Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tandoorikylling

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-14, 13:59   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandoorikylling

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Passatra vet jeg ikke hva er og det gikk helt fint uten.

Passata er moste/silte tomater, du kan mose hermetiske tomater gjennom en sil hvis du ikke finner ferdigkjøpt på glass eller boks.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 13:51   #22
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tandoorikylling

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg bruker denne oppskriften, og har vel omtrent aldri fått så mye skryt for en matrett noen sinne:


Til fire porsjoner bruker jeg ca. 600 gram kyllingfilet som skjæres i biter.

Marinade:

Ca. en dl matolje (jeg bruker solsikkeolje)
To toppede spiseskjeer med tandoori masala-krydder

Dette blandes godt sammen i en bolle. Tilsett de oppskjærte kyllingfiletene og vend de godt inn i blandingen. La så dette stå tildekket i kjøleskapet i minst en halvtime, men gjerne lenger.

Saus:

En løk, hakket
4 fedd hvitløk, presset eller finhakket
1 ss matolje
3/4 boks finhakkede tomater
1 boks Crème Fraîche
1-2 ss tandoori masala-krydder
Malt ingefær (1/2-1 ts)
Malt koriander (1 ts)
Malt spisskummin (1 ts)

La løken og hvitløken frese seg blank i varm olje i en kasserolle. Tilsett så krydderene, og la dette surre med i noen sekunder før du heller over tomatene og lar disse koke inn noe, ca. 4-5 min. Bland så inn creme fraiche, og kok opp. Ta kasserollen av plata, og kjør sausen glatt med stavmikser, til alt av biter er borte.

Kyllingfileten stekes så i middels varm panne til den er gjennomstekt, og blandes inn i den ferdig stavmiksede sausen. Smak til sausen med evt mer krydder. Serveres med ris.

Dæven døtte!! Jeg lagde Tandoori etter denne oppskriften på lørdag og den ble knallgod!! Ny favoritt her i huset! Tusen hjertelig takk Barbarella for at du ville dele oppskriften! Toro eat you heart out.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 12:32   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tandoorikylling

Den oppskriften vil jeg også prøve!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 15:32   #24
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tandoorikylling

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Dæven døtte!! Jeg lagde Tandoori etter denne oppskriften på lørdag og den ble knallgod!! Ny favoritt her i huset! Tusen hjertelig takk Barbarella for at du ville dele oppskriften! Toro eat you heart out.

Så bra! Ungene her i huset har bestemt at den er vår faste rett på fredagskveldene, og det er ikke meg imot.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 16:03   #25
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tandoorikylling

Gode tips, følger med i denne tråden.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 00:13   #26
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tandoorikylling

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg bruker denne oppskriften, og har vel omtrent aldri fått så mye skryt for en matrett noen sinne:


Til fire porsjoner bruker jeg ca. 600 gram kyllingfilet som skjæres i biter.

Marinade:

Ca. en dl matolje (jeg bruker solsikkeolje)
To toppede spiseskjeer med tandoori masala-krydder

Dette blandes godt sammen i en bolle. Tilsett de oppskjærte kyllingfiletene og vend de godt inn i blandingen. La så dette stå tildekket i kjøleskapet i minst en halvtime, men gjerne lenger.

Saus:

En løk, hakket
4 fedd hvitløk, presset eller finhakket
1 ss matolje
3/4 boks finhakkede tomater
1 boks Crème Fraîche
1-2 ss tandoori masala-krydder
Malt ingefær (1/2-1 ts)
Malt koriander (1 ts)
Malt spisskummin (1 ts)

La løken og hvitløken frese seg blank i varm olje i en kasserolle. Tilsett så krydderene, og la dette surre med i noen sekunder før du heller over tomatene og lar disse koke inn noe, ca. 4-5 min. Bland så inn creme fraiche, og kok opp. Ta kasserollen av plata, og kjør sausen glatt med stavmikser, til alt av biter er borte.

Kyllingfileten stekes så i middels varm panne til den er gjennomstekt, og blandes inn i den ferdig stavmiksede sausen. Smak til sausen med evt mer krydder. Serveres med ris.

Denne laget jeg til klubb i dag. Fantastisk god! Takk for oppskriften.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no