Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Erstatte Toro med ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-11, 22:20   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Erstatte Toro med ...

Dette ble en liten spinnoff egentlig.

Men hva med en tråd hvor man kan kommer med forslag til enkle sauser osv osv som man kan bruke i stedefor Toro poser.

Jeg kunne tenke meg en god oppskrift på Fløtesaus egentlig.
(det er favorittsausen til ungene)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:27   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Jeg lager en superenkel fløtesaus. En boks fløte, en buljongterning kokes opp. Jevner med brun maizena jevner. Enkelt og greit

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 23:09   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Bokstomater, vin, fløte, creme fraiche, smør, kraft /vann + buljong, meljevning - alt dette er ingredienser i gode sauser - men gjerne ikke alt på en gang.

Jeg synes vel sånn sett ikke at det er noe must at det ligner på Toro.

Vi bruker litt Toro av og til, men det blir stadig sjeldnere. Hvis vi skal ha bernaise (dvs hvis mannen skal ha det) så blir det fra pose. Og bursdagssjokoladekake er fra Toro, da den er glutenfri.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 23:12   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.960
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Juksebearnaise (Nigellas) inneholder fire ingredienser, er superenkel å lage og smaker tusen ganger bedre enn Toro.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 00:23   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Juksebearnaise (Nigellas) inneholder fire ingredienser, er superenkel å lage og smaker tusen ganger bedre enn Toro.

Oppskrift?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 07:41   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Oppskrift?


Du har 4 eggeplommer i en glassbolle over vannbad. Tilsetter 1/4 ts tørket estragon og 2 ss hvitvinseddik. Så visper du mens du har i 250 g smør i små klumper. Til slutt smaker du til med salt og pepper.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:17   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Juksebearnaise (Nigellas) inneholder fire ingredienser, er superenkel å lage og smaker tusen ganger bedre enn Toro.

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Du har 4 eggeplommer i en glassbolle over vannbad. Tilsetter 1/4 ts tørket estragon og 2 ss hvitvinseddik. Så visper du mens du har i 250 g smør i små klumper. Til slutt smaker du til med salt og pepper.

I hvilken verden er dette superenkelt?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:29   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.878
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Vispe og tilsette vann må du da gjøre med Toro også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:49   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Jeg kjøper ofte kraft på Meny av merket Jacobs. Det finnes i flere typer feks. kylling, okse, vilt etc. og er ferdig kokt kraft. Når jeg lager sausen blander jeg 2,5 dl væske (vann, fløte, rødvin, stekekraft eller hva man ønsker) med kraften og koker det opp. Deretter tilsettes smakene jeg ellers ønsker. Når jeg har den smaken jeg ønsker tilsetter jeg jevning. Jevningen er hvetemel eller maizenamel rørt ut i vann - tilsammen ca. 1,5 dl.

Jeg syns dette er et godt alternativ til å koke knoker selv, og definitivt MYE bedre enn Toro. Hvis jeg ikke har kraft i hus bruker jeg suppeterninger eller buljonterninger på samme måte.

Jevningen sløyfes om man ønsker å lage saus med smeltet smør og røre inn mel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:00   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Jeg lager sjelden saus separat fra resten av maten, men har ofte fløte og litt soyasaus på stekte ting (kjøtt, løk, hvitløk, grønnsaker) og koker litt inn. Det funker fint på fersk sopp i skiver også, og blir en slags mellomting mellom soppsaus og soppstuing. Litt ketchup kan fungere godt som "krydder" i en del tilfeller (eller man kan bruke tomatpuré, eddik og sukker, hvis man vil ha mer kontroll på hvor mye det skal være av hver smak). En god variant er å steke kyllingbiter (og paprika, cashewnøtter, minimais etc.) og ha på et par skjeer rød pesto eller ajvar (paprikamos på glass) og så creme fraiche.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:04   #11
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Jeg gjør også ofte som Skilpadda, smeller alt i samme panne. Men hvis jeg for eksempel skal lage saus til rød fisk, koker jeg inn noen dl eplejuice til omtrent halvparten. Så kan jeg ha oppi creme fraiche, salt og pepper, og koker litt til. Hiv oppi eplebiter, paprikabiter, et par sitrondråper, cashewnøtter osv (gjerne bare en av delene, det jeg har i hus). Blir søt/syrlig, og frisker godt opp grønnsaker.

