvil.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 02:06   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Jeg ville ha prioritert å bygge ut. Men det er jo fordi det passer mine ønsker. Hverdagene er det flest av og god plass ville ha betydd mye for meg. Vi har for så vidt hytte tilgjengelig og vi bruker den minimalt, så vi er ikke akkurat "hyttetyper".

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 05:10   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Jeg hadde prioritert utbygging, uten tvil, men det er jo basert på våre behov. Andre kan jo fint ha andre prioriteringer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 07:28   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

E det reelt å få en hytte til rundt millionen? Jeg spør fordi vi har lett etter fjellhytte i tre år og ikke funnet annen enn skur under 2,5. Dette er ikke i de mest populære områdene engang.

Vi jo altså ha hytte, men hadde prioritert plass hjemme hvis vi hadde hatt behov for det. Å ha nok rom og lagringsplass gjør hverdagen utrolig mye mindre stressende for oss.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 07:32   #8
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Hadde definitivt bygget ut.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 09:28   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Ville også ha bygget ut. Vi har ganske ofte overnatting av en hel familie og skulle gjerne hatt et eget rom til folk uten at vi må omgjøre alle soverom for den helgen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 09:45   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Utbygging. Og jeg har allerede hytte, som jeg elsker.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 09:46   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Sånn som du beskriver deres behov og ønsker så ville jeg valgt hytte.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 09:48   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

For meg ville det ikke vært noe å lure på - utbygging. Men så har jeg aldri forstått hvorfor folk vil ha hytte, så jeg er kanskje ikke den riktige til å svare.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 09:53   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Jeg hadde heller ikke brukt penger på hytte om jeg trengte mer plass i hverdagen. Samtidig er det jo heller ikke alle boliger det lønner seg å bygge på. Noen ganger kan det være vel så lønnsomt å bytte bolig for å få bedre plass. Det gjorde jeg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 11:59   #14
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Hadde helt klart prioritert mere plass i hverdagen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 12:13   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Bygge ut.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 12:42   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Utbygging.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 12:45   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Utbygging. Det er tross alt flest hverdager. Hytte kan man leie.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 18:12   #18
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Hytte, jeg kan godt bo trangt så lenge jeg kan komme meg på ei hytte i helgene.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 18:39   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Jeg ønsker meg veldig hytte, eller en leilighet på fjellet sånn strengt talt, men jeg hadde nok gått for å å bygge ut hjemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 19:56   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utbygging eller hytte...

Vi endte opp med hytte i stedet for større bolig, og nå er jeg veldig fornøyd med det valget vi tok. Men jeg tror det er viktig å innfinne seg med valget, og det blir jo ikke helt feil uansett hva man gjør.

Vi fikk mulighet til å kjøpe familiehytta med helt unik beliggenhet og kunne ikke la det passere. Nå er det slik at den er veldig nært der vi bor, så vi kan faktisk pendle til jobb, det er jo litt unikt.

Vi bor på 100 m2, og er enten 3 eller 5 i familien (to av barna bor 50%)

Her er argumentene mine for hytte:
- loftstua ble ikke brukt, ungene var bare på rommene sine. Alle har hvert sitt soverom.
- ungene flytter etterhvert ut, og jeg syns egentlig vi har nok plass hjemme i det langsiktige perspektivet
- vi koser oss og gjør helt andre ting på hytta, her er det f.eks sjø og hage (vi bor i leilighet "på fjellet")
- vi leier ut hytta litt også, tjener litt penger på det (til oppussing og andre kreative innfall)
- kjekt å ha et sted å dra til!
- vet at vi kommer til å stortrives her når ungene flyr ut av redet/blir alene hjemme

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no