Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg blir provosert av barne-tv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 20:27   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

En avporing:

Hvilken banneord var det snuppa plukket opp via barnetv nå i sommer.. Var det søren..? Et eller annet i den gata ihvertfall. DET irriterte meg grenseløst..

Og hun har enda ikke sett Knerten filmene for der sier de "pokker".

Barnetv er ikke alltid det en ønsker det skulle være syntes jeg..

Dette minner meg om en venninne som avskrev hele "Jul i svingen"-serien fordi en av skuespillerne sa "Jeg skal mose trynet ditt". Den serien gjenspeiler mange realistiske hverdagssituasjoner som mange barn kan kjenne seg igjen i og i akkurat "mose trynet"-episoden var jo temaet hvordan man kan takle barn som oppfører seg truende og bøllete. Jeg synes det er synd når små ting overskygger det store bildet. Knerten er Ekte Kvalitet - både i bok- og filmform. Mine gutter har sett filmene utallige ganger uten å ha plukket opp ordet "pokker". Det kommer sjelden noe godt ut av 100% skjerming.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:29   #22
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Driver ikke å skjerme 100%, jeg bare lar være å sette filmen på. Kommer ikke til å gå bananas dersom hun ser filmen andre steder, bare lar være å sette den på her. *enkel*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:31   #23
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Driver ikke å skjerme 100%, jeg bare lar være å sette filmen på. Kommer ikke til å gå bananas dersom hun ser filmen andre steder, bare lar være å sette den på her. *enkel*

Du tar selvfølgelig valg basert på egen dømmekraft og hva jeg eller andre mener skal selvfølgelig ikke være så altfor viktig for deg. Selv synes jeg det er en stor glede å se kvalitetsfilmer sammen med barna - de tre Knertenfilmene har ført til mye felles kos og gode samtaler her.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:31   #24
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Jeg sier ikke at vi skal luke ut absolutt alt som kan være sjenerende for noen, da ender vi opp med teletubbies og drømmehagen 24/7, men det er noen ting som jeg syntes bare blir unødvendig.

Jeg tåler litt mer enn som så altså! Teletubbies og Drømmehagen du liksom.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:32   #25
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Pokker og søren?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:34   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Oy... Her i heimen er "pokker ta deg, Nebbdyret Pery!" standardfrase når noe går galt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:36   #27
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg liker ikke dorte og didrik. Det er kjedelig og intetsigende og ungene kjenner seg heller ikke igjen i det. Vi har ikke falt For virre nøff heller, peppa gris derimot, det liker vi! Herlig humor og foreldre som ikke tar seg selv seriøst og faktisk leker med ungene sine.

Den tiden da Uki, peppa og Timmitid gikk! :drømme:

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:37   #28
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tåler litt mer enn som så altså! Teletubbies og Drømmehagen du liksom.

ikke myntet på deg da!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:39   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Den tiden da Uki, peppa og Timmitid gikk! :drømme:

Jepp, perfekt kombo. På søndag var det jo en kjempelang episode med Timmy, var det ikke?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:41   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Oy... Her i heimen er "pokker ta deg, Nebbdyret Pery!" standardfrase når noe går galt.

Her også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:45   #31
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jepp, perfekt kombo. På søndag var det jo en kjempelang episode med Timmy, var det ikke?

Og den hadde jeg ikke sett før!
Ikke lille heller forresten!
-----
Men sånn på ordentlig. Det er virkelig ikke noe poeng å si ord som pokker på barne-tv. Det er jo laget etter 2010(?) til sammenligning med Hans og Grete som er laget for "hundre" år siden eller noe. (edit: 1812 faktisk)
Jeg er hvertfall ikke med på at dette er nåtidens måte å snakke på.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:46   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Nei, skulle vi brukt nåtidens måte å snakke på, måtte jo barnetv inneholdt ord som faen og helvete.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:48   #33
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, skulle vi brukt nåtidens måte å snakke på, måtte jo barnetv inneholdt ord som faen og helvete.

Ikke i mitt ordforråd nei. Og ikke i det politiske korrekte/pedagogiske verden.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:50   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Oy, din pedagogiske verden er langt fra min pedagogiske verden, kjenner jeg.

I barnehagen slår vi ned på uttrykk som faen og helvete, samt det ikke er lov å kalle hverandre ved skjellsord.

Ord som søren, pokker, filler'n og liknende regnes som greie kraftuttrykk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:53   #35
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

ikke myntet på deg da!

Jeg bare tuller altså! Det er hobbyen min ved siden av limpistolliming.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:54   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg bare tuller altså! Det er hobbyen min ved siden av limpistolliming.

Limer du limpistolene, hvorfor det?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:54   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Pokker er forøvrig et ord i mitt ordforråd.

(Et som jeg ikke bruker på jobb, men som jeg bruker privat. Jeg har et noe delt ordforråd der, det er en del ting jeg sier privat som jeg ikke sier på jobb. Ikke bare "i jobbsammenheng ovenfor kunder" hvor jeg selvsagt alltid legger bort en hver form for stygge tanker og ord jeg måtte ha lyst til å gi uttrykk for. Men også på jobb, ovenfor kolleger. Et strengere "regime" nå med min nye arbeidsgiver enn min forrige, det har med kulturen å gjøre. Siden jeg har en kristen arbeidsgiver. Jeg sier nok derved helst ikke pokker på jobb. Men søren sier jeg altså. Selv om jeg deler kontor med en tidligere misjonær som kommer fra bibelbeltet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:56   #38
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

At barn på 4 år lærer seg uttrykk som pokker og søren synest jeg er helt uskyldig. Det et er en del å vokse opp å lære seg variasjoner i språket, både på godt og vondt.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:57   #39
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Gje meg dårleg barne-tv anytime, her ser storesøster på Unge mødre.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:57   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Ikke i mitt ordforråd nei. Og ikke i det politiske korrekte/pedagogiske verden.

Men Dorte og Didrik er jo uansett ikke politisk korrekt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no