Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-06, 10:14   #21
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Jeg er gjerne med og drømmer! Bor i en to-roms nå og der er aaaaaltfor liten plass for oss 3 og alt rotet vårt. Vi er på boligjakt og har trålet finn.no i snart et år. Jeg vil ha et rekkehus med en liten hage og gode solforhold. Jeg er ikke redd for oppussing men det er grenser for hvor mye og hvor omfattende. Men boligprisene i Oslo er jo på bærtur. Godt vi har noe å selge

Men dersom en fin leilighet dukker opp, med god balkong/terrasse, så tar jeg gjerne det også. Vi har bodd i leilighet i lavblokk til nå og stortrives, hadde det ikke vært for at detr er så liten plass.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 16:31   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Villa Villekulla kunne jeg ha bodd i, men den villaen på Kjelsås var virkelig ikke meg. Hytta til Ru var imponerende må jeg si og huset i Drammen var lekkert.

Jeg gleder meg til vi skal bygge på jeg, men neimen om jeg vet når vi får råd for her er det total Bonanza om dagen og håndverkere kan plukke og velge i oppdrag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:00   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Utpå nyåret skal vi flytte inn i en litt mindre variant av denne boligen:



Økologisk lavenergihus (og selvsagt med en slags rekkverk i trappa). Vi gleder oss.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:19   #24
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Vi har et "70-talls-hus" som vi skal bygge ut til neste høst! Mannen skal gjøre mesteparten av arbeidet, så han skal ha permisjon et par år (men spe på med litt konsulentjobbing innimellom!). Så dermed får vi utgifter til materialer, innredning samt elektriker og rørlegger (men han gjør mye av forarbeidet på den fronten også, som vår faste rørlegger og elektriker godkjenner/fullfører). Og det blir en god del billigere enn å engasjere snekkerfirma.

Huset har ca 90 km2 grunnflate og to etasjer. Vi skal vel bygge på ca 80 km2 grunnflate + nye takstoler som også gir et loft. Dermed får vi i overkant av 300 km2... Vi innreder en fast utleieenhet i førsteetasje, samt at vi kommer til å leie ut "ungdomsfløya" i første noen år (inntil vi får ungdommer!).

Nå i jula begynner vi å tegne skisser som vi over nyttår sender til arkitekt! Så skal tilleggstomt kjøpes og byggesøknad sendes... Det tar sin tid, men jeg gleder meg veldig!!!

  Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 19:16   #25
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Eller hvis du vil flytte hjem LaBanga.. http://www.finn.no/finn/realestate/o...&tot=71&page=1


NYDELIG!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 19:30   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Utpå nyåret skal vi flytte inn i en litt mindre variant av denne boligen:



Økologisk lavenergihus (og selvsagt med en slags rekkverk i trappa). Vi gleder oss.

Veldig kult!
Er dette ferdighus-prosjekt?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:10   #27
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Jeg drømmer om bolig ala disse en gang.












Som dere ser liker jeg klassiske villaer med fulle etasjer.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 15:16   #28
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Denne var slettes ikke så verst.
Jeg hadde da fått utsikt rett inn i stua til x`en.
Det store huset med hage nedenfor med rødt tak.
Kanskje ikke noen god ide....?
Løper og spiller litt Lotto jeg.


http://www.finn.no/finn/realestate/o...&pos=21&tot=48

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 16:01   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Denne var slettes ikke så verst.
Jeg hadde da fått utsikt rett inn i stua til x`en.
Det store huset med hage nedenfor med rødt tak.
Kanskje ikke noen god ide....?
Løper og spiller litt Lotto jeg.


http://www.finn.no/finn/realestate/o...&pos=21&tot=48

Har ex'en din egen strandlinje da?

Jeg er enig i at dette huset i linken over har ok beliggenhet, men i ærlighetens navn så ville dette huset antakeligvis kostet under halvparten dersom det ikke hadde ligget på Nesøya, for innvendig er det virkelig klart for modernisering i alle fall.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 16:25   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er enig i at dette huset i linken over har ok beliggenhet, men i ærlighetens navn så ville dette huset antakeligvis kostet under halvparten dersom det ikke hadde ligget på Nesøya, for innvendig er det virkelig klart for modernisering i alle fall.

Det største problemet med dette huset er vel parkering ved veien og traaaaaapp opp til huset. Ikke et hus å bli gammel i.

