Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-17, 12:01   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg er jo ikke oppvokst i Norge, men i Sverige sluttet den en gang i 1981-82 en gang skulle jeg tro. Jeg bodde i Italia i 1980-83 og når jeg kom tilbake var det ikke noe fluorskylling.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 12:13   #62
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Begynte på skolen i 1987. Hadde ikke fluorskylling på min skole.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 12:55   #63
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Mjeg gikk på skole i Bergen på 70- tallet og begynnelsen av 80, og jeg husker veldig godt fluorskyllingen. Mener vi sluttet med det sånn midt på ungdomsskolen? Rundt 1982?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 13:42   #64
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Mannen husker forresten fluorskylling på barneskolen (Rogaland på 70-tallet).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 13:44   #65
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Mannen husker forresten fluorskylling på barneskolen (Rogaland på 70-tallet).

Det samme gjør jeg. Begynte på skolen i 76, og vi hadde fluorskylling, men kan ikke huske hvor lenge.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 14:16   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg som er 79 modell fra sunmøre vet i alle fall at vi gjorde det og utfra hvilket klasserom jeg mener vi hadde var jeg i tredje klasse eller høyere i systemet den gangen jeg husker. Har gjort det mer enn en gang mener jeg men husker ikke hvor hyppig eller lenge det vare. Man kunne ha med fritakslapp fra foreldre, men ellers skulle alle. Husker det kke som traumatisk jeg da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 16:44   #67
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Og første gang så gikk hele glasset rett ned. Jeg visste jo ikke at vi skulle skylle munnen ;knegg:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 17:33   #68
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er født i 69, og jeg husker vi hadde fluorskylling til og med 7. klasse (82–83).

Eg og er fødd da, men me hadde det ikkje. Det var sikkert eit østlandsfenomen

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 17:59   #69
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg og er fødd da, men me hadde det ikkje. Det var sikkert eit østlandsfenomen

Nah. Jeg er trønder.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:00   #70
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Vi hadde det hele barneskolen og jeg er født i 72. Men jeg hadde fritak, så jeg slapp (litt alternative foreldre).

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:11   #71
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg og er fødd da, men me hadde det ikkje. Det var sikkert eit østlandsfenomen

Definitivt ikke. Vi hadde i Nordland.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:14   #72
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg er født i 71, og kan ikke huske det i det hele tatt. (Bodde i Oslo frem til jeg var 14 år.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:22   #73
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Definitivt ikke. Vi hadde i Nordland.

Ikke i min Nordlands-by.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:53   #74
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Tipper det må ha vrt kommunale ordninger? Siden det vrierer såpass melom de som kommer fra relativ samme deler av landet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 19:54   #75
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg er jo ikke oppvokst i Norge, men i Sverige sluttet den en gang i 1981-82 en gang skulle jeg tro. Jeg bodde i Italia i 1980-83 og når jeg kom tilbake var det ikke noe fluorskylling.

Begynnelsen av 90 i følge Wikipedia. Stemmer og med at jeg hadde det mine første skoleår, jeg begynte på lekis i 1988

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 20:37   #76
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Interessant at mange syntes dette var så ille. Jeg husker smaken som litt ekkel og joda, ikke sånn super kult liksom.... Men mareritt?

Skoletannlegen, det var mer et mareritt!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:27   #77
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.


Kan det ha noe med tannpraksis på skolene?

Neppe, var ei lokal bygdedame som hadde dette som jobb hos oss. Husker det ikke som noe mareritt, det var helt ok.

Vokste opp nord i Nordland.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:33   #78
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Forstår det slik at en offentlig gruppe fikk industrien til å sponse fluor til skolebarn. Middelfart og Rieber sponset fluorvann, fluortabletter og tanntråd. Skoletannlegene disponerte midlene. Initiativet varte til slutten av 80 tallet. Fra side 86.

http://www.tannvern.no/images/bilder...nd-materie.pdf

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:36   #79
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg og er fødd da, men me hadde det ikkje. Det var sikkert eit østlandsfenomen

Nesj, jeg er norlenning og vi skylte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:40   #80
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg og er fødd da, men me hadde det ikkje. Det var sikkert eit østlandsfenomen

Vi hadde det på Sunnmøre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no