Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 12:13   #41
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Helt enig.
Den søte, seige bunnen, under et lite fjell av porøs smørkrem.
Fyllet er mykt, fyldig, ja en skikkelig sjokoladeidyll med en pirrende saltsmak. Herligheten er toppet av et deilig sjokoladetrekk. NAM!!

Jeg er overbevist!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:17   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

De er kjempegode, men så gode som de ser ut syns jeg nesten det er slemt å lage dem når jeg har en liten gutt som ikke kan spise sånne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:21   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Maxilmilia - det hadde jeg ikke hatt hjerte til nei. Med mindre du kan tilpasse oppskriften til en versjon han kan tåle?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:27   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Søt bunn, med søt krem og søtt sjokoladetrekk blir litt mye.

Jeg sier som smilefjes at trøffelkremen trenger ikke bli veldig søt. Jeg lager den med bare 70 % kokesjokolade og fløte, uten sukker i - den er mye mindre søt enn smørkrem, synes jeg. Og så trekker jeg dem med mørk sjokolade også, så det er egentlig bare bunnene som smaker ordentlig søtt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:28   #45
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Egentlig kan jeg kanskje ikke skryte på meg å ha laget trøffelkrem - jeg endte jo opp med en variant med alle ingrediensene i både smørkrem og trøffelkrem.

Men det ble ihvertfall veldig godt.

Det kan jeg virkelig forestille meg. Smørtrøffelkrem .

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg er overbevist!

Flott. Men jeg ville gått for guniss sin siste oppskrift på smørkrem. Den må være helt glatt og porøs.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:31   #46
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.


Flott. Men jeg ville gått for guniss sin siste oppskrift på smørkrem. Den må være helt glatt og porøs.

Denne?

Fyll:
200 gr. smør
3 dl. melis
3 eggeplommer
1 pl. revet sjokolade

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:35   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Denne?

Fyll:
200 gr. smør
3 dl. melis
3 eggeplommer
1 pl. revet sjokolade

Jøsses - det der er jo ikke så langt unna den jeg laget - bortsett fra at jeg hadde fløte også. Og mye mindre søtt da.

Kanskje jeg ikke var så på jordet som jeg trodde likevel.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:44   #48
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Denne?

Fyll:
200 gr. smør
3 dl. melis
3 eggeplommer
1 pl. revet sjokolade

Nei, denne under her. (Eventuelt så kan du bytte ut kakaoen med smelta temperert sjokolade om du er motstander av kakao. Selv digger jeg den med kakao.). Det må være sjokoladesmørkrem, ikke smørkrem med skjokoladebiter.

Ikke det at jeg har prøvd den med revet sjokolade altså.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Krem:
4 eggeplommer
4 ss kakao
400 g smør
3 dl melis
3 - 4 ts vaniljesukker

2 plater kokesjokolade smeltes i vannbad

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:47   #49
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Guniss har skrevet endel innlegg om disse kakene, altså!

Tusen takk, Tammen!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 14:41   #50
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Jeg har testet ut litt flere ja.

Men den under her er ikke testet ut av meg, enda. Men venninna mi lager den, og jeg synes hennes er bedre enn mine.. Så da skal jeg prøve de i år. Også det at hun ikke stivpisker eggehvitene, noe jeg har gjort før:

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.
Krem:
4 eggeplommer
4 ss kakao
400 g smør
3 dl melis
3 - 4 ts vaniljesukker

2 plater kokesjokolade smeltes i vannbad

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 00:27   #51
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Jeg burde ha hørt på Padda og Pingis. :kvalm: Smørkremen ble for mektig, selv for en søtmons som meg. Håper jeg endrer mening i morgen, med en kopp sterk kaffe ved siden av, og uten å ha prøvesmakt masse på forhånd. Hvis ikke så må jeg nok lage kremvarianten også, uten sukker og med mørk sjokolade.

Men de ble helt perfekte utseendemessig, da.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:18   #52
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg burde ha hørt på Padda og Pingis. :kvalm:




Jeg bakte dem også i går, og de ble perfekte. Hvordan noen kan velge smørklæsj foran sjokoladekremhimmelen går over min fatteevne.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:59   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Jeg ser etter noen dager nå at selv om jeg likte begge så er det de med kremen som ser ut til å måtte ha livvakt i fryseren hvis vi skal ha igjen noen til jul. De kan jo spises rett fra fryseren, så blir det som iskake.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:15   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser etter noen dager nå at selv om jeg likte begge så er det de med kremen som ser ut til å måtte ha livvakt i fryseren hvis vi skal ha igjen noen til jul. De kan jo spises rett fra fryseren, så blir det som iskake.

I know.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:06   #55
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser etter noen dager nå at selv om jeg likte begge så er det de med kremen som ser ut til å måtte ha livvakt i fryseren hvis vi skal ha igjen noen til jul. De kan jo spises rett fra fryseren, så blir det som iskake.

Kunne du ha argumentert for det littegrann før, tror du?
Fløte med mørk sjokolade står i kjøleskapet nå. På'n igjen...

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:39   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Men det gikk fint å spise de med smørkrem rett fra fryseren også. :søtsaka:

Jeg hadde i eggeplommer også i fløtekremen, ble helt nydelig. Det var egentlig et uhell fordi jeg skulle huske oppskriften fra skjermen og ut på kjøkkenet, men det er herved skrevet inn i oppskriften hos meg.

Vurderer å prøvesmake en til etterpå for å se om de holder seg fint i fryseren i noen dager også. Ofrer alt for vitenskapen.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:49   #57
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Åh!
Sjokoladetrøffelvarianten ble jo perfekt! Jeg bomma litt, og hadde dobbelt mengde sjoklade i kremen, men det gjorde absolutt ingenting. Deilig, intens sjokoladesmak. Og denne gangen lagde jeg dem i konfektstørrelse, akkurat passe til en god munnfull.

Hvordan i alle dager skal jeg klare å få disse til å vare til jul?


Sist redigert av Kneazle : 11-12-08 kl 15:14.
  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:50   #58
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Godt du har lært, Emma! Nå vet du at det lønner seg å høre på skilpadder og pingviner.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:50   #59
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Storesøster og jeg lagde trøffelkremvarianten i går, det ble både velsmakende og vakre kaker!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:54   #60
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sarah Bernhardt?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Godt du har lært, Emma! Nå vet du at det lønner seg å høre på skilpadder og pingviner.



Jeg tror jeg må ta én til. Ikke rart at sjokolade regnes som et sex-substitutt.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
sarah bernhardt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no