Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 19:30   #941
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har strikket denne fra Pickles til min nevø som er født for et par uker siden:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Barselgave2.jpg (195,0 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg Barselgave.jpg (466,0 KB, 8 visninger)
Nasse er ikke aktiv  
Gammel 18-11-14, 15:16   #942
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

"Michael Kors" inspirert skjerf til datteren. Bare tar det på øyemål, og ser jeg godt kunne laget det enda bredere, men det er en kopi, made by mamma.
Her er orginalen:

emm er ikke aktiv  
Gammel 18-11-14, 16:02   #943
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Det var stilig. Men hvordan strikkes det? Har du kanskje en "orginal" made by mamme oppskrift.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 18-11-14, 20:38   #944
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det var stilig. Men hvordan strikkes det? Har du kanskje en "orginal" made by mamme oppskrift.

Er det bare vanlig perlestrikk med veldig tykt garn? Syntes det så ut til at det var en "brett" midt på, men det er kanskje bare skjerfet som har lagt seg slik på bilde?

Libra er ikke aktiv  
Gammel 18-11-14, 20:45   #945
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker sjal i ull/silke/kasjmirblanding.



Jeg strikker i sort. Kollegajulegave. :glad:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 18-11-14, 20:47   #946
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg strikker sjal i ull/silke/kasjmirblanding.



Jeg strikker i sort. Kollegajulegave. :glad:

Utrolig fint. Hvor finner jeg oppskrift?

Libra er ikke aktiv  
Gammel 24-11-14, 10:46   #947
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

........

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav

Sist redigert av Einhyrningur : 24-11-14 kl 19:11.
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 05-12-14, 21:30   #948
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Strikka sko til minsten i nepal:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 05-12-14, 21:45   #949
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Mariusgenser i originalfargene. Den femte Mariusen i høst.

Albertine er ikke aktiv  
Gammel 08-12-14, 10:32   #950
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Utrolig fint. Hvor finner jeg oppskrift?

Jeg fant oppskriften på Ravelry. Nå må jeg bare finne garn.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 08-12-14, 12:34   #951
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Julestrømpe. http://www.sandnesgarn.no/images/web...304_medium.jpg

Strikker en i hvit og rød og så må jeg strikke en til i blå. Mangler tre julestrømper, så må bare stå på.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 08-12-14, 12:50   #952
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.918
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har fått det for meg at jeg skal gi bort masse sokker i julepresang. Jeg har strikket tre par så langt og skal ha fire til. :strikker:

Blå er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 15:59   #953
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.937
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker omigjen øvre del av en genser jeg strikket i 2010 og 2011. Første gang strikket jeg overdelen slik:



Men pga. diverse ting ble det ikke fint (jeg tror det finnes en eller flere tråder om dette prosjektet fra da jeg holdt på). Nå har jeg altså rekket opp til under ermene igjen og holder på å strikke den øvre delen slik:



Jeg nærmer meg ferdig og gleder meg som et lite barn. Jeg har en strikkeblogg som ikke er hverken særlig bra (som blogg) eller særlig besøkt. Den har dessuten hatt stillstand i 3 år men jeg håper å bli mer aktiv igjen nå. Hvis noen har lyst til å se kan jeg sende adresse på PM eller prikk.

banana er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 16:14   #954
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Strikkeblogg? Ja takk!

Albertine er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 16:15   #955
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Ja, gjerne. Jeg har og en, men den er halvdau nå i jula (og generelt dårlig).

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 16:31   #956
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg mangler et bein og to ermer på en Snorkedress fra Pickles, hadde noe restegarn pluss noen nøster i en farge som egentlig var bomkjøp. Men så gikk jeg tom... Så nå strikker jeg julegave-på-etterskudd-lue og en Pickles V for genser i blått til mannen. Har fortsatt noen halvferdige prosjekter til meg sjøl og søstra mi liggende, men det får bli en annen gang...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 17:21   #957
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har nettopp strikket denne, bare i off white og med enklere flettemønster for å hoppe bukk over hjelpepinne.

Nå skal jeg begynne på denne (skal strikke den litt lengre sånn at det blir en tunika jeg kan ha strømpebukse til) :

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Genser Sandnes.jpg (53,5 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg Genser Sandnes 2.jpg (49,1 KB, 18 visninger)
__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 17:29   #958
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg holder på med Nancy-kofta:

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 03-01-15, 20:18   #959
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg holder på å ferigstille Odajakken, så skal jeg strikke ferdig en tunika fra Ravelry. I tillegg skal jeg strikke ny genser til minsten, han ødela sin før jul.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 04-01-15, 22:34   #960
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Bunadsstrømper til mannen - med tynt ullgarn og pinnenr 2 - ca det samme som å strikke med tannpirkere. Heldigvis ensfargede med vrangstrikket mønster - de blir fine og jeg har lært trikset om hvordan man forsterker hælen.

Jeg er sikker på at han blir fin 17 mai!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no