Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-16, 10:46   #21
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Hallo! Kaffe er jo meningen med livet!



Jeg drikker kaffe (og te) for å holde meg i gang i løpet av dagen. Det er sikkert mye placebo, altså. Men skal jeg først drikke noe, så skal det i det minste smake godt. Hilsen, "Vann? Kan´ke drikke vann! Det smaker jo ingenting!"

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:46   #22
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Jeg forsto det ikke før. Men nå elsker jeg kaffe. Jo mer kaffesmak jo bedre. Er altså størst fan av sterk kaffe. Mørkbrent presskannekaffe er favoritten akkurat nå. 60g på 1 l vann.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:49   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og det var ikke ment som kritikk, jeg tåler fint å lese litt kaffesnakk. Jeg bare undrer meg bittelitt over fenomenet.

Du er ikke alene om det. Alle vin- og ølflaskene er litt i samme gaten for meg. Det er ikke mange av dem, men det er de samme menneskene som uke etter uke legger ut bilde av glasset/flasken med "Endelig fredag" eller noe liknende. Fint at de koser seg, men det er jo ikke spesielt interessant for andre. Noe sikkert mange tenker på når jeg legger ut det n-te bildet fra en eller annen tur eller fjelltopp eller noe. Vi har alle vårt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:49   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er heller ikke kaffedrikker og føler meg nesten som en avviker.

Men bare nesten. Kanskje jeg skal legge ut oppdatering av alt annet jeg drikker på Facebook? "Deilig med Tine Ekstra Lett..." "Vann!" "Mer vann!" "Har vært innom kjøkkenet og drukket et deilig glass vann med kjæresten!" "I kantina og drikker juice med Anne. Mmmm." "noen har sjekket inn på Narvesen på Oslo S og drikker Pepsi Max." Hvis jeg holdt på sånn en uke, kan det hende det hadde påvirket antall FB-venner.

Jeg lurer på om "kaffistova" her inne har noe av skylden. Kan egentlig ikke huske å ha lest så uhorvelig mange kaffeoppdateringer på Facebook (har nok satt på et mentalt filter, hø-hø), men vil tippe at foreldreportalvennene må være i flertall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:51   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Vi kan bytte. Jeg tar dine kaffe-statuser og så kan du få treningsstatusene kl 7 om morgenen eller "sussemusse på verdens deiligste og mest fantastiske mann og vi har verdens beste forhold"-statusene fra visse spesielt FB-aktive medlemmer av svigerfamilien min.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:52   #26
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Kaffe er brunt gull, enkelt og greit.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:55   #27
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi kan bytte. Jeg tar dine kaffe-statuser og så kan du få treningsstatusene kl 7 om morgenen eller "sussemusse på verdens deiligste og mest fantastiske mann og vi har verdens beste forhold"-statusene fra visse spesielt FB-aktive medlemmer av svigerfamilien min.

Kom til meg, så skal jeg gi deg en uromantisk Facebook-hverdag!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 10:55   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Kaffe er en av de små tingene som gjør livet verdt å leve.

Sier sikkert litt om meg og min enkle sjel, men jeg er så GLAD for at jeg har en sånn ting som er ren nytelse og som ikke skader meg eller gir meg dårlig samvittighet. Det er ingen andre dagligdagse ting som like ofte gjør meg så tilfreds og fornøyd som en kopp kaffe.

Skjønner at man forundres over det. Det er nok litt sånn at man må være sånn selv for å forstå det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:07   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Kom til meg, så skal jeg gi deg en uromantisk Facebook-hverdag!

Bluen er min mest morsomme FB-venn

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:11   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Kaffe er en av de små tingene som gjør livet verdt å leve.

Sier sikkert litt om meg og min enkle sjel, men jeg er så GLAD for at jeg har en sånn ting som er ren nytelse og som ikke skader meg eller gir meg dårlig samvittighet. Det er ingen andre dagligdagse ting som like ofte gjør meg så tilfreds og fornøyd som en kopp kaffe.

Skjønner at man forundres over det. Det er nok litt sånn at man må være sånn selv for å forstå det.

Jammen DET forstår jeg jo. Setter stor pris på kaffe selv. Det er all skrivingen om det jeg lurer på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:13   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Aner ikke, liker ikke kaffe.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:19   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Jeg har flere ganger tenkt at det er veldig mange som skriver at de trenger veldig mye kaffe. Spesielt i kaffestuggu, men det får vel være greit, gitt navnet.
Det virker i hvert fall som en veldig akseptert ting å gjøre - drikke mye kaffe.

Kanskje jeg skal begynne å skrive
"Epler. Trenger epler. Mange epler." i kaffestuggu, for å balansere det litt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:20   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Kaffe er meningen med livet.

Neida, jeg tror ikke jeg skriver så mye om kaffe på FB, men sikkert mer i de årene jeg ikke sov.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:21   #34
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Jeg tror Facebook er helt ut i mine kretser, for det har ikke vært en kaffe- eller vinstatus på så lenge jeg kan huske, hvertfall ikke siden i sommer.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:33   #35
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Du er ikke alene om det. Alle vin- og ølflaskene er litt i samme gaten for meg. Det er ikke mange av dem, men det er de samme menneskene som uke etter uke legger ut bilde av glasset/flasken med "Endelig fredag" eller noe liknende.

Kommenter "stakkars barna dine ". Da tenker jeg det blir endringer.

Jeg er opptatt av kaffe fordi jeg er avhengig. Ikke så veldig ofte dette ender opp som en status på FB. Isåfall er jeg desperat etter kaffe. Som f.eks. når man våkner opp en morgen uten kaffe overhodet hjemme. Da endte det opp på FB.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:36   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Jeg lover at det aldri kommer kaffe-oppdateringer fra meg.

Men jeg skal snart på den årlige julebordturen til utlandet, og da kommer det garantert Mojito-oppdateringer. Jeg regner med folk holder ut, ettersom det kun skjer en helg i året.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:42   #37
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Kaffe og vær er noe nordmenn er opptatt av - hvorfor aner jeg virkelig ikke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 12:08   #38
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Jeg blir glad jeg, av å se en kopp kaffe med fin crema eller med mykt melkeskum. Eller en fin kaffekopp. Jeg elsker kopper. Det er sikkert litt sånn meg om det, det skjønner jeg.

Og latteart er jo bare gøy da. Jeg skulle servere dagens kaffe til sambo meg meg. "Du får denne med hjerte du, og så tar jeg denne med..." og så brast jeg ut i latter, da jeg plutselig så hva jeg hadde lagd.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 12:33   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Veldig bra, Syrinx! Jeg har heller ikke helt dreisen på kaffekunsten og har uten vilje laget en trilobitt og en delfin på scooter.

Kaffe har jo en sterk posisjon i Norge, med lange tradisjoner og vaner. Det er ikke uten grunn at det tok lang tid før Starbucks prøvde seg her. Kaffe har alltid symbolisert pause; vi har f.eks. utrykket kaffepause. Kaffe er både pause, oppstart og et naturlig innhold i dagen for veldig mange. Jeg tror kaffekommentarer og -bilder i sosiale medier symboliserer alt dette. Kaffe sier noe om dagsformen, så det er et hverdagsinnblikk som sier noe om hvordan man har det. Det kan bety at du trenger det for å komme i gang: alle skjønner at du er trøtt. Du har unnet deg en pause: det syns vennene dine er hyggelig.

Te illustrerer jo også ofte kos. Kveld, peis, te. Eller sykdom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 12:38   #40
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor så opptatt av kaffe? :)

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Bluen er min mest morsomme FB-venn

Definitivt!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no