Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-08, 10:31   #201
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Åh, den tunikaen var bare skjønn, Shamu! Er enig i at utringningen i halsen er for vid, men utsvingen på sidene synes jeg er søt.

 
Gammel 10-04-08, 10:36   #202
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Takk Emma!
Ja, det er ikke mye lett å beregne hode omkrets når barnet sover...

Neste gang skal jeg hente ett plagg hun passer og måle etter det.. så bommer jeg nok ikke så radikalt..

Jaja... sommer tunika er det nok muligens uansett... da skal det jo være luftig

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 10-04-08, 11:14   #203
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

De ermene likte jeg veldig godt. Blir spennende å se neste versjon.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 10-04-08, 12:23   #204
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Shamus barnetøy

Den var jo kjempefin, litt vid i halsen ja, men armene og mønsteret gjorde seg, også sånn en fin modell da

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 10-04-08, 13:05   #205
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Å!! Tunikaen ble utrolig fiin!!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 11-04-08, 08:25   #206
Tora
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 118
Tora er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Skal dra å hente buksen på posten, gleder meg

Tora er ikke aktiv  
Gammel 11-04-08, 18:36   #207
Tora
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 118
Tora er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nydelig bukse sitter perfekt. Mykt stoff, fin passform og nydelig applikasjon. Verdt hver krone! Takk, dette er en av hans første bukser har til nå nesten bare brukt stillongs/strømpebukse fordi så mye barnetøy er så stivt og voksent.

Tora er ikke aktiv  
Gammel 11-04-08, 19:06   #208
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Tora, her.

Nydelig bukse sitter perfekt. Mykt stoff, fin passform og nydelig applikasjon. Verdt hver krone! Takk, dette er en av hans første bukser har til nå nesten bare brukt stillongs/strømpebukse fordi så mye barnetøy er så stivt og voksent.

Så flott å høre!!!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 13-04-08, 11:20   #209
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Rosafant"




Min første jakke! Juhuu! Og jeg er til og med rimelig fornøyd!

Mønster:
Eget
Størrelse: 80/86
Materiale: Fleece og skråbånd fra S&S, Glidelås og rosa jersey er gjenbruk fra avlagte barneklær.
Knapper er fra arveboksen og S&S, Merkelapp fra minanamnband.se
Søm: Rettsøm, overlocksøm og knappehullsøm.



Jeg har tegnet mønsteret på denne jakken selv, og utgangspunktet er tunikaen i forrige innlegg.
Altså, mitt nye favoritt mønster som kan brukes til så mangt.. har masse ideer med dette, og gleder meg til å gjøre dem virkelige!

Jakken syns jeg fikk en fin passform, men har klart forbedringspotensialer til neste versjon;

* Det blir ikke noe utringning i halsen. Vil ha den helt tett i halsen.
* Lenger glidelås som går helt opp til hetten. Denne gangen har jeg løst den åpne halsen som oppsto, ved å sy på en knappeklaff. Mulig jeg beholder denne, siden den ble ganske dekorativ i mine øyne ihvertfall... hehe..
* Mulig ett tynt bomullsfor inni på noen, selv om jeg ikke syns det gjør noe at overlocksømmene er synlige på innsiden.
* Mulig bare for i hetten.



Jeg har sydd i en liten silkehempe på innsiden, slik at den kan henges opp på knaggen i gangen.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -

Sist redigert av Shamu : 13-04-08 kl 11:28.
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 13-04-08, 11:24   #210
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Shamus barnetøy

Den var kjempefin!
Jeg synes knappeklaffen gjorde seg veldig, litt mer særegent, og det liker jeg.
Og modellen er også veldig fin

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 13-04-08, 12:09   #211
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Her var det utrolig mye fint!
Kjempeflink og inspirerende er du.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 13-04-08, 12:51   #212
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så tøff jakke!!

Modellen har jo både gangen og snurren er jo også inne! Hun er jo bare nyyyydelig!!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 13-04-08, 13:02   #213
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Å guriland! Den var jo bare utrolig fin!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 14-04-08, 11:56   #214
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Du skal ikke sy opp noen klær i f.eks 74 og oppover og ha privatsalg i Stavangerområdet vel?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 14-04-08, 12:42   #215
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jøjemeg!! Du er bare helt überflink!! Jeg er steikemisunnelig på datteren din som får så mye tøffe klær
Lurer på om jeg må ta med meg mammas symaskin og halve skapet med gamle sengeklær jeg

Finnes det kanskje bøker med mønstre på biblioteket?!

Millis er ikke aktiv  
Gammel 15-04-08, 19:29   #216
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk for ros av både jkke og modell!
Jeg er stolt av dem begge! hihi...

Peaches - Neste uke reiser jeg til Jubel på sy-ferie. Uten barn. Jeg regner med at jeg har kofferten full av ferdg sydde klær og vesker når jeg kommer hjem.
Hvis du vil, kan du selvfølgelig få se alt live. Bare send meg en PM du Kommer garantert til å legge ut en del for salg.. kan ikke ha alt selv heller...

Millis - De gamle sengeklærne er GULL!!! Så lenge de ikke er fra 90-tallet da..
Bøker på biblioteket finnes det helt klart.
Se etter bøker som:

"Børnetøj du selv kan sy"
"Blødt børnetøj"
"Sy tøj av myke stoffer"

Og helt sikkert flere andre bøker.

Ofte er klærne de viser ikke helt det man kunne tenke seg.. men så er det greit å bruke enkle grunnmodeller og forme dem som man ønsker

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 15-04-08, 21:35   #217
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg er dødsimponert. Skal følge med på siden din, sånn i tillfelle en slik jakke skulle legges ut for salg i strl. 86

Og forresten: jeg rotet gjennom noen skuffer forleden og fant et gammel, lite putevar med mange,små Jon Blund på. Noe du kan bruke?

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv  
Gammel 15-04-08, 22:12   #218
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Jeg er dødsimponert. Skal følge med på siden din, sånn i tillfelle en slik jakke skulle legges ut for salg i strl. 86

Og forresten: jeg rotet gjennom noen skuffer forleden og fant et gammel, lite putevar med mange,små Jon Blund på. Noe du kan bruke?

Tuller du??? Gammelt sengetøy med Jon Blond på har jeg ingen problemer med å klare å bruke!
Ett putevar er jo ikke s stort, men mulig det holder til en liten kjole ihvertfall...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 15-04-08, 22:20   #219
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Tuller du??? Gammelt sengetøy med Jon Blond på har jeg ingen problemer med å klare å bruke!
Ett putevar er jo ikke s stort, men mulig det holder til en liten kjole ihvertfall...

Nja,det er ikke store putevaret heller skjønner du. Det er til en barnepute, men dersom du kan bruke det til noe så er det flott. Send meg adressen din,så skal jeg få sendt deg det

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv  
Gammel 15-04-08, 22:35   #220
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Nja,det er ikke store putevaret heller skjønner du. Det er til en barnepute, men dersom du kan bruke det til noe så er det flott. Send meg adressen din,så skal jeg få sendt deg det

Sender deg en PM jeg!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no