Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Organisere kjøkkenskap

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-19, 15:13   #1
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.836
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Organisere kjøkkenskap

Jeg tenker dere har mye å hente på å skrive på handleliste når man tar siste porsjon av noe. Da vet du at det alltid er ris og trenger ikke sjekke før hver ukeshandling.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 17:01   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Organisere kjøkkenskap

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tenker dere har mye å hente på å skrive på handleliste når man tar siste porsjon av noe. Da vet du at det alltid er ris og trenger ikke sjekke før hver ukeshandling.

Det er vel også det som er planen etter hvert, må bare finne ut hva det er som skal stå på handlelisten fast.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 17:10   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.903
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Organisere kjøkkenskap

Alt har faste plasser, en nabo kalte kjøleskapet vårt typisk tysk, jeg tror det er en bra ting. Jeg tar bilde av beholdningen i kjøleskapet før jeg ukehandler, hvis jeg husker det. Vi bruker bokser fra IKEA, de er hel, halv eller kvart størrelse og stables enkelt. Svært lite går ut på dato her og jeg savner ikke datomerking på egg eller pålegg. Mye spises langt over dato, kjøtt kastes hvis det lukter surt. Ost oppbevares i tett ostefolie.

Vi har penn og papir på kjøkkenet, hvor vi fører opp det som mangler og savnes. Ukens middager skrives øverst.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 01-01-19 kl 17:22.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 17:26   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Organisere kjøkkenskap

Jeg tenker at slike høye, dype skap er utfordrende. Det vil lønne seg for deg å dele det inn. Feks ha "tilbehørskarbohydrater" (er det et ord, mon tro?) sammen i en åpen kasse (da tenker jeg spagetti av diverse typer, potemospulver, ris etc).

Hvis skapet er høyt, tenk på å dele det av. (hvis du da ikke har noe å ha tørrvarene i slik at du kan ta det ut i større enhenter blir du aldri å finne noe ...)

Jeg har delt mine skuffer inn i følgende: Baking, middag, dessert og brødmat. Gjør det enklere å lete.

Krydder er fint å sette i sånne småhyller fra Ikea, enten fremme eller på innsiden av dørene. Vanskelig å ha oversikten hvis ikke.

Jeg var der du var for et par år siden, og det er mye lettere å lage mat (og handlelister) når det er ryddigere. På den andre siden er vel direktoratet for sikkerhet og beredskap mindre fornøyd med meg nå.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no