Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 18:10   #1
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Tittel sier alt. Jeg har lagt ny benkeplate med ujevn vegg bak. Dette har resultert i sprekk mellom benkeplate og vegg på alt fra 1mm til 5mm. Å tette med ren silikon ble ikke så fint som jeg trodde. Prøver å finne hvor de selger silikonlister til dette formålet men kommer opp blank..noen som vet om noen butikker/kjeder i Oslo-området?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:04   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Kan du bruke noe sånt?

Tesa har de i hvertfall på Coop Bygg, og Byggmakker, og sikkert andre byggforretninger også, om du kan bruke denne.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:49   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Silikon på tube er også bra... Maxbo, OBS, Byggmakker etc fører slikt...!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 22:32   #4
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Takker Gerbera, skal sjekke det ut.
Ladybug: som sagt har jeg prøvd det, og ble ikke særlig fornøyd i og med at det er en ujevn silikon-finger langs benkeplaten istedet for en glippe.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 09:51   #5
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Bumper litt i denne jeg. Den silikonlisten det var peker til lenger opp her er ikke til benkeplate til kjøkken. Noen andre som vet hvor jeg finner sånt, eventuelt hva jeg skal gjøre for å få glippen mellom vegg og benkeplate til å "forsvinne"?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 09:53   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Vi hadde litt samme problem, men tettet med hvit silikon. Vi fant noen små firmanter med ulik avrunding i hjørnet som man kunne dra over, og resultatet ble mye jevnere enn hvis man gjør det med fingeren. Har også sett en buet metall-list man kan feste med silikon og skruer for å få en pen overgang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:16   #7
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Firmanter? Hva er det?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:17   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Haha, firkanter skulle det være. Det var noen oransje plastdingser med ulik avrundig på hver.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:19   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Få en som kan gjøre til å legge silikon for deg. Det er stor forskjell(far er rørlegger og det er stor forskjell på ham og meg:rulle.
Eller bruk en kantlist. Dersom glippen er ujevn vil det bli det peneste.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:21   #10
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Silikonlist til benkeplate, hvor finner jeg det?

Kantlist ja...det er vel ikke for sent siden plata allerede er på plass?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no