Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix: The Crown

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-16, 07:49   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Jeg tror jeg er kommet til episode seks. Bra serie.

Når kommer neste sesong?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 08:55   #42
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hm. Ep04. Jeg har en snikende følelse av at en viss regent har gitt sitt tilsagn til en viss netflix original, med dertil nær ubegrensede tilgang til kongelige gemakkelige filmlokasjoner i bytte mot, shall we say, positiv fremstilling av regentens personlige kvaliteter?

Just sayin ...

Men gemalens personlige kvaliteter glemte hun å be om positiv fremstilling av...

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 12:29   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Jeg syns den startet litt treigt, men etter smogen var jeg hektet. Herregud for et absurd liv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 12:37   #44
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hm. Ep04. Jeg har en snikende følelse av at en viss regent har gitt sitt tilsagn til en viss netflix original, med dertil nær ubegrensede tilgang til kongelige gemakkelige filmlokasjoner i bytte mot, shall we say, positiv fremstilling av regentens personlige kvaliteter?

Just sayin ...

Svært positivt fremstilt, ja, og jeg kjenner vel ikke igjen tidligere fremstillinger av familie og regent.
Vi syntes første episode var kjedelig, men får vel se noen flere.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:23   #45
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Svært positivt fremstilt, ja, og jeg kjenner vel ikke igjen tidligere fremstillinger av familie og regent.
Vi syntes første episode var kjedelig, men får vel se noen flere.

Jeg slet også med første episode, men syns den har blitt bedre og bedre.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:25   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Her ser både jeg og mannen, og vi liker den godt begge
Det er jo en drama, og jeg synes hun som spiller dronningen gjør det bra. Men den er ikke superspennende, så vi veksler litt med andre serier og.
Men definert fascinerende.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:27   #47
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Den er ikke spennende nei, men det er uhyre interessant å se den. Jeg innser nå hvor lite jeg egentlig vet om britisk historie, så jeg lærer masse.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:28   #48
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den er ikke spennende nei, men det er uhyre interessant å se den. Jeg innser nå hvor lite jeg egentlig vet om britisk historie, så jeg lærer masse.

Dette.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:36   #49
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den er ikke spennende nei, men det er uhyre interessant å se den. Jeg innser nå hvor lite jeg egentlig vet om britisk historie, så jeg lærer masse.


Er det ikke spennende å se om hvorvidt en dame i 20-årene klarer å få ansatt den personlige sekretæren som hun liker eller om hun må ta til takke med en som hun ikke liker fullt så godt?

Utrolig hva man får til med godt TV-håndverk. og 100 mill $

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:37   #50
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.


Er det ikke spennende å se om hvorvidt en dame i 20-årene klarer å få ansatt den personlige sekretæren som hun liker eller om hun må ta til takke med en som hun ikke liker fullt så godt?

Utrolig hva man får til med godt TV-håndverk. og 100 mill $

Har ikke kommet så langt! Ikke spoile!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 13:44   #51
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Har begynt å se jeg også. Definitivt interessant.
Har sett to episoder.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:19   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Jeg liker den! Men liker stort sett alt som har historisk sus og hvor handlingen er tatt fra virkeligheten. Uansett hvor tregt! Nesten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:22   #53
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Sett hele! Kjenner jeg meg selv rett ser jeg en runde til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:46   #54
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Kva er slektskapet mellom dronningen og margrethe?
Eg synest serien er ganske interessant etter to episoder, men det tar liksom ikkje av. Likte samspillet mellom elizabeth og faren.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:52   #55
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kva er slektskapet mellom dronningen og margrethe?
.

De er søstre.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 17:45   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men gemalens personlige kvaliteter glemte hun å be om positiv fremstilling av...

Jeg syns han er en av de mest spennende personene så langt. Jeg har alltid bare tenkt på ham som en fjott, og ikke tenkt noe mer over det, men jeg syns han klarer å virkelig vise hvilken spesiell og vanskelig rolle det ble han fikk, og hvor vanskelig den må ha vært å finne ut av. Født som fjerde sønn av femte sønn (eller noe sånt) i et kastet kongehus, inn i et virkelig komplett meningsløst liv, funnet en mening gjennom en karriere i militæret, og garantert hatt ambisjoner om noe tilnærmet kongemakt da han kurtiserte og giftet seg med arveprinsessen. Prins Albert til dronning Victoria hadde vel ganske mye innflytelse, tror jeg? Og så ble han til de gradert parkert og gjort irrelevant og plassert ut i meningsløsheten igjen. Og Matt Smith spiller ham fantastisk!

Og så syns jeg hertugen av Windsor portretteres fint og nyansert, som både varm og sjarmerende og lojal mot sin kone, og samtidig både fjollete, bitter og overfladisk.

Prinsesse Margrethe-historien er det derimot lite nytt ved (til nå), den har liksom vært så til de gradert dissekert allerede.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 17:55   #57
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Helt enig i refleksjonene dine, Poly. Og nå må jeg se Dr. Who igjen for å se Matt Smith som doktor!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 18:23   #58
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Yngste nevøen min likner litt på Matt Smith, på en måte.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 18:30   #59
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns han er en av de mest spennende personene så langt. Jeg har alltid bare tenkt på ham som en fjott, og ikke tenkt noe mer over det, men jeg syns han klarer å virkelig vise hvilken spesiell og vanskelig rolle det ble han fikk, og hvor vanskelig den må ha vært å finne ut av. Født som fjerde sønn av femte sønn (eller noe sånt) i et kastet kongehus, inn i et virkelig komplett meningsløst liv, funnet en mening gjennom en karriere i militæret, og garantert hatt ambisjoner om noe tilnærmet kongemakt da han kurtiserte og giftet seg med arveprinsessen. Prins Albert til dronning Victoria hadde vel ganske mye innflytelse, tror jeg? Og så ble han til de gradert parkert og gjort irrelevant og plassert ut i meningsløsheten igjen. Og Matt Smith spiller ham fantastisk!

Jeg synes han bare fremstilles usympatisk og bortskjemt jeg, du er mye dypere enn meg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 18:36   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix: The Crown

Veldig enig Poly! Som mann av sin tid, attpåtil royal, må det ha vært utrolig sært å bli redusert til en som må gå tre skritt bak. Man ser jo tydelig at han har ønsket å ha med "obey" i hennes ekteskapsløfter, også ender han opp med å måtte knele for henne, både fysisk og symbolsk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no