Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 08:24   #1
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Spørsmål

Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Vi har en Voksi Urban pose....
I dag ser jeg til min store overraskelse at denne ble best i test...
http://www.dagbladet.no/2011/12/01/t...ldre/19254289/

Vi har faktisk snakka om å skifte den ut fordi vi er så misfornøyde...
Åpninga er kjempesvær og når man snurper den sammen for å gjøre det litt lunere og slippe mindre varme ut så er det vanskelig å få det "tett".

Og når man setter på den lengste delen fordi jenta vår nå er 2,5 år så passer den overhodet ikke overens med en MB Urban jungle vogn...

Noen andre som har lignende erfaring?

Og hvilken pose passer bra sammen med Urban Jungle?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 08:32   #2
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Vi har motsatt erfaring. Knallfornøyde med posen, både i Simo-vogna og i UJ. Hadde Urban til 07-modellen også. Bretter bare den delen som blir for lang opp på undersida.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 08:32   #3
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Voksi urban er ikke en pose for mountain buggy syns jeg. Den er for lang siden man ikke kan ta opp fotbrettet.

Jeg har brukt både artic og ticket to heaven pose i mountain buggy, de passer veldig fint oppi.

Ingen av disse var med i testen så vet ikke hvordan de kommer ut. Men jeg har vært fornøyd med begge to.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 08:39   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Jeg synes Voksi Urban er en klumpete og litt uhåndterlig pose. Når man setter på den lange delen blir den i overkant lang, og henger stort sett langt utenfor de vognene jeg har sett den brukt i. I tillegg er jeg enig i det med at åpningen blir for vid, og jeg opplever den som litt "hard" og vanskelig å legge godt rundt barna.

I vår MB brukte vi Odenwälder Holly posen til begge ungene. Den var vi godt fornøyde med. Åpningen kunne trekkes sammen slik at den ble veldig liten, posen var god og varm, og tålte godt vask. Eneste minuset i mine øyne, var at posens selehull var plasserte litt ugreit i forhold til festene i MBen, slik at posen ble liggende litt langt ned i vogna. Dette løste vi med å sy nye selehull litt nedenfor de eksisterende.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:28   #5
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Takk for tips...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:29   #6
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Vi har motsatt erfaring. Knallfornøyde med posen, både i Simo-vogna og i UJ. Hadde Urban til 07-modellen også. Bretter bare den delen som blir for lang opp på undersida.

Jeg synes at når selene tres i hullene så blir posen liggende for langt ned slik at ungen sitter "åpent" fra brystkassa og opp nesten...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:12   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Passer absolutt ikke i MB nei, verken selehullene eller lengden på posen. Vi solgte vår og brukte heller 7am enfant. Den var fantastisk.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:33   #8
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra...

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Jeg synes at når selene tres i hullene så blir posen liggende for langt ned slik at ungen sitter "åpent" fra brystkassa og opp nesten...

Ok, kan ikke huske vi hadde det problemet da storebror brukte den i UJ. Men on the other side så var han så stor i størrelse da vi tok i bruk UJ, så han hadde selene på de øverste hakkene fra han begynte med vogna. Minstemor har Urban'en fast i Simo-vogna og der passer den perfekt og forhold til selehull og alt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:42   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Vi har Voksi Urban i en Teutonia Fun (sportsvogndelen er lik i omtrent alle Teutonia) og er veldig fornøyd. Litt lang er den, men om man passer på å dra opp posen ved selefestene, den har en tendens til å skli ned) og dytter litt opp, så passer den faktisk ganske fint. Da kan jeg ikke ha glidelåsen helt opp heller om jeg har snurpet åpningen for den går opp til nesen til lillebror.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:47   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Men skrittstroppen til Teutonia starter vel bak i setet? Altså ved rygen og ikke foran ved bøylen?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:10   #11
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Men skrittstroppen til Teutonia starter vel bak i setet? Altså ved rygen og ikke foran ved bøylen?

