Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ironi i det skrevne ord

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 13:29   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Are Kalvø-teksten er i grenseland, og en sånn tekst som man for Guds skyld håper avgangselevene ikke får til eksamen i norsk. Man må kjenne litt til Kalvø for å skjønne at han er ironisk og ironien er ikke så tydelig i denne teksten som i andre Kalvø-tekster, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:35   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg får av og til, og stadig oftere, en følelse av at på FP synes man "folk flest" er så innmari dumme/teite/grunne/skumle. Og det synes jeg er noe elitisk vissvass som gjør meg en blanding av irritert og fnisete.

Folk flest er ikke dumme, og det er folk flest som henger på FP også.

Jepp. :hjerner:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 15:56   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg får av og til, og stadig oftere, en følelse av at på FP synes man "folk flest" er så innmari dumme/teite/grunne/skumle. Og det synes jeg er noe elitisk vissvass som gjør meg en blanding av irritert og fnisete.

Folk flest er ikke dumme, og det er folk flest som henger på FP også.



Og, som allerede nevnt, Kalvø-teksten er ikke så åpenbart ironisk som mange tekster i samme gate. Jeg kan fint se for meg at det er et snev av nostalgi over Bieber-teksten hans, f.eks. For alle oss skoleflinke (som det vel er mange av på FP, og som Kalvø garantert var selv) kan det godt tenkes at tentamen er noe vi ser tilbake på med glede. Og selv om jeg utmerket godt skjønner "storm i et vannglass"-tematikken her, leser jeg også andre ting mellom linjene. Så det så!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:23   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Du er ironisk, rine? Hvis han bare hadde fleipet med tentamen, kunne jeg skjønt at noen ble usikre. Men å utmale at alle norske oppvekstromaner handler om å ha tentamen på rett dag, det er temmelig tydelig, altså. Selv salig farmor hadde tatt den. :gullible:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:43   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg er helt sikker på at flere avgangselever ikke hadde tatt ironien i denne teksten. Jfr Fløgstad sin tekst "Ikkje Amerika, men Amerika" som ble gitt til eksamen for en del år tilbake, der han argumenterte noe i retning av at det var klart vi burde kutte nynorskundervisningen, for den var like uviktig som søramerikansk geografi og obskure fjorder på Vestlandet, vi kunne heller konsentrere oss om ordentlig norsk og ordentlig geografi. Det var mange som tok ham på alvor, gett.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:57   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Are Kalvø-teksten er i grenseland, og en sånn tekst som man for Guds skyld håper avgangselevene ikke får til eksamen i norsk. Man må kjenne litt til Kalvø for å skjønne at han er ironisk og ironien er ikke så tydelig i denne teksten som i andre Kalvø-tekster, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg er helt sikker på at flere avgangselever ikke hadde tatt ironien i denne teksten. Jfr Fløgstad sin tekst "Ikkje Amerika, men Amerika" som ble gitt til eksamen for en del år tilbake, der han argumenterte noe i retning av at det var klart vi burde kutte nynorskundervisningen, for den var like uviktig som søramerikansk geografi og obskure fjorder på Vestlandet, vi kunne heller konsentrere oss om ordentlig norsk og ordentlig geografi. Det var mange som tok ham på alvor, gett.

Jepp. Jeg er sikker på at flere av mine Vg3-elever ikke hadde tatt ironien her, rett og slett fordi de (til tross for alt vi har jobbet med i tre år nå) ikke orker/vil/er i stand til å reflektere særlig over det de leser. I tillegg finnes det en gruppe med "flink pike"-elever (de fleste jenter, men noen gutter) som er så livredde for å gjøre noe feil at de rett og slett ikke tør å tro at en tekst som dette kan være ironisk.

Fløgstad-teksten er virkelig et klassisk eksempel på dette i norsklærerkretser. Det var enormt høy strykprosent på norskeksamen det året den ble gitt (og dette var på 90-tallet, så det er ikke snakk om "dagens ungdom"), og jeg har selv sittet og nærmest grått over heldagsprøver der elever fikk den samme oppgaven og skrev side opp og side ned om hvor enige de var med Fløgstad i at det var meningsløst å undervise i Sør-Amerika i skolen - uten et snev av ironi.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:58   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Ja, nå håper jeg også at du bare tøyser, rine. For hvis ikke denne teksten er klinkende klart at er ironisk, så er det noen som aldri har sjanse til å stå på norskeksamen så lenge oppgaven er tekstanalyse.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 17:01   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, nå håper jeg også at du bare tøyser, rine. For hvis ikke denne teksten er klinkende klart at er ironisk, så er det noen som aldri har sjanse til å stå på norskeksamen så lenge oppgaven er tekstanalyse.

