Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye våkentid pr døgn med barna?
Mindre enn 1 time 0 0%
1-2 timer 1 0,59%
2-3 timer 4 2,35%
3-4 timer 33 19,41%
5 timer eller mer 99 58,24%
4-5 timer 33 19,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-07, 13:44   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvorfor det? Det er da høyst relevant?

OK, da svarer jeg. Jeg opplever ikke permisjonstiden som hverdag, egentlig - trodde det var det du var ute etter. Liv sover vel rundt 13-14 timer i døgnet, så da blir det 10 våkne timer sammen med mor stort sett hver dag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 13:46   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Eh ja. Fra 0 til halvannen time om morgenen, avhengig av når S velger å våkne (vi står opp halv seks, jeg drar ofte ikke før syv, så hvis S våkner halv seks blir det mye tid med ham da også - som oftest våkner han rundt halv syv, så jeg får en halvtimes tid, av og til drar jeg tidligere og ser ham ikke i det hele tatt om morgenen).
Så henter jeg ham i bhg mellom 15 og 1530 og vi er da sammen rundt 4+ timer, til han legger seg mellom 19 og 20. Tilsammen et sted opp mot 5 timer.

Om morgenen er det litt kosing, tulling, påkledning og frokost hvis det passer seg sånn. Om ettermiddagen handler vi av og til, leker ute, lager middag, spiser middag, ser barne-tv, tar kveldsstell, leser og synger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 13:47   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

En vanlig hverdag:
Han våkner 7.30. Leverer i bhg ca 9.30.
Henter ca 15. Han legger seg ca 20.30.

Ca 7,5 timer.

I helgene:
Står opp 7.30 - legger seg ca 20.30.

Ca 13 timer.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 13:52   #24
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg har flexitid, og velger derfor å starte på jobb klokken 7 slik at jeg er ferdig 14.30 og dermed kan hente jentene i barnehagen klokken 15. Slik får jeg ca 5 timer sammen med dem hver ettermiddag.

Juste leverer dem stort sett hver dag, da tar de det litt rolig på morgenen og de er vel i barnehagen ved 8.30 tiden.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 13:58   #25
Linda
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 49
Linda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

mer enn 5 timer

Linda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:00   #26
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Nå har junior begynt på ferie så da er vi sammen hver dag men når han gikk på skolen så var det 2 timer om morgenen og mellom 4-7 timer på ettermiddagen og frem til kvelden avhengig av om han var ute med kamerater eller ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:02   #27
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg synes det er vanskelig å svare, jeg. Jeg kan godt regne sammen hvor mange timer jeg ikke er på jobb samtidig som barna er våkne, for det er jo egentlig det du spør etter. Derimot er det jo slett ikke sikkert jeg er sammen med barna mine hele den tiden. Ofte er de med venner hjem, eller de har venner på besøk. Spesielt gjelder dette den eldste. Dette er noe de ønsker, så jeg ville følt meg som dårlig mor om jeg nektet dem det. Sosialisering...

Eks. I går fikk de besøk kl 17 og de lekte sammen til 19. De var hjemme hos oss, men jeg så jentene min veldig lite. Var jeg sammen med dem da? Jeg var jo tilgjengelig og skar opp vannmelon som alle ble glad for, men jeg lekte ikke sammen med dem.

Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men en poll som dette sier jo absolutt ingenting om hvor mye tid man faktisk tilbringer med barnet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:03   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Til hverdags er vi oppe kl 06.30 - halv åtte går storesøster til skolen og jeg kjører til barnehagen med minstemor. Dvs en time sammen med storesøster og en drøy time med minstemor. Vi er hjemme igjen senest kl 16 (mannen og ungene gjerne litt tidligere) og ungene er i seng rundt halv ni. Til sammen skulle det bli drøye 5 timer pr dag.

Nå må det jo tilføyes at ungene ikke er sammen med oss foreldrene hele tiden mellom skole/barnehage og leggetid - enten leker de med venner, er med på aktiviteter eller vi voksne trener/handler o.l

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:07   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men en poll som dette sier jo absolutt ingenting om hvor mye tid man faktisk tilbringer med barnet.

Jeg synes det er relevant, selv om mye av tiden ikke brukes til å "være sammen". Å være tilstede, være i samme hus/leilighet/hage, se hva de andre driver med (selv om man selv driver med noe annet), å kunne snakke til hverandre når som helst og få svar, vite at de er der dersom det er noe man vil - alt dette er viktig for samhørigheten og forholdet mellom familiemedlemmer, både voksne og barn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:08   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Vi er sammen 45 minutter på morgenen. Den tiden går til pusling sammen på badet, pakking av sekker og levering i barnehage. Jeg tar meg alltid god tid med leveringen og prøver å holde tempoet nede hjemme så godt jeg kan. Frokosten spises i barnehagen for at det ikke skal bli stressete. Jeg er på jobb rundt halv åtte. Da kan jeg slutte halv fire og henter ti over halv i barnehagen.

