Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sko og størrelser!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 11:24   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sko og størrelser!

Åh, jeg blir gal.
Fant ut i går at 3 av skoparene til gutta er for store.
Butikkene nekter å bytte uten kvittering.
Men så i går kjøpte jeg også et par geox vårsko til minsten, og da i den str jeg trodde han måtte ha, nemilg 25. En str mindre enn dem jeg har hjemme. Når han kom hjem fra bhg måtte dem prøves, men de var for trange/smale.

Så var i butikken i dag, tok med den trassige treåringen min som bare vil fly rundt. Utvalget er dårlig, men var en annen geox vårsko der, men da i str 26, for de hadde ikke mindre. Damen i butikken mente det burde gå fint. Selv om hun så at den var litt i lengste laget.

Hjemme i går tegnet jeg foten hans på et ark, og dem er nøyaktig 14,3cm. Skoene i 26 er jo ca 16,8cm,det er 2,5cm for stort. Blir ikke det mye da??? Er lei av sko nå altså. Jeg får jo byttet inn disse da, for har kvittering, men dem har jo ikke noe annet. SUKK!

Hva ville dere gjordt? Stolt på damen i skobutikken, eller levert dem inn? Jeg er så nøye med ordentlig skotøy, og vil ikke at han skal vasse rundt i sko som er for store. Å vokse inn i sko er ikke aktuelt her i huset!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:31   #2
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Er det yttermål eller innermål du har tatt på skoen? Hvis det er yttermål, høres de jo akkurat passe ut. Er det innermål, er de kanskje litt store. Men de skal kanskje ikke brukes riktig enda heller?

  Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:38   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Joggesko og sandaler synes jeg er veldig vanskelig og kjøpe uten at ungene er med og prøver, evnt. prøver med en gang jeg kommer hjem sånn at jeg bare har deponert på dem. Det er jo så forskjell på størrelser og fasongen på sko at det er helt utrolig. Dama i skobutikken ble rimelig svett i fjor når jeg troppet opp med mine tre unger på en lørdag og skulle ha både joggesko og sandaler til alle tre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:07   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Er det yttermål eller innermål du har tatt på skoen? Hvis det er yttermål, høres de jo akkurat passe ut. Er det innermål, er de kanskje litt store. Men de skal kanskje ikke brukes riktig enda heller?

Det er mål på innersålen. Tatt den ut og målt.
Så den er 2,5cm lengre enn foten.

De skal vel brukes fra nå til byen ol og så i bhg så fort det blir litt
varmere. De er halv høye, så det er jo en overgangs sko, før joggesko liksom.
Liker å ha en sko imellom joggesko og vintersko. Dem er mye i skogen med bhg(natur bhg) og synes da sko er viktig. Slippe gummistøvler osv.
Lurer på om jeg skal ringe butikken, prate med en av dem som jobber der. Evt få dem til å sjekke om jeg kan komme å prøve en str mindre i ettermiddag i annen butikk. Styr altså.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:11   #5
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Joggesko og sandaler synes jeg er veldig vanskelig og kjøpe uten at ungene er med og prøver, evnt. prøver med en gang jeg kommer hjem sånn at jeg bare har deponert på dem. Det er jo så forskjell på størrelser og fasongen på sko at det er helt utrolig. Dama i skobutikken ble rimelig svett i fjor når jeg troppet opp med mine tre unger på en lørdag og skulle ha både joggesko og sandaler til alle tre.

Hi hi, tro meg, dama i butikken var svett av både meg og ungen til morran i dag.
Jeg følte meg ganske trygg på Geox siden jeg nesten kun har brukt det. (ikke vårskoen da, det er første året) Men joggesko er det kun geox som funker på de svettende føttene til guttene mine. Og i fjord brukte han 24 så gikk automatisk opp til 26 når jeg kjøpte i år.
Og han eldste brukte 30-31 så kjøpte 33 til han. Men altså skulle dem hatt 25 og 32.

Tror ungene mine vokser mer i munn enn i beina.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:27   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.834
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Geox passer vel ikke så bra til gutten din da siden de ble for smale. Som et tips har Viking ganske brede sko. En sko på 2,5 lengre enn foten er for stort, han vil ikke greie å bruke foten riktig når han går.
Hvordan er Geox i forhold til fuktig gress ol?

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:48   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Geox passer vel ikke så bra til gutten din da siden de ble for smale. Som et tips har Viking ganske brede sko. En sko på 2,5 lengre enn foten er for stort, han vil ikke greie å bruke foten riktig når han går.
Hvordan er Geox i forhold til fuktig gress ol?


Geox vårskoene skal være vanntette!
Har aldri prøvd dem før. Og Viking som du referer til er geniale, dem eldste mann har. De er litt tyngre en Geox, men knall gode.
Vi har vært en runde i skobutikken til cacao, og all skoproblemene er løst! (Nesten 1time fra der vi bor, der ville dem hjelpe oss. Selv uten kvittering! Viste dem hadde våre modeller i nettbutikken, sendet en mail i formiddag, og det var bare å komme, det skulle ordne seg.)
Jeg har fått bytte de skoene jeg hadde til rett str og i enda finere modeller og fant en geoxvår sko som satt perfekt på foten!!
Så nå kan våren komme.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 17:09   #8
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Det blei disse tilslutt!



De er litt breere enn dem andre vi har vært innom.
Så nå er jeg fornøyd.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:29   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.834
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Skrev i salgstråden din også. Supert med så god service!

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:31   #10
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sko og størrelser!

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Skrev i salgstråden din også. Supert med så god service!

Hi hi, sendte deg akkurat en prikk!
Utrolig deilig at det ordner seg, det hadde jeg ikke trodd etter
motgangen jeg fikk hos både skoringen og eurosko.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no