Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Det vi hører og det de synger

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-06, 09:33   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det vi hører og det de synger

Synes alltid det er hysterisk morsomt å høre om feil-høringer på sanger. Norske som utenlandske.

Noen med "dette trodde jeg de sang" historier som kan gi meg enda mer å le av?

(*legge til på "smilyer jeg savner" listen*)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 09:34   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er det ikke akkurat en feilhøring - men jeg synes denne sangen blir MYE bedre med denne "omskrivingen":

Tornerose sov i hundre år (repeat)
Og hekken vokste kjempehøy (repeat)
Så kom den onde Fedon inn (repeat)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 09:42   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant en hysterisk morsom webside med slike feil-høringer for en del år siden, den het "The Ants Are My Friends". Jeg tok vare på en del, kan se om jeg finner dem igjen. Men jeg husker noen:

Living is easy with nice clothes (egentlig "Living is easy with eyes closed", fra Beatles' "Strawberry Fields")
The ants are my friends, they're blowing in the wind ("The answer, my friend, is blowing in the wind", Bob Dylans "Blowing in the wind")
Will you still need me, will you still feed me, when I'm six-feet-four? ("Will you still need me, will you still feed me, when I'm sixty-four?", Beatles' "When I'm sixty-four")
Can't you see there's a bathroom on the right? ("Can't you see there's a bad moon on the rise?", "Bad Moon Rising")

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 09:51   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg alltid nevner, det merkelige trønderske verbet "å svei". Det høres slett ikke bra ut når Åge Aleksandersen synger: "Og føgglan ska vi svei". En sak for Dyrebeskyttelsen.

("Føgglan ska vis vei", ja. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 09:54   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La meg anbefale Kissthisguy.com

I want to mate with you in the sea...(I want to bathe with you in the sea...Savage garden)

I just can't get it up
I just can't get it up
I just can't seem to get it up for you.

(I just can't get enough
I just can't get enough
I just can't seem to get enough of you.
av Depeche mode)

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 19-09-06 kl 08:47.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:11   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har levd i troen på at Mette er en liten fugl. Har alltid stusset når jeg har møtt jenter som heter Mette.

(Og du som metter liten fugl...)

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 10:45   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tulla synger For han var en ekte tommelott, eller hottentott som de synger da. Men hjelpes for en sang. Den kom ut av høytaleren da vi satte på en cd vi hadde fått i gave, og mannen og jeg holdt på å le oss ihjel.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 10:51   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker dere den sangen "We´re going to Ibiza" med Vengaboys?

Whoah! were going to ibiza
Whoah! back to the island
Whoah! were going to ibiza
Whoah! were gonna have a party
Whoah! in the mediterranean sea

Husker jeg gikk og nynnet på den når den akkurat hadde blitt radioyndling. Mannen min rettet på meg, det riktige var nemlig "We´re going to eat pizza". Har mobbet han en del i etterkant.

Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 11:06   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Husker dere den sangen "We´re going to Ibiza" med Vengaboys?

Whoah! were going to ibiza
Whoah! back to the island
Whoah! were going to ibiza
Whoah! were gonna have a party
Whoah! in the mediterranean sea

Husker jeg gikk og nynnet på den når den akkurat hadde blitt radioyndling. Mannen min rettet på meg, det riktige var nemlig "We´re going to eat pizza". Har mobbet han en del i etterkant.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 07:03   #10
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Dritbra tråd!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Som jeg alltid nevner, det merkelige trønderske verbet "å svei". Det høres slett ikke bra ut når Åge Aleksandersen synger: "Og føgglan ska vi svei". En sak for Dyrebeskyttelsen.

("Føgglan ska vis vei", ja. )

En klassiker. Alle jeg kjenner har trodd det samme.

En venninne av søsteren min trodde at hvem-det-nå-var sang "Jeg skal kjøpe VG for pengene" (Jeg skal kjøpe vinger for pengene)

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 08:02   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en venninne som syntes det var så forferdelig å lage en sang om bulimi, slikt var ikke underholdning!

Sangen hun snakket om var Bullet Me med September When.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-09-06 kl 18:10.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 17:20   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg hadde en venninne som syntes det var så foreferdelig å lage en sang om bulimi, slikt var ikke underholdning!

Sangen hun snakket om var Bullet Me med September When.


Også at de tar hele ansvaret også da. Det er ganske mye å putte på sine egne skuldre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:06   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prince synger ikke "She's never sad inside", men derimot "She's never satisfied" i "When doves cry". Det ga liksom litt mer mening ja.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 22:06   #14
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Min niese hadde en flott versjon av en kjent barnesang:

Cola, cola blakken.
Gå nå inn i skallen din.
Kommer vesle kluten inn og vasker deg på nakken.

Selv var jeg ganske så redd for den onde federin, som jeg skjønte var slem men ellers ikke hadde noen anelse om hvordan så ut. DET var skummelt det..

( ...så kom den onde fe der inn.. )

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 08:16   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Depeche Mode synger:

Reach out and touch faith!

(se for dere en hel fotballstadion med fans som taktfast slår med knyttneven i lufta)

Og sangen vil aldri igjen bli den samme når personen som står ved siden av meg knytter neven i lufta og roper/synger

Retarded fuckface!


__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 08:43   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

I want to mate with you in the sea...(I want to bathe with you in the sea...Secret garden)

Også kjent som Savage Garden, ikke helt Secret Garden sin stil den sangen der vel?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 08:44   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller en tidlig Ulvejenta-versjon av kaptein sabeltann.... "nå kan vi lukte Gudbrand, da ror vi inn mot land..." Gudbrand er kompisen til farfaren hennes. Jeg aner ikke hvordan han lukter!

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 15-10-06 kl 13:43.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 08:46   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Også kjent som Savage Garden, ikke helt Secret Garden sin stil den sangen der vel?


Ja, jeg skulle bare sjekke hvor våkne dere er da vet du...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 10:38   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den fyrste song eg høyra fekk, var morsesong ved vogga.

Jeg lurte fælt på hvorfor noen drev med morsesignaler ved siden av vogga til den lille stakkaren.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 11:20   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk! Morsesong hørtes ut som en deilig voggesang.

Selv var jeg hellig overbevist om at Klatremus var Petter Selskap, ikke bedt i selskap, og da roper man selvsagt hurra!

Ihvertfall sa de det på Grete sin plate!

Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no