Vesla legger seg ganske tidlig siden hun trenger mye søvn. Klokken syv bør hun være i seng. En typisk hverdag er vi altså sammen i overkant av fire timer før leggetid. Da lager vi middag, ser barne-tv og steller. Vesla liker å pusle litt for seg selv på ettermiddagene, så hun driver med sitt hvis hun ikke hjelper meg med middagen. Nå på sommeren er hun ofte ute og leker helt til leggetid. På vinteren er vi inne og gjør inneting. Jeg liker at vi ikke har så mange faste aktiviteter denne tiden, men heller tar ting som de kommer og gjør det som faller oss inn. Vi sitter som regel veldig lenge ved middagsbordet og prater sammen.

Verken jeg eller mannen er typen som setter seg ned og leker med Vesla i hver ledige stund. Hvis hun er interessert blir hun inkludert i det vi holder på med og hjelper til med husarbeid, hagearbeid etc. Hun har tydelig ikke noe aktiviseringsbehov på ettermiddagen, så da får hun styre aktivitetsnivået sitt selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:09   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er relevant, selv om mye av tiden ikke brukes til å "være sammen". Å være tilstede, være i samme hus/leilighet/hage, se hva de andre driver med (selv om man selv driver med noe annet), å kunne snakke til hverandre når som helst og få svar, vite at de er der dersom det er noe man vil - alt dette er viktig for samhørigheten og forholdet mellom familiemedlemmer, både voksne og barn.

Jeg tenker også på tiden man er "tilstede" / tilgjengelig. Det ville vel være rimelig krampeaktig hvis man skulle leke/være sammen med barna panisk i all våkentid sammen; poenget må vel mer være hvor mye tid man potensielt kan tilbringe sammen på den ene eller andre måten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:09   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

NÅ svarer jeg for hverdagene - og da er det ganske akkurat 4,5 timer. en halvtime om morran og 4 timer på ettermiddagen. Altfor lite, men vi tar det igjen ihelgene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:12   #33
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.422
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Line* er det OK om Skilpadda legger til 4-5 timer i pollen???

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:14   #34
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er relevant, selv om mye av tiden ikke brukes til å "være sammen". Å være tilstede, være i samme hus/leilighet/hage, se hva de andre driver med (selv om man selv driver med noe annet), å kunne snakke til hverandre når som helst og få svar, vite at de er der dersom det er noe man vil - alt dette er viktig for samhørigheten og forholdet mellom familiemedlemmer, både voksne og barn.


Jeg kan være enig i det når barna er hjemme med venner. Derimot hender det ofte at de er med venner hjem, eller leker i nabolaget. Teller den tiden? Og hvor tilgjengelig er man om man fra man kommer hjem sitter ved PCen og sier "vent litt" i forhold til mammaen som aktivt er med og sparker ball eller lærer barna å slå hjul. Nå kverulerer jeg, men jeg liker ikke at man skal kunne slå seg på brystet med X antall timer og si seg fornøyd med det. Det har faktisk litt å si hva tiden fylles med også.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:16   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Kanne: hvis man bruker "antall timer" som et argument for hvem som er best foreldre, er jeg enig med deg. Men hvis man bare er nysgjerrig på hvor mye foreldre og barn typisk ser til hverandre, så er spørreundersøkelsen helt grei. Man må bare være klar over nøyaktig hva det er man har fått vite og ikke overtolke resultatene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:16   #36
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Line* er det OK om Skilpadda legger til 4-5 timer i pollen???

Selvfølgelig!!!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:17   #37
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanne: hvis man bruker "antall timer" som et argument for hvem som er best foreldre, er jeg enig med deg. Men hvis man bare er nysgjerrig på hvor mye foreldre og barn typisk ser til hverandre, så er spørreundersøkelsen helt grei. Man må bare være klar over nøyaktig hva det er man har fått vite og ikke overtolke resultatene.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:19   #38
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg leverer alltid barna i barnehagen, så da har jeg som regel 1 1/2 times tid med dem på morgenen. På ettermiddagen er vi sammen 3-3,5 timer før sengetid. Som regel.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:25   #39
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanne: hvis man bruker "antall timer" som et argument for hvem som er best foreldre, er jeg enig med deg. Men hvis man bare er nysgjerrig på hvor mye foreldre og barn typisk ser til hverandre, så er spørreundersøkelsen helt grei. Man må bare være klar over nøyaktig hva det er man har fått vite og ikke overtolke resultatene.


Siden tråden er starten "i lys av en annen tråd" overtolket jeg nok meningen med denne tråden.

På en vanlig hverdag vekker vi barna ca kl 7, så leverer jeg dem ca 8, treffer dem igjen ca 16 og de legger seg ca 20. Dvs at vi tilbringer ca 5 timer sammen i løpet av døgnet. Timen om morgnen går med på godsnakking og lirking for å få dem ut av sengen og på med klærne.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:28   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Timen om morgnen går med på godsnakking og lirking for å få dem ut av sengen og på med klærne.

Det er nok meget viktig for styrkingen av forholdet mellom barn og foreldre. (Eventuelt er et sterkt forhold mellom barn og foreldre meget viktig for at man ikke skal komme til å kaste hverandre ut av vinduet i løpet av timen. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no