Rug er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:07   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.906
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Den aller beste tomatsausen er i hvert fall superenkel: svett et par fedd hakket hvitløk langsomt i en god slump god olivenolje i en stekepanne, ikke ha plata på mer enn halv varme. Hvitløken skal bli myk og søt, men ikke brun. Plump oppi en boks eller to med hakkede tomater. Skru opp varmen og kok godt inn. Smak til med salt, pepper eller chili og urter til slutt, og hvis det er et eller annet som mangler i smaken, ha i en liten klype sukker også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:13   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Den aller beste tomatsausen er i hvert fall superenkel: svett et par fedd hakket hvitløk langsomt i en god slump god olivenolje i en stekepanne, ikke ha plata på mer enn halv varme. Hvitløken skal bli myk og søt, men ikke brun. Plump oppi en boks eller to med hakkede tomater. Skru opp varmen og kok godt inn. Smak til med salt, pepper eller chili og urter til slutt, og hvis det er et eller annet som mangler i smaken, ha i en liten klype sukker også.

Denne opppskriften er helt genial! Har man i tillegg litt kresne barn som ikke liker klumper i maten, løser stavmikseren den biffen.
Slik tomatsaus kan jo bli suppe også. Jeg prøver å alltid ha noen porsjoner slik saus i fryseren.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:18   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Stavmikser er helt fantastisk, særlig når man har klumpe-kresne barn - jeg har brukt min nesten daglig siden jeg fikk den. OK, i alle fall flere ganger i uken.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:39   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Stavmikser er helt fantastisk, særlig når man har klumpe-kresne barn - jeg har brukt min nesten daglig siden jeg fikk den. OK, i alle fall flere ganger i uken.

Stavmikser funker også når man skal gjemme ting som de kresne ikke liker. Slik som stangselleri(i tomatsaus) og blomkål (i grønnsaksmos) og sånn. :grusom mor:
Og jeg gjemmer stangselleri for kresenpøbelprinsessen og blomkålen for mannen min.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 11:23   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Hiawata spiser pizza med synlige løkbiter: Hva ER dette? :kvalm: Jeg liker ikke det der.
Hiawata spiser pizza med stavmiksede løkbiter: Nam, dette er den BESTE pizzaen jeg har smakt!



Jeg lager en rågod ostesaus. Først smelter jeg smør, og jevner med hvetemel, også sper jeg med melk/soyamelk til ønsket konsistens. Krydrer med salt, pepper, revet muskatnøtt og en dæsj sitronsaft. Basilikum og timian er også godt.

Til slutt tar jeg det hele av platen og rører inn en god neve revet ost, gjerne en blanding av norwegia og parmesan. Det går like fort som posevarianten og blir en million ganger bedre.

Jeg har også smakt til samme saus med stavmikset paprika, og droppet sitronsaften. Da blir den rosa. Personlig syns jeg rosa ostesaus er litt ekkelt, men barn syns det er stas.

Det er også godt med litt stavmikset løk og hvitløk oppi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:04   #17
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vispe og tilsette vann må du da gjøre med Toro også.

Men ikke i en glassbolle over vannbad, og ikke tilsettes smøret i små klumper heller.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:10   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hiawata spiser pizza med synlige løkbiter: Hva ER dette? :kvalm: Jeg liker ikke det der.
Hiawata spiser pizza med stavmiksede løkbiter: Nam, dette er den BESTE pizzaen jeg har smakt!

Jeg hatet løkbiter som liten, og historiene har gått om hvordan mamma "lurte" meg ved å mose løkbitene før hun hadde løken i kjøttkakene. Men saken er at jeg ikke likte bitene - selve løksmaken var jo helt OK. Løk skiller seg ofte - spesielt om løken ikke er stekt først - ut fra annen mat ved at de har litt harde kanter. Dette er ikke de to yngste jentene hos oss oss så begeistret for, så jeg har ingen problemer med å mose løken for at også de skal kunne nyte en hjemmelaget pizza uten hyl og skrik.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:32   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men ikke i en glassbolle over vannbad, og ikke tilsettes smøret i små klumper heller.

Når du har gjort det 2 ganger er det superenkelt. det er i praksis bare et spørsmål om å ta ut en ekstra bolle.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:41   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte Toro med ...

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg hatet løkbiter som liten, og historiene har gått om hvordan mamma "lurte" meg ved å mose løkbitene før hun hadde løken i kjøttkakene. Men saken er at jeg ikke likte bitene - selve løksmaken var jo helt OK. Løk skiller seg ofte - spesielt om løken ikke er stekt først - ut fra annen mat ved at de har litt harde kanter. Dette er ikke de to yngste jentene hos oss oss så begeistret for, så jeg har ingen problemer med å mose løken for at også de skal kunne nyte en hjemmelaget pizza uten hyl og skrik.

Jeg har full forståelse for at han ikke liker løk-konsistensen, jeg selv er en person som liker at paprikaen "har vært der" i en saus, men jeg syns det er megaekkelt å spise paprikabiter. Moset paprika er helt ok. Men jeg fniser litt av meg selv på dette punktet, og syns det er helt greit å knegge over at andre også har en greie med konsistens. Barn har jo ofte det, og mye kresenhet har med konsistens å gjøre, ikke nødvendigvis smak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no