Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2018

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-18, 21:44   #121
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

I dag la jeg merke til at tulipanene har sprunget ut!

Jeg har satt mange tomatplanter ut i drivhuset nå. Kjempevarmt og herlig i dag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 21:53   #122
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har begynt å flytte pelargonier ut i drivhuset, det har ikke vært under 5 grader der de siste nettene, så satser på at det går greit uten noe mer akklimatisering... Det renner litt over av planter i vinterhagen nå, det var over 50 pelargonier sist jeg telte, og så alle småplanter av sommerblomster og diverse i tillegg. Blir godt med en fridag torsdag, da skal jeg potte om stemorsblomster og en del annet som kan komme ut. Chili, agurk og melon får bo inne til det er ennå litt varmere.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 08-05-18 kl 22:01.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 22:09   #123
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har en japansk lønn som jeg plantet i fjor sommer. Den har overvintret i en stor krukke og muligens ikke overlevd vinteren. Dvs. den ser ikke helt død ut, og kvistene er seige og ikke tørre søik at jeg tenker de er helt døde, men det er ikke tegn til knopper ennå. Er det håp?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 22:12   #124
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Og en annen ting. Har dere en ide til noe som kan plantes mellom buskroser som kan ta opp plassen til alt ugresset som vil vokse der?
Jeg er skippertaksluker og har ikke grønne fingre, men vil jo gjerne at det ser pent ut.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 22:55   #125
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Det er lenge siden jeg har plantet løk, så det tror jeg at jeg må gjøre til høsten. Det er alltid hyggelig med litt farger tidlig på våren.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 06:48   #126
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hage 2018

Vi har fått beiset terassene og malt siste rest av huset. Byttet farge i fjor så da har vi fått malt gjerder og toppbord etc. Ferdig med utendørsmaling for denne gang.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 12:37   #127
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Dere som bor i Oslo-området, tror vi at det er trygt å plante ut tomat nå? Hva med squash og agurk? Værmeldingen ser jo veldig lovende ut.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 12:41   #128
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Mine agurk står inne fortsatt. De skal ut i veggdrivhus. Jeg tar ingen sjanser med sånne skjøre varmekrevende vekster. Får som regel ikke komme ut før 17.mai, og da etter sakte tilvenning.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 13:10   #129
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Masse tulipaner som står og er bristeferdige!!

I morgen drar jeg til fengselets gartneri og handler sommerplanter, det alltid så koselig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 15:02   #130
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg hadde ventet til etter 17. mai, kanskje til og med til 1. juni. Det kan fint komme en kuldeperiode, og jeg har kverket agurker før på den måten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 21:37   #131
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Squash ville jeg tatt sjansen på, den vokser såpass kjapt at du uansett rekker å så en runde til.

Jeg vurderer å flytte ut 1-2 frilandstomater nå i helga, men jeg har råd til litt svinn. Bill.mrk. overivrig på frøsådden

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 22:25   #132
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har tomater i drivhuset nå. Venter litt med agurk og paprika.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 22:39   #133
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Hva er greia med tomater igjen, skulle man knipe av bladpar nr to? Eller husker jeg feil?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 23:08   #134
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Nå spirer både erteblomst og cosmos her hos meg!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 23:12   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva er greia med tomater igjen, skulle man knipe av bladpar nr to? Eller husker jeg feil?

Du skal knipe av tyvene. Dvs. de små bladene som begynner å vokse ved roten av de andre bladene. Men ikke på busktomater. De skal få gjøre som de vil.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-05-18 kl 23:25.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-18, 23:23   #136
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du skal knipe av tyvene. Dvs. de små bladene som begynner å vokse ved roten av de andre bladene. Men ikke på busktomster. De skal få gjøre som de vil.

Ah! Topp.

I pallekarmene spirer bladbeter, erteblomster, gulerøtter i ymse sorter, ruccola og bievennlig blomstermix. I kjøkkenvinduet har jeg spirende koriander, basilikum, tomater og agurker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-18, 00:13   #137
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Nå går det fort i hagen, kan nesten se at det vokser! Impulskjøpte et dvergplommetre i dag, da jeg var ute for å finne lavendel til det nye lavendelbedet foran terrassen. Har plantet både tre og lavendel og kantet med stein vi stadig finner når vi graver på tomta.

Litt bekymret for georginer og erteblomster. Kun en knoll har spirer og ingen av frøene. Satser på at de bare er litt somlete.

Jeg har også hengt vekter i enden på de greinene til epletreet som står rett opp. Da får det en finere form og eplene blir lettere å plukke.

Veldig tilfredsstillende å ikke måtte kjøpe sekker med jord, men heller hente den i bokashi-jordfabrikken. Noen år er jeg glad vi har liten hage, hittil i år skulle jeg gjerne hatt den større. Så mange ideer og så liten plass!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-18, 08:46   #138
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Og en annen ting. Har dere en ide til noe som kan plantes mellom buskroser som kan ta opp plassen til alt ugresset som vil vokse der?
Jeg er skippertaksluker og har ikke grønne fingre, men vil jo gjerne at det ser pent ut.

Lavendel

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-18, 21:33   #139
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hage 2018

Det har vore nokre intense hagedagar - og det har vore herlig!!

Har fått lagt kukompost hos rosebuskar, plommetre, blodbøk, villvin og kaprifol. Har luka og barka det største beddet. Har planta ned jordbær i pallekarm og satt på bøyle med nett. Lagt ut feromol, og håpar at eg i år skal få litt størrelse på bladlilja. Eg og mannen har bygd vidare på to steintrapper. Og har klipt ned store mengder villbringebær. Har flytta Lykkefund-rosa frå potte til ny vokseplass i jord. Og dette var berre litt av det vi har gjort

Elles har vi grilla, solt oss, kost oss og nytt desse fantastiske dagane!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 09:11   #140
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Eg har plutselig fått tilgang til drivhus. Huseigar skal ikkje bruke det, så eg måtte berre slå meg laus. Eg har ein agurkplante og ein paprikaplante som får flytte inn der Noko anna gøy eg kan putte inn der?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no