Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-16, 09:15   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Selv om vi har todelt skalltøy fra PoP, tror jeg lillebror trenger en vårdress i tillegg, men hva kjøper vi? Han er over gjennomsnittet aktiv, og sliter på klærne, så slitestyrke er veldig viktig, samt vannsøyle på 10 000 (eller mer). Han er en spebygd krabat på 100 cm og 14-15 kg, og jeg tenkte å kjøpe 110 i dress denne gangen.

Tidligere har vi hatt PoP, og det er jo selvsagt et alternativ, men hva annet kan være verdt å se på, og like slitesterkt? Nå i vinter har han hatt en vinterdress fra Reflex de siste månedene, men jeg synes den bærer preg av bruk selv etter tre måneder.

Her i nord er vinteren lang og våren veldig våt, så dressen blir brukt ganske lenge framover.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 09:19   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Jeg har brukt troll og reima tec mest, men til større barn er ikke reima tec slitesterk nok. Troll har forsterkninger, men den er dyr. Den siste dressen yngste hadde var en reflex dress til 399 eller noe sånt. Den holdt i et par år faktisk. Den hadde nok bare 5000 i vannsøyle da, men den holdt likevel godt vil jeg si. Har også hatt en ticket til ham som var slitesterk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 09:27   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Det beste vi har hatt er Isbjørn. Men det finnes jo ikke som vårdress, men todelt.
Ellers var vi absolutt mest fornøyd med Reima. Billige og gode bukser nå kjøper vi på Kappahl.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 09:38   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Hvordan er Helly Hansen Shelter? Didriksons? Er de dårlige på slitestyrke?

Det lureste er nok å ta en runde i butikkene og se, men PoP så foreløpig ikke ut til å ha annet enn røde og marineblå dresser, og han har hittil brukt en rød etter storesøsteren, som jeg synes begynner å trekke litt vann nederst på beina nå.

*edit* Jeg tok den fram, og den så helt fin ut, så jeg skal gi den en runde med impregnering. Greit å jobbe hjemmefra.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 31-03-16 kl 09:45.
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 09:48   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Jeg skulle inn å foreslå helly hansen. De er jo på tilbud på xxl nå, vet jeg. Vi har bare hatt buksene, og hos oss har de holdt lenge (begge gutta har brukt de) - men jeg vet at noen opplever at det blir hull akkurat der den er sveiset sammen på innsiden av beina. Man får ny om det skjer, men likevel. Jeg har ikke opplevd det. Den er forsterket i både rumpe og knær.

(nå skal det sies at jeg ikke har hatt veldig aktive barn,s å litt vanskelig å se. NÅ ser jeg jo at du har funnet frem en fra Polarn - og de er jo veldig gode, egentlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 10:02   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

NÅ ser jeg jo at du har funnet frem en fra Polarn - og de er jo veldig gode, egentlig.

Ja, om den kan brukes, er det jo det aller beste. Vi har egentlig vært fornøyde med PoP, men det er kjedelig når de gang på gang kommer med de samme fargene. Gutten selv forlanger todelt, men det er nok bare fram til han faktisk står i barnehagen og må kle på seg (nesten) uten hjelp med annet enn seler og strikker. Det er noe med det der å komme seg ut fortest mulig.

Allikevel tar jeg nok en titt på HH Shelter om jeg finner den på XXL. Favorittbutikken min.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 10:22   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi er veldig fornøyd med Reflex, de har uten unntak holdt til flere barn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 10:38   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi er mest fornøyd med Reima. Minsten sliter klart mer på klærne enn eldstemann gjør, men vi har kun én gang opplevd hull i et Reimatec-plagg. Når det skal sies, så virker Didrikson noe mer slitesterkt, men deres plagg er ikke like vanntette som Reima sine. Og for oss som ikke bruker vanlig regntøy her på vestlandet, så betyr jo det en del. Men til eldstemann (5.-klasse) som ikke er ute i like mange timer, så er Didrikson helt ypperlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 10:45   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

På slitestyrke synes jeg TTH er suverent best. Jeg har en dress som jeg nå skal bruke til nummer 3 og som ser ny ut og fremdeles er vanntett.

Jeg har god erfaring med POPs skalltøy, men de trekker mer vann nede ved beina enn andre merker av en eller annen grunn. Den ene parkdressen vi har hatt derfra er den jeg har vært minst fornøyd med av de merkene vi har prøvd.

Til mine to minste har vi også ReimaTEC-dresser. De er myke og har den beste konstruksjonen og komforten for små barn. Men jeg ser jo at hos mellomste, som er veldig aktiv, blir dressen "hårete" når han har brukt den.

Jeg opplevde foresten det som Bauche sier på HH-buksen eldste hadde, og det var ikke bare ett hull, den var hullete hele veien og da hadde han knapt brukt buksa. Nå har han en ny samt at han har en fra POP og jeg synes POP er hakket bedre, men HH er helt ok.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 11:22   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Ticket to heaven er gode dresser.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 11:27   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Obs har tilbud på HH shelter bukser nå til 299,- Bare i tilfelle du velger todelt.

