Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan finne flått på dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-07, 17:13   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

Her sitter det som regel rundt halsen på kattene eller rundt munnen.

Hunden(3 1/2 år) er korthåret og har enda ikke hatt noen flått på seg, enda vi går i skogen hve dag med henne etc.

Men alle de 3 dyra våre blir sjekket hver dag.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 17:58   #22
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

I tillegg får våre hunder ofte på brystet og rundt øynene.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 19:14   #23
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

På kattene kan man ha på et middel man får på resept fra dyrlegen - en slags depot-medisin, som settes på nakken på katten hver 3. uke tror jeg det var. De får fortsatt flått, men ikke så mange - så det hjelper jo.
På katten min satt de gjerne bak ørene og rundt halsen, samt rundt øynene og munnen. Gjerne på steder hvor hun ikke fikk dem vekk selv.
På hunder kan man bruke flått-halsbånd.

Datteren til sambo fikk en DIGER en på ryggen i fjor sommer - trodde ikke vi skulle få den av, den satt så inderlig godt. Jeg får gåsehud bare ved å tenke på det.

Bruker man myggmiddel før man skal ut i "flått-land" så beskytter det godt.

  Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 16:33   #24
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

Flåtthalsbånd er effektivt.
Vi kan ikke bruke det nå, da vi har en valp som biter litt på gamlefar, og begge "småsloss litt".
Da får de i seg giften.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 20:58   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

Leste nettopp at det var 15 lam i distriktet her som døde på beite pga flått.
Herlig skapning du....
Det er ikke så mange som blir syke av boreliasmitte sies det, men antallet flått øker jo fra år til år, så det vil jo naturlig nok bli flere etterhvert.
Begrens hjort og rådyr, og tynn ut skogen - Norge gror snart ned.
Jeg seriøst HATER de ekle krypene, og skulle gjort ganske mye for å utrydde dem......

  Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 12:30   #26
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

I går kveld da vi la oss, strøk jeg gubbelure over ryggen. Da kjente jeg et eller annet som jeg trodde var en stor føflekk, vorte e.l.
Men jeg ante noe..

"Stå opp!!!" ropte jeg. Jeg tror nesten han fikk et hjerteinfarkt eller noe.

Vi ut på badet og der, DER, satt det en flått MIDT på ryggen hans, med det ekle trynet sitt inne i kroppen hans.

Jeg hentet flåttanga, vred forsiktig, ventet litt, vred rundt igjen et par tre ganger, så løsnet den. Men guri, det var fælt!
Jeg renset etterpå med Klorhexidin.

Gådd, det var ekkelt!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 15:11   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

I går kveld da vi la oss, strøk jeg gubbelure over ryggen. Da kjente jeg et eller annet som jeg trodde var en stor føflekk, vorte e.l.
Men jeg ante noe..

"Stå opp!!!" ropte jeg. Jeg tror nesten han fikk et hjerteinfarkt eller noe.

Vi ut på badet og der, DER, satt det en flått MIDT på ryggen hans, med det ekle trynet sitt inne i kroppen hans.

Jeg hentet flåttanga, vred forsiktig, ventet litt, vred rundt igjen et par tre ganger, så løsnet den. Men guri, det var fælt!
Jeg renset etterpå med Klorhexidin.

Gådd, det var ekkelt!

Det skal du få meg til å tro!

  Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 17:37   #28
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finne flått på dyr

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no