Husker et hus i nærmiljøet der vi bygger som lå for salg lenge. Jeg hadde bare sett det på finn.no, og jeg kunne ikke forstå hvorfor det aldri ble solgt. Det var nesten nybygd i tillegg, så jeg begynte å lure på om det bare var vi som ville flytte til dette området. Da vi tok turen oppom viste det seg (noe som ikke var tatt med på bildene på finn.no) at det var parkering ved vei og traaaaaaaaaapp opp. Høyst upraktisk med barnevogn, matvarehandel, møbellevering - for ikke å si innflytting og utflytting. Husfruen hadde i tillegg dårlig hofte. Det er ikke alltid utsikt alene selger.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 17:12   #31
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Har ex'en din egen strandlinje da?

Jeg er enig i at dette huset i linken over har ok beliggenhet, men i ærlighetens navn så ville dette huset antakeligvis kostet under halvparten dersom det ikke hadde ligget på Nesøya, for innvendig er det virkelig klart for modernisering i alle fall.

Ja de har det, eget sånn badehus, og den største båten der lengst til høyre i bildet er deres. I hagen nedenfor huset sto det før ett hus. X-ens foreldre kjøpte huset, og lurte på om de skulle pusse opp og selge videre, leie ut eller hva. Nei, de rev det, de ville ha større hage. Ikke snakk om penger der i gården.

Jadda, det var jeg som ble dumpa

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 17:15   #32
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det største problemet med dette huset er vel parkering ved veien og traaaaaapp opp til huset. Ikke et hus å bli gammel i.

Husker et hus i nærmiljøet der vi bygger som lå for salg lenge. Jeg hadde bare sett det på finn.no, og jeg kunne ikke forstå hvorfor det aldri ble solgt. Det var nesten nybygd i tillegg, så jeg begynte å lure på om det bare var vi som ville flytte til dette området. Da vi tok turen oppom viste det seg (noe som ikke var tatt med på bildene på finn.no) at det var parkering ved vei og traaaaaaaaaapp opp. Høyst upraktisk med barnevogn, matvarehandel, møbellevering - for ikke å si innflytting og utflytting. Husfruen hadde i tillegg dårlig hofte. Det er ikke alltid utsikt alene selger.


Så sant så sant, flott trapp, men slitsom å gå i tipper jeg. Fint andre kan tenke praktisk der jeg bare drømmer i vei. Men likte beliggenheten med utsikt til vannet. Stikker og tipper litt mere lotto.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 20:54   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Hvis vi skulle bygge et ferdighus fra Block Watne kunne jeg tenkt meg dette, bare heve taket litt så man får bedre plass i 2 etg. Brekkestø heter det:
http://www.blockwatne.no/skalering.a...ramme=0&tekst=

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:49   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Veldig, veldig fine TM! Jeg hadde ikke sagt nei takk. :drømmer:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 12:09   #35
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Bra tråd!
Her bor vi fire mennesker på 43kvm studentleilighet, så er ikke kravstor på drømmene. Alt blir oppgradering! Drømmen hadde kanskje vært et av de søte husene på Nesodden...
Faroutfishing: Kult hus!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 00:37   #36
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Tror jeg holder meg til FarOuts hustype, jeg liker det enkelt uten for mye dikkedarer. Men Villa Villekulla var jo litt kult da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 01:00   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Drømmer og drømmer jeg -
om et stort hus hvor alt er på et plan -
med brede døråpninger, ingen dørkarmer -
med lekkert bad med både dusj og badekar -
og med et eget sanserom til Lillemann...

Og i mellomtiden spiller jeg Lotto...
mens jeg drømmer...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 14:34   #38
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Drømmer og drømmer jeg -
om et stort hus hvor alt er på et plan -
med brede døråpninger, ingen dørkarmer -
med lekkert bad med både dusj og badekar -
og med et eget sanserom til Lillemann...

Og i mellomtiden spiller jeg Lotto...
mens jeg drømmer...

Inagh, et slikt hus hadde jeg virkelig unt deg
Og ikke minst gutten din.
Krysser fingrene for at drømmen går i oppfyllelse

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 14:39   #39
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Det er litt rart, for det med bolig blir ofte litt baklengst når man bor i sentrale og dyre områder i landet. Når man er ung, og har barn, og boligbehovet er plass, bor man ofte i en bitteliten leilighet. Når man endelig får råd til noe større flytter barna ut, og vips så har man alt for mye å styre med. Drømmen blir en lettstelt leilighet igjen

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:13   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for oss som drømmer om ny bolig:)

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Bra tråd!
Her bor vi fire mennesker på 43kvm studentleilighet, så er ikke kravstor på drømmene. Alt blir oppgradering! Drømmen hadde kanskje vært et av de søte husene på Nesodden...
Faroutfishing: Kult hus!

Oii, du må være organisert!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no