Vi har opplevd slike hull ved tapede sømmer på HH men også på andre bukser/dresser med tapede sømmer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 13:06   #12
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi har vært SÅ fornøyde med Ticket-dressene. Ungene kunne vris opp, men var fortsatt tørre inni.
Ellers så er jeg kjempefornøyd med HH skalltøy - ser at Lillebror på 4 er nesten den eneste som ikke er skiftet på i løpet av dagen. Han har to sett hengende i barnehagen, og de er ute hele barnehagedagen omtrent, men han bruker bare ett per dag. Og han er sånn som bor i søledammene, altså!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 13:10   #13
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi har en som også er over gjennomsnittet aktiv, og sliter veldig på klær. Vi har prøvd mye forskjellig til henne, men det ser ikke ut til å hjelpe. Dyrt eller billig, forsterkning på knær eller ikke, hun sliter hull i absolutt alt. Jeg er skikkelig lei av å bruke mye penger på tøy med høy slitestyrke, vi må uansett kjøpe mer enn ett sett i løpet av sesongen. Jeg har derfor tenkt å kjøpe "billigvarianter" fra H&M, Kappahl el. heretter.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 13:20   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi har god erfaring med KappAhl buksene. Holder tett i all slags vær, fin pris og slitesterke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 14:37   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.102
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi har brukt Stormberg sin vårdress til minste, den fungerte fint syns jeg. Har ikke all verdens referansegrunnlag (1 sesong).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 11:18   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Vi har også en over gjennomsnittet aktiv krabat, og han bruker nå fjorårets Reimatec vårdress. Den ser rett og slett ny ut, bortsett fra at han vokser ut av den hvert øyeblikk. Det er den ensfarget mørkeblå som de også har i årets kolleksjon.

Vi har forøvrig vært gjennom det meste av dresser til ungene, og det viser seg at det eneste de ikke klarer å slite ut er vårdresser fra Reima og vinterdresser fra Isbjørn. Alt annet har vi hatt hull i. Vi fikk en gang en rift i sømmen på Reimatec, og det var garantisak. Fikk ny dress da.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 11:25   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi har også en over gjennomsnittet aktiv krabat, og han bruker nå fjorårets Reimatec vårdress. Den ser rett og slett ny ut, bortsett fra at han vokser ut av den hvert øyeblikk. Det er den ensfarget mørkeblå som de også har i årets kolleksjon.

Vi har forøvrig vært gjennom det meste av dresser til ungene, og det viser seg at det eneste de ikke klarer å slite ut er vårdresser fra Reima og vinterdresser fra Isbjørn. Alt annet har vi hatt hull i. Vi fikk en gang en rift i sømmen på Reimatec, og det var garantisak. Fikk ny dress da.

Jeg tror jeg skal se på ReimaTec om PoP ikke holder mål, i hvertfall. Isbjörn har vi hatt til eldste, og fasongen er perfekt til disse smale barna mine (i hvertfall forrige versjon), og vi fikk solgt den brukt for 7-800 kroner etter to sesongers bruk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:09   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

De nye er også fine til smale barn. Min eldste er veldig lang og smal, og elsker dressen sin. De nye har også sømmer som kan sprettes opp slik at dressen blir en størrelse større, så mine skal ha sine dresser også neste år.

Hvis du kjøper Reima kan det være at 110 blir litt stor for guttungen din. Min gutt er 105-106 cm og passer som sagt enda 104. Tror den skal holde vårsesongen, så får han ny til høsten. Men når det er sagt så kjøpte vi den til ham for ett år siden, og da var han rett under meteren lang.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:15   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Hvis du kjøper Reima kan det være at 110 blir litt stor for guttungen din. Min gutt er 105-106 cm og passer som sagt enda 104. Tror den skal holde vårsesongen, så får han ny til høsten. Men når det er sagt så kjøpte vi den til ham for ett år siden, og da var han rett under meteren lang.

Takk Han var akkurat passert 100 cm på fireårskontrollen på tirsdag, så da er nok 104 bedre. Samtidig sliter vi med forholdet mellom lengde og bredde på plaggene, og vinterdressen i 104 er ikke mer enn akkurat på lengden. Men den er jo fra et annet merke, og man bruker mer klær under, så det trekker jo litt også i lengden.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:39   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vårdress med høy slitestyrke og vannsøyle?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi har vært SÅ fornøyde med Ticket-dressene. Ungene kunne vris opp, men var fortsatt tørre inni.
Ellers så er jeg kjempefornøyd med HH skalltøy - ser at Lillebror på 4 er nesten den eneste som ikke er skiftet på i løpet av dagen. Han har to sett hengende i barnehagen, og de er ute hele barnehagedagen omtrent, men han bruker bare ett per dag. Og han er sånn som bor i søledammene, altså!

Salg på HH skallklær på HH sin nettbutikk (under outlet). Jakker til 350,-

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no