Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Verdens beste matboks

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-11, 21:12   #21
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Den har bare to rom, og virker ikke så veldig tett.

To? Vår har et stort, et mindre på venstre side (halvparten av det store) og to små på høyre side (til sammen like stort som det på venstre.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:13   #22
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

To? Vår har et stort, et mindre på venstre side (halvparten av det store) og to små på høyre side (til sammen like stort som det på venstre.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:15   #23
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Vi har to slike, og er kjempefornøyd. Da jeg skulle bestille opp nye nå, så var de visst ikke i produksjon lengre. Synd.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:21   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Kjempegod, og synd den er ute av produksjon ja. Skulle gjerne hatt en til!

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 21:43   #25
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Denne her har de på ebay nå:
http://www.ebay.com/itm/TUPPERWARE-L...item3f0f7e7649

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 23:48   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Denne her har de på ebay nå:
http://www.ebay.com/itm/TUPPERWARE-L...item3f0f7e7649

Hva kommer den på da? Ble ikke portoen der veldig dyr?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 02:27   #27
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Hva kommer den på da? Ble ikke portoen der veldig dyr?

Den kommer nok på totalt kr 325 ja, men det var jo ikke det spørsmålet var, hehe. Men jeg hadde ikke kjøpt den så dyr selv såklart, men om man virkelig er ute etter akkurat en slik så er det kanskje verdt det?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 09:59   #28
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Kan oppdatere med at Planetbox nå har for salg bestikk som passar i boksen, og nye vesker.

Når det gjeld pris - f.eks den over fa Tupperware - eg syns ikkje dette er dyrt for ein boks ein skal bruke kvar dag i mange år Planetbox har forresten 5 års garanti - og eg reknar med at dei vil vare i mange år til.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 10:19   #29
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Den kommer nok på totalt kr 325 ja, men det var jo ikke det spørsmålet var, hehe. Men jeg hadde ikke kjøpt den så dyr selv såklart, men om man virkelig er ute etter akkurat en slik så er det kanskje verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kan oppdatere med at Planetbox nå har for salg bestikk som passar i boksen, og nye vesker.

Når det gjeld pris - f.eks den over fa Tupperware - eg syns ikkje dette er dyrt for ein boks ein skal bruke kvar dag i mange år Planetbox har forresten 5 års garanti - og eg reknar med at dei vil vare i mange år til.

Nei det er sant det Synes den ble dyr jeg da,til å vere fra utlandet. Kommer jo på toll og tull også..

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:22   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Nei det er sant det Synes den ble dyr jeg da,til å vere fra utlandet. Kommer jo på toll og tull også..

Er ikkje uenig i at det er dyrt ja! Eg kjøpte to fulle sett (med ekstra boksar og veske og det heile) og betalte samla sett 1000 kroner (frakt inkludert). Så kom moms og toll i tillegg (som eg visste om), og det var vel 250 ekstra, eller deromkring? For oss var dette vel anvendte pengar, men det var jo fordi boksane var perfekte for vår bruk. Forstår at det er meir risky når ein ikkje er 100% sikker på at dette er riktig, og vanskelig når ein ikkje får sett på og tatt på varene før ei handlar...

Har prøvd ut diverse av boksar før. Hadde ein stor ein frå Tupperware med runde boksar inni. Dei er ute av produksjon nå. På grunn av dei runde formene gjekk det masse plass bort til luft.... Så mest mulig firkanta er i alle fall lurt Dei der laptop lunchbokses er jo firkanta og fine da (men litt mange små deler?)

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 16:33   #31
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Nei det er sant det Synes den ble dyr jeg da,til å vere fra utlandet. Kommer jo på toll og tull også..

Det skal forøvrig ikke bli hverken toll eller tull, for prisen på gjenstanden er under kr 200 og da blir det ikke moms og slik. Hadde prisen på boksen oversteget kr 200 må man også betale moms på frakt, da blir det dyrt. Så når man kjøper fra utlandet er det en fordel om frakt er dyrt og pris på gjenstanden er lav!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:10   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Kan oppdatere litt - kjøpte ny veske til Planetbox-matboksen til jentungen og den var i skikkelig god kvalitet Veslebror blei så opprørt over å ikkje å få, så eg må bestille til han også

Veska kosta 116 kroner, så den er godt under grensa for moms og toll. Den kom i postkassen. Utan noko ekstra å betale altså. Betalte sjølvsagt frakt da, men den summen inngår ikkje i 200-kroners grensa.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:31   #33
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Syrin; jeg har siklet på planetboxen et par ganger etter din anbefaling. Men kan man bruke denne uten å bruke vesken til? Bærer barna dine boksen inni vesken i sekken sin, tar det ikke stor plass? Hva med vekt, klager ikke barna på at boksen er tung?

Ellers ser den jo helt suveren ut. Ihvertfall hvis man kan bruke den uten veske.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:20   #34
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Eg trudde ganske sikkert at veskene ville vere lite pop, men mine ungar har elska dei (8 og 6 år). Dei tar dei i handa når dei går opp vegen til skulen. Kanskje ville dei vere meir lei om dei hadde lang skuleveg eller tok buss? Dei nye veskene har forresten skulderstropp som tilbehør.

Boks med veske går ned i ein sekk, men vil da ta mykje plass.

Boksen kan brukast utan veske, men da utan magnetar - dei vil jo bli skrapt av. Den tar ikkje stor plass i ein sekk - er mindre klumpete enn ein vanlig matboks kan vere. Sidan boksen er såpass låg, glir den ned omtrent som ei bok. Hengslet vil nok halde seg på plass, men KAN kanskje bli dradd opp dersom nokon er veldig uforsiktig med tinga i sekken. Det skal litt til altså. Teoretisk sett kan kanskje væske sive ut, f.eks frå ein oppskoren vannmelon. Eg har opplevd lekasje ein gong ( som altså havna i veska boksen låg i), og det kom frå eit sprukke blautkokt egg. Var mannen som ikkje var tolmodig nok med eggkokinga.....

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:30   #35
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Planetbox ser super ut, men den er alt for stor for barnas sekk. Ser ut som Goodbyn også er det.
Finnes det noe lignende som ikke er så stort at det ikke får plass i sekken til barna?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:15   #36
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Jeg synes Planetbox ser litt digre ut. Det er ikke aktuelt med veske, den må kunne gå greit i sekken.


Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Akkurat noe sånt jeg leter etter. Men ikke til den ebayprisen da.

Skal sende en mail til Tupperware og be dem ta den tilbake i sortementet. Det gjør de sikkert!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:31   #37
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Går det ikke an å handle fra Tupperware i USA? Jeg finner nemlig lunchboksen der: http://order.tupperware.com/pls/htpr...er=10066547000

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 12:55   #38
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Lunsjboksen fra Tupperware er helt super! Fikk faktisk kjøpt et par stykker fra en tupperwareforhandler nå i november, hun hadde et lite restelager (hun hadde flere igjen etter at jeg hadde kjøpt).

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 09:07   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Kan du PM-e meg navnet hennes, Pegasus?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 22:30   #40
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste matboks

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Kan du PM-e meg navnet hennes, Pegasus?

Jeg har dessverre ikke spart på navn/nummer, men prøv å send en mail til hovedkontoret til Tupperware (det var det jeg gjorde).

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no