Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ergosele

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 10:25   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Ergosele

Noen som vet hvem som selger Ergoseler (bæreselen Ergo, altså)?

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 21-10-06 kl 10:54.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 14:41   #2
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ergosele

babyslynga.no - og så er det en annen forhandler som av og til annonserer på finn.no.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 16:40   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Ergosele

Så ingen utsalgsssteder i Oslo, altså?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 16:43   #4
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ergosele

Tror ikke det. Alle jeg vet om har bestilt fra babyslynga.

(Men jeg bor ikke i Oslo, så mulig jeg tar feil.)

Dersom du er ute etter et alternativ til BabyBjörn, så anbefales den på det varmeste!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:00   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ergosele

I tillegg selger Alveslottet (www.alveslottet.no) Patapum, som ligner. Du kan også fra tid til annen få tak i brukt Ergo på www.tettinntil.com.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:13   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ergosele

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

I tillegg selger Alveslottet (www.alveslottet.no) Patapum, som ligner. Du kan også fra tid til annen få tak i brukt Ergo på www.tettinntil.com.

Patapum er også ganske mye rimeligere enn ergo.

Brukt ergo kan du vente lenge på på tettinntil - jeg sto på venteliste i over 4 måneder. Så det er ikke akkurat noe å satse på dersom du skal ha den med en gang.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:52   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Ergosele

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

I tillegg selger Alveslottet (www.alveslottet.no) Patapum, som ligner. Du kan også fra tid til annen få tak i brukt Ergo på www.tettinntil.com.

Ja, jeg har kikket på Patapum også, men den er jo i 2 forskjellige størrelser, og da må man jo kjøpe begge da. Ergoselen kan man også ha spebarn i, det kan være kjekt, for jeg er ikke helt ferdig med babylagingen enda.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:33   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ergosele

vidunderbarn.no selger også ergo.

Jeg har både ergo og patapum (baby) og liker ergoen best. Synes den er bedre og kraftigere i stoffet, og at ungen sitter stødigere i den. Den er mer formsydd rundt rumpa til ungen, i tillegg til at hoftebeltet sitter bedre inntil ryggen min. På patapumen har den en tendens til å bli stående litt ut fra ryggen, og dermed presset litt nedpå rumpa. Men jeg er veldig svai da. det varierer sikkert fra person til person hva man liker best. Mange liker bedre utseendet på patapumen (personlig synes jeg ergoen er tøffere).

Liker også lomma på ergoen, + at jeg liker systemet med sovehetta bedre på denne, også liker jeg ryggsekken som man kan kjøpe til. Denne har jeg hatt god nytte av.

Patapum baby og ergo er forresten like store (patapumen er littegrann smalere) og kan brukes like lenge. Patapum toddler (småtass) er større enn ergo.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:38   #9
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ergosele

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ja, jeg har kikket på Patapum også, men den er jo i 2 forskjellige størrelser, og da må man jo kjøpe begge da. Ergoselen kan man også ha spebarn i, det kan være kjekt, for jeg er ikke helt ferdig med babylagingen enda.

Men jeg har hørt at flere ikke liker Ergoen til spebarn (med innlegg). Har du erfaring med det, Lille*My? Jeg har bare brukt den til barn over 6 måneder.

(Mei tai er et supert alternativ! )

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 12:54   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ergosele

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Men jeg har hørt at flere ikke liker Ergoen til spebarn (med innlegg). Har du erfaring med det, Lille*My? Jeg har bare brukt den til barn over 6 måneder.

(Mei tai er et supert alternativ! )

Nei, kjøpte den da jenta var 8 mnd. Brukte ringslynge da hun var nyfødt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 20:30   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ergosele

Jeg må jo da ærlig innrømme at jeg ikke liker ergo eller patapum i det hele tatt, men sverger til mei tai. Jeg synes det er så mye lettere å få en mei tai akkurat slik jeg vil og tilpasse etter mengde klær osv. Så har ikke jeg noen A4-kropp heller, da. Og, jeg ser at en del synes det er noe herk med stroppene, særlig menn, og da er jo ergo et veldig godt alternativ mye annet, siden den er god å bære i og kan brukes til ungen er et par-tre år.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 20:36   #12
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Ergosele

Jeg har prøvd Ergoen en ukes tid, og likte den godt. Myyyye lettere å bære i enn BabyBjørn Active som vi har fra før. Har bestilt en Ergo nå, skal ha med på ferie, og da kan jeg jo bære han lenge uten å få vondt i skuldrene. Ser for meg at det er spesielt på flyplassen ol. at sele vil komme til nytte.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no