Jeg har lang erfaring som norsklærer i vgs og som sensor til eksamen, og jeg er enig med rine. Og ja, det er en god del elever som ikke har sjanse til å stå på norskeksamen. Nærmest alle oppgavene nå krever tekstanalyse av et eller annet slag. Det er en grunn til at snittet er såvidt over 3, til tross for at en stor gruppe elever også får de beste karakterene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 17:04   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du er ironisk, rine? Hvis han bare hadde fleipet med tentamen, kunne jeg skjønt at noen ble usikre. Men å utmale at alle norske oppvekstromaner handler om å ha tentamen på rett dag, det er temmelig tydelig, altså. Selv salig farmor hadde tatt den. :gullible:

Nei, jeg er ikke ironisk. Jeg skjønner at teksten er det, men jeg skjønner godt at ikke alle ser det. Spesielt ikke de som ikke er kjent med verken Kalvø, vet hva en oppvekstroman, eller har alle referansene til en gjennomsnittlig norsk 40-åring. Jeg tipper at 10-15 % av elevene mine hadde sett ironien i teksten, og jeg har er en ganske gjennomsnittlig klasse faglig sett. (Jeg har riktig nok en førsteklasse, det er nok flere VG3-elever som hadde tatt poenget, håper jeg.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 18:34   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Takk for tilbakemeldinger lærere. Jeg ser ironien. Men er på alder med Are Kalvø (sånn -ish, i hvert fall), har hørt han på radio/tv og vet hva en oppvekstroman er. Med alle de referanserammene på plass er det lett å se.

Men burde bloggere/kronikkforfattere da være mer forsiktig med bruk av ironi når det misforstås av såpass mange? Er de klar over hvor mange dom faktisk ikke får med seg hva de prøver å uttrykke? Eller er det rett og slett greit at en del misforstår?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 18:36   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg tror også det har sammeneng med alder. Ungdom kan nok forstå mye ironi, men som er knyttet til deres referansegrunnlag. Jeg kan se at både Kalvø-tekste og Amerika-teksten krever litt livserfaring, historie- og samfunnskunnskap en tenåring ikke nødvendigvis har.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 19:35   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Men burde bloggere/kronikkforfattere da være mer forsiktig med bruk av ironi når det misforstås av såpass mange? Er de klar over hvor mange dom faktisk ikke får med seg hva de prøver å uttrykke? Eller er det rett og slett greit at en del misforstår?

Det må være greit at en del misforstår, syns jeg. Det ville være trist om det alltid ble brukt teskje for å nå inn med et budskap.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:33   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Are Kalvø-teksten er i grenseland, og en sånn tekst som man for Guds skyld håper avgangselevene ikke får til eksamen i norsk. Man må kjenne litt til Kalvø for å skjønne at han er ironisk og ironien er ikke så tydelig i denne teksten som i andre Kalvø-tekster, synes jeg.

Oppgavene er val ferdige nå? Det blir vel Ivar aasen i år tenker jeg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:42   #34
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Som sagt, jeg har VG1 og tenker normalt ikke i de baner så tidlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:09   #35
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Eg har vg3. Så eg er spent!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:13   #36
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg har tenkt å slutte med ironi etter å ha lest denne tråden.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:16   #37
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Oppgavene er val ferdige nå? Det blir vel Ivar aasen i år tenker jeg.

De var ferdige for maaaaange måneder siden. :inside information:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:21   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har tenkt å slutte med ironi etter å ha lest denne tråden.

Jeg tok den, altså. Men det er vel et godt eksempel på ironi jeg tidvis ikke ville tatt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:26   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

De var ferdige for maaaaange måneder siden. :inside information:

Tenkte det.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 21:28   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det må være greit at en del misforstår, syns jeg. Det ville være trist om det alltid ble brukt teskje for å nå inn med et budskap.

Helt enig.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har tenkt å slutte med ironi etter å ha lest denne tråden.

Nei, for all del! Ironi og sarkasme brukt både her og der gjør livet verdt å leve for min del.

Eller var du ironisk?

Stompa: Lager du eksamen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no