Ja, og jeg har lenge lurt på hva i alle dager som er poenget med det. Den er riktignok lang nok til at det går tålelig greit allikevel, men jeg må si jeg syns det er idiotisk plassert.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:22   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Vi har en voksi urban og en oderwalderpose. De ligger i to helt forskjellige vogner. Voksien ligger i TFKen mens oderwalderposen ligger i en Simo sportsdel.

Jeg liker begge, men samtidig så har begge posene ting jeg ikke er 100% fornøyd med.
Voksien er jo litt åpen oppe. Og nå når vi har satt på forlengerdelen så virker den litt lang, men dette er en vanesak, for nå syns jeg ikke det er så ille lenger som da jeg nettop hadde satt den på. Jeg bretter posen litt.
Det jeg liker veldig godt med voksien er at dunen ligger så godt på plass. Posen er kompakt og solid, og virker veldig god og varm.

Oderwalderen ligger veldig godt i vogna, og er enkel i og med at den har en glidelås. Snurpes godt sammen oppe og har en god lengde. Vi har denne i barnehagen. Det jeg ikke er helt tilfreds med med den, er at jeg syns dunen flytter litt for mye på seg. Foran, oppe ved halsen på barnet blir det jo nesten ikke dun igjen. Den må ristes og fluffes litt på rett som det er. Når jeg vasket den var den veldig god og fluffy da, så det er jo bare å riste litt på den egentlig. Men allikevel.

Finnes det en perfekt dunpose? Alle har jo forskjellige behov, og mener forskjellig. Dumt, for det er en dyr investering. Vi kommer ikke til å bytte i alle fall. For vi er all over fornøyd egentlig.

Har forresten an gammel, gammel voksi classic et sted også. Aner ikke hvordan den er på snuppa, men regner med hun kanskje begynne rå bli litt lang for den.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:27   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Jeg synes også den er håpløs sammen med Mb. Alt for lang, åpen i toppen og feilplasserte selehull. Den som ligger best er tth og lammy synes jeg. Jeg tror slike tester ikke tar helt høyde for bruk i vogn og fasong sånn sett. Dessverre, det var en sånn test som fikk meg til å ende med voksi urban.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:32   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Det er sant det at skrittstroppen er festet langt oppe. Har funnet ut at om jeg har skrittstroppen gjennom det nederste hullet på posen så hjelper det også på å holde posen godt opp i vogna.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:08   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Den er varm og god, synes jeg, men den passer dårlig i Emmaljunga City Cross også, med forlengerdelen på.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:37   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Vi har Ticket To Heaven dunpose i MB, og både den korte og den lange passer fint i.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:32   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Jeg likte den ikke. Måtte kjøpe pose nr 2 fordi vi hadde to små som sov i pose. Godt mulig den er varmest og brenner dårlig. Jeg synes åpning på siden ikke var enkelt, med forlenger var posen for lang til Simo 123 og selv om jeg klippet hull til selene, passet de ikke vognen. De ansatte i barnehagen ga også uttrykk for at de ikke likte den. Jeg måtte reklamere og få ny pose to ganger fordi glidelåsen røk, men det var visst problem kun for 1. produksjon.

Vår andre pose var en Odenwälder Lammy med avtagbart skinn. Den likte vi kjepegodt, men ble for kort når vår lange jente var 2 år. Det kan sikkert diskuteres, men den gikk ikke å snurpe igjen og jenta var lengre enn liggedelen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:40   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Jeg har EasyWalker Sky og byttet ut Voksi Urban med EasyGrow fordi den var for lang og klumpete. Er kjempefornøyd med EG'en og bruker den nå til barn nummer to
EG er litt samme konsept, men forlengeren settes på nede, og den er mykere sånn at den ikke klumper seg på samme måte som Voksien.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:43   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Vi brukte Odenwälder Lammy XL (dunpose med løst lammeskinn) i UJ og den passet perfekt. Var veldig fornøyd med den, men det er jo snart hundre år siden. :knirk:

Vi bruker fortsatt denne komboen til 09-modellen og er kjempefornøyde.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:43   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognpose - best i test er ikke alltid så bra ...

Jeg synes ikke Voksi urban passer i noen vogner jeg da.Har hatt den i diverse vogner der jeg jobber.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no