Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Outsourcing av familielivet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 01:15   #21
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Outsourcing av familielivet

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg vet om en familie som har TRE au pairer. Samtidig.


__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 01:17   #22
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outsourcing av familielivet

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hva er forskjellen på dette og å ha en au pair?

Som sagt, lengre arbeidstid enn en au pair, som ikke skal jobbe mer enn 30 timer i uka, er som regel utlendinger som skal lære norsk.

Vi hadde au pair i et år. Hun hadde (kjerne)arbeidstid fra ca kl 7-9 (leverte i barnehage kl 9, ungene var der til kl 15) og fra 15-18, men det var sjelden ingen av oss var hjemme etter kl 17. Det gjorde at vi ikke måtte reise til og fra jobb midt i rusjtiden, og hadde ryddig og passe rent hus i uka. Det hjalp oss masse i en stressende periode.

Det kan jo også være at denne familien ønsker muligheten til å ha noen der fast for ungene fram til kl 20, men ikke nødvendigvis at de skal jobbe alle dagene fram til kl 20. Stor forskjell der. Ha noen til å lage mat, evt rydde før/etter maten, slik at foreldrene har tid med barna når de kommer hjem fra jobb og fram til leggetid.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 12:24   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outsourcing av familielivet

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg dømmer ingen, men jeg trenger faktisk ikke vite mer enn det som står i annonsen for å forstå at disse foreldrene nesten ikke ser barna sine annet enn i helgene. Og ungene er bare 3 og 5 år gamle.
Det handler om prioriteringer, og det er derfor det gjør meg litt trist.

Sist jeg sjekket var det nettopp dette som var å dømme. Anyways - du vet ikke hva som ligger bak. Det kan være en kort periode, det kan være sykdom i bildet, etc. Å ansetter noen til å lage frokost og gjøre husarbeid slik at de kan spise frokost med barna sine, det er jo bra. Bra er det også at de finner en som er egnet for jobben, og ikke bare bruker en fjortis (som nok mange andre ville gjort).

__________________
In vino veritas

Sist redigert av safran : 11-07-07 kl 14:09.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:34   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outsourcing av familielivet

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vi er sikkert bare misunnelige, alle sammen. Alle vil jo innerst inne helst bo på Frogner, ha superviktige jobber og økonomi til å ha barnevakt døgnet rundt.

NEI. Jeg er faktisk ganske så tilfreds med min leilighet på Vålerenga, min middels viktige jobb og helt greie økonomi.

Jeg ser ganske mye til barnet mitt også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no