Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette ett eller to barn? (Gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 19:58   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er dette ett eller to barn? (Gammel tråd)

Dette blir kanskje litt søkt, og det er mulig det burde ligget på flisespikkeforumet, men jeg reagerte på overskriften og bildeteksten i denne saken. Er det kroppen eller hodet som teller som "et barn"?

For meg ville det være mer naturlig å si "To barn født med en kropp" i dette tilfellet. Hadde det vært to kropper og et hode ville jeg skrevet "et barn født med to kropper". I dette tilfellet har foreldrene tydelig gitt barnet ett navn. Men barnet spiser med to munner .

Andre?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:01   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Hm. Jeg tenkte med en gang at det var siamesiske tvillinger? Det høres helt rart ut for meg at et barn er født med to hoder....det er vel to separate hjerner? Ergo tvillinger. Tenker jeg da.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:04   #3
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Det finnes jo et slikt tvillingpar i USA, som nå nærmer seg voksenalder. Jeg har sett noen dokumentarfilmer om dem, og det var veldig fine filmer. De er i høyeste grad to mennesker, med to pass, forskjellige karakter på skolen, to navn og to helt forskjellige personligheter.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:08   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det finnes jo et slikt tvillingpar i USA, som nå nærmer seg voksenalder. Jeg har sett noen dokumentarfilmer om dem, og det var veldig fine filmer. De er i høyeste grad to mennesker, med to pass, forskjellige karakter på skolen, to navn og to helt forskjellige personligheter.

Ja nettopp! De har jeg også sett en haug dokumentarer om. (Ja jeg er i overkant interessert i siamesiske tvillinger ). Det blir selvfølgelig det samme her. Det hadde vært noe annet om det ene hodet ikke hadde hatt hjerne/var "dødt" - men så lenge begge hoder er bevisste mener jeg bestemt det er to personer.

(Forøvrig burde det jo være en smal sak å finne ut om de deler mange vitale organer?)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:09   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Så lenge de har hvert sitt hode og hver sin hjerne så er det vel to barn??

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:10   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er dette ett eller to barn?

Ja, røkla har sagt det.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:18   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det finnes jo et slikt tvillingpar i USA, som nå nærmer seg voksenalder. Jeg har sett noen dokumentarfilmer om dem, og det var veldig fine filmer. De er i høyeste grad to mennesker, med to pass, forskjellige karakter på skolen, to navn og to helt forskjellige personligheter.

Jeg husker at de ble spurt om det en gang også. "Har du to hoder?" "Jeg har ikke to hoder", svarte den ene. "Ikke jeg heller" sa den andre.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:24   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Merkelig sak i og med at foreldrene har gitt denne kroppen et navn (om man skal tro det man leser) så skjønner jeg at de betegnes som en person, selv om jeg personlig ville gitt hvert hode et navn og dermed sagt at de var to personer. Merkelig at de ikke vet mer om hvordan de er "sammensatt".

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:25   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

....


Sist redigert av MokkMokk : 22-10-12 kl 20:05.
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:26   #10
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg vil vel forøvrig tippe at grunnen til at barna har fått ett navn i denne saken, henger nøye sammen med religiøs overbevisning mtp. den potensielle "gudestatusen" slike barn erfaringsvis kan få i landet der.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:55   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg lente meg veldig på vitenen om at det aldri har forekommet siamesiske tvillinger her til lands tidligere

Jo det har det vel?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:55   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg vil vel forøvrig tippe at grunnen til at barna har fått ett navn i denne saken, henger nøye sammen med religiøs overbevisning mtp. den potensielle "gudestatusen" slike barn erfaringsvis kan få i landet der.

Det er et godt poeng. Det tenkte jeg ikke på engang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:59   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg reagerte også. Dette er to barn; siamesiske tvillinger.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:30   #14
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jo det har det vel?

Tja, sikker er jeg jo ikke. Jeg ingen statistisk dekning for utsagnet mitt, bare så det er sagt. Men gynekologen jeg var hos på UL sa ihvertfall så.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:32   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, sikker er jeg jo ikke. Jeg ingen statistisk dekning for utsagnet mitt, bare så det er sagt. Men gynekologen jeg var hos på UL sa ihvertfall så.

Jeg mener å ha hørt at det finnes. Siste i 2005 faktisk? De ble i allefall hysjet veldig ned, hvilket jeg jo godt kan forstå. Vi trenger jo ikke publisitet for å få dekket operasjoner eller gudestatus for å bli akseptert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:33   #16
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg vil vel forøvrig tippe at grunnen til at barna har fått ett navn i denne saken, henger nøye sammen med religiøs overbevisning mtp. den potensielle "gudestatusen" slike barn erfaringsvis kan få i landet der.

Ja det tror jeg også.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:40   #17
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

To hoder, to individer, to navn. Det er min overbevisning.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:41   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, sikker er jeg jo ikke. Jeg ingen statistisk dekning for utsagnet mitt, bare så det er sagt. Men gynekologen jeg var hos på UL sa ihvertfall så.

Jeg tror ikke det var noen siamesiske tvillinger som hadde blitt født når du ble gravid, men for 1,5 til 2 år siden ble det født siamesiske tvillinger her i Norge. Husker jeg ikke helt feil så døde de etter kort tid.

Så tilbake til saken.
For meg er dette to barn som deler en kropp. To hoder og to hjerner som gjør de til to individer for min del.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:41   #19
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg mener å ha hørt at det finnes. Siste i 2005 faktisk? De ble i allefall hysjet veldig ned, hvilket jeg jo godt kan forstå. Vi trenger jo ikke publisitet for å få dekket operasjoner eller gudestatus for å bli akseptert.

Ok. Jeg uttalte meg nok litt bastant i mitt første innlegg. Kan jo godt være legen var litt påtatt skråsikker for å berolige meg. Han klarte det i så fall sånn noenlunde, og det var nå det viktigste for meg der og da.

Om noen kan vise til statistikk eller harde fakta ifm. dette hadde det vært interessant å få høre om.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:43   #20
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg mener å ha hørt at det finnes. Siste i 2005 faktisk? De ble i allefall hysjet veldig ned, hvilket jeg jo godt kan forstå. Vi trenger jo ikke publisitet for å få dekket operasjoner eller gudestatus for å bli akseptert.

Jeg har også hørt eller lest om dette. Tror det var Østfold og at tvillingene døde? Når det gjelder disse så mener jeg det må være to personer når det er to hjerner.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no