Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Verdens beste blender?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-11, 22:46   #41
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Du kan få en blendtech på ebay til litt over 2000kr.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 23:09   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Jøss, det var jo billig. Nå ser jeg hvordan den Kenwooden er, om jeg får tak i den hos Inter i neste uke, og så går jeg for en Blendtech på sikt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:50   #43
lavendeldrøm
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 38
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Jeg elsker Kitchen Aid blenderen min! Den er superfin og er den beste blenderen jeg har brukt noen gang. Jeg bruker det ikke altfor ofte, men den har fungert supert! Og jeg kjøpte den mye billigere enn 2800 på Trumf. Husker ikke helt hva den kostet der, men ca 1500?

(Pixmania leste jeg mange misfornøyde innlegg om, så jeg turte ikke ta sjansen på å bestille der selv om det var billig...)

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:49   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Er ikke KA veldig sølete å helle fra?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:45   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Nei, ikke spesielt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:21   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Du kan få en blendtech på ebay til litt over 2000kr.

Ja, men bare til 110V. Dermed må du ha en transofmator, og ettersom blenderen er på over 1500W, kan man ikke bruke en enkel en fra claes ohlsson, man må ha en spesialtrafo, som koster over 1500 kr og er større enn blenderen. Hvem vil ha det på kjøkkenbenken?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:31   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Men den kan blende iphoner! :Offer for gode markedsførignstriks:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:49   #48
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Enkelt å svare på - det er Bamix!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:35   #49
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men den kan blende iphoner! :Offer for gode markedsførignstriks:

Jupp. Bare kom hjem til meg, så kan jeg blende iphonen din. ipaden og, faktisk. og 50 klinkekuler!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:19   #50
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men den kan blende iphoner! :Offer for gode markedsførignstriks:

Jeg trenger en sånn, kjenner jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 17:20   #51
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Hvem trenger egentlig å kunne knuse klinkekuler i blender?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:23   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Min blender tror paranøtter og isbiter er klinkekuler. Dumme, dumme blenderen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:45   #53
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hvem trenger egentlig å kunne knuse klinkekuler i blender?

Alle, fortenk!
Du bare vet det ikke enda

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 00:07   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, men bare til 110V. Dermed må du ha en transofmator, og ettersom blenderen er på over 1500W, kan man ikke bruke en enkel en fra claes ohlsson, man må ha en spesialtrafo, som koster over 1500 kr og er større enn blenderen. Hvem vil ha det på kjøkkenbenken?

Gjelder det denne?

http://cgi.ebay.com/NEW-Blendtec-Ble...item1e64723dbb

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 06:59   #55
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Gjelder det denne?

http://cgi.ebay.com/NEW-Blendtec-Ble...item1e64723dbb

Mest sannsynlig, ja. Det står ikke spesifiser hvilken spenning den er for, men den er fra USA, og der har de 110V, så om det hadde vært 220V på den, hadde det nok stått. Til vanlig er det ikke noe problem å kjøpe amerikansk elektronikk og så slenge på en trafo fra Claes Ohlson til 99 kr, men de kan bare brukes på apparater opp til 500W, og Blendtecen har vel i underkant av 2000W, iallefall over 1500W,så man må ha en trafo for over 1500W. De trafoene jeg fant som fungerte opp til 2000W var kjempedyre, type 2-3000 kr, og nesten like store som blenderen.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 09:35   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Jeg har en ti år gammel KA og den knuser is og blander kokende suppe uten problem, Jeg har dog aldri forsøkt å blende verken avokadostener eller iPhoner med den, så det er mulig den ikke helt holder mål likevel.

Ja, altså: for alt jeg vet så kan den blende iPhoner også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 09:59   #57
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har en ti år gammel KA og den knuser is og blander kokende suppe uten problem, Jeg har dog aldri forsøkt å blende verken avokadostener eller iPhoner med den, så det er mulig den ikke helt holder mål likevel.

Ja, altså: for alt jeg vet så kan den blende iPhoner også.

vanlige blendere er helt fine, altså, og knuser og blender som bare det, det er bare det at disse powerblenderne er i en helt annen klasse. Jeg laget alt det jeg nevner i den gamle blenderen, og alt ble godt og fint og jeg var fornøyd, men etter blendteckjøpet ble alt annerledes likevel. Før når jeg bledet blomkålsuppe, feks, kunne jeg sile de bittesmå partiklene mellom tennene, det kunne jeg i smoothien også. ikke noe problem, ikke noe å tygge på eller noe, men jeg kjente de bittesmå partiklene. Nå har blomkålsuppa mi akkurat like mange små partikler som fløte. Ingen.
Jeg kjøpte den imidlertid ikke fordi jeg trengte mat uten partikler, men fordi jeg blender veldig mye, og har brent motoren på en del. jeg var redd for å brenne motoren på kenwooden, siden den er så dyr.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 10:03   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

vanlige blendere er helt fine, altså, og knuser og blender som bare det, det er bare det at disse powerblenderne er i en helt annen klasse. Jeg laget alt det jeg nevner i den gamle blenderen, og alt ble godt og fint og jeg var fornøyd, men etter blendteckjøpet ble alt annerledes likevel. Før når jeg bledet blomkålsuppe, feks, kunne jeg sile de bittesmå partiklene mellom tennene, det kunne jeg i smoothien også. ikke noe problem, ikke noe å tygge på eller noe, men jeg kjente de bittesmå partiklene. Nå har blomkålsuppa mi akkurat like mange små partikler som fløte. Ingen.

Jeg tviler ikke på at du har rett i at det er en bedre maskin altså, men KA-en lager fløtekonsistens av suppen, den også. Det er ikke fnugg av "partikler" igjen når den er ferdig.

Derimot er isbitene fremdeles noe krystalliserte når den er ferdig, så der er det sikkert noe å hente, hvis man vil ha 100 % glatt smoothie.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 10:12   #59
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tviler ikke på at du har rett i at det er en bedre maskin altså, men KA-en lager fløtekonsistens av suppen, den også. Det er ikke fnugg av "partikler" igjen når den er ferdig.

Derimot er isbitene fremdeles noe krystalliserte når den er ferdig, så der er det sikkert noe å hente, hvis man vil ha 100 % glatt smoothie.

nei som sagt syns jeg ikke effektbedringen er nok til å investere i en slik, jeg gjorde det pga "utbrenningsraten" på blendere her i huset. Men jeg blender rå rødbeter og greier på daglig basis, så jeg har heftig belastning av blenderne

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 10:26   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste blender?

Det er utbrenningsraten jeg også tenker på, for jeg bruker blender 1-2 ganger daglig. I tillegg til at jeg vil blende en haug med isbiter lett som ingenting, samt eplebåter, brokkoli og avokadosteiner og sånne ting. *green smoothies-fantast*

Jeg leste PMen din igjen nå, LB, jeg hadde glemt den ut. 4500 er straks mye bedre pris ja. Men allikevel for mye for en blender akkurat nå. Jeg skal se til jul eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no