Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kjøpe ullsokker?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-20, 09:47   #21
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Fotball-laget til eldste skal visst selge ullsokker snart.

Kvalitet aner jeg ikke.

Jeg kan starte nettbutikk.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 09:50   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Jeg ser etter sokker som ser hjemmestrikkede ut, gjerne fargerike. Tips til hvor man får tak i det? Jeg pleier å kjøpe noen par på julemarkeder hvert år, men i år spøker det vel for den slags.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 09:51   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har også sjekket Europris, og ble utrolig skuffet da jeg leste innholdsfortegnelsen. Det var - seriøst - 4 forskjellige sammensetninger på én sokk! Kun ull i tå ( 16 % ) og i sålen. Selv raggsokkene hadde ikke noe særlig ull. De kaller det «sokker med ull». Ikke «ullsokker».

What?! Måtte inn og sjekke, og jammenta!
Pleide å kjøpe de som heter Trysilsokken, men det er en stund siden nå.

Nå bruker jeg tynne ullstrømper/halvstrømper fra KappAhl, så varmer det litt oppover leggen også - spesielt hvis jeg bruker bukse med vide legger (som slipper kaldlufta rett opp).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 09:53   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg er fornøyd med Janus og Safa til barn, antar det er fint til voksne, også. Sjekket Pierre Robert på butikken det var også «sokker med ull». Ikke «ullsokker».

Pierre Robert har også ullsokker med mye ull, de ligger rundt 70%. De anbefales.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 10:12   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Trysilsokker er veldig god med tykkere ull over, selv om det ikke er mye ull i de. De har fått en varmere variant som er veldig god. https://www.europris.no/p-str-36-40-ekstra-varm-191276

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 10:40   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Ja, sjekk ullinnholdet.
Jeg liker Safa sine ribbestrikkede. De er uten stram strikk oppe. Eller, Safa sine i ull/silke. De er litt tynnere. Kjøpes på Bogerud.
Pirre Robert sine er også fine, men er litt tykkere om man skal ha de oppi innesko.
I sommer kjøpte jeg treningssokker i ull fra Pierre Robert. Både i halvsokker og i ankelsokker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:13   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Bare en liten digresjon. Men hvordan vasker dere ullsokker? På 40 grader og ullprogram? Jeg synes ikke de blir rene da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:15   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Ullprogrammet mitt er bare på 30 grader uten valg så da blir det det

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:36   #29
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Smil

Sv: Kjøpe ullsokker?

epla.no

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:36   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare en liten digresjon. Men hvordan vasker dere ullsokker? På 40 grader og ullprogram? Jeg synes ikke de blir rene da.

Ullprogram 30 eller 40 grader. Ull trenger jo lavere temperatur for å bli rent.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:49   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ullprogram 30 eller 40 grader. Ull trenger jo lavere temperatur for å bli rent.

Ja, kanskje, men jeg føler ikke at det blir helt rent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:55   #32
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare en liten digresjon. Men hvordan vasker dere ullsokker? På 40 grader og ullprogram? Jeg synes ikke de blir rene da.

30 graders vanlig vaskeprogram, men med ullvaskemiddel. Synes heller ikke ungenes sokker (fulle av sand og søle) blir skikkelig rene på ullprogrammet.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 11:57   #33
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, kanskje, men jeg føler ikke at det blir helt rent.

Du må legge følelsene til side .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 12:22   #34
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Hvis du er på jakt etter sånne gode gammeldagse strikkasokker i alskens farger ville jeg ha sjekket «Salg av Hjemmelaget» og div håndarbeidsgrupper på Fb, eller om dere har husflidsgrupper lokalt med utsalg av sånt.
Sokker er fremdeles noe mange selger billig nok til at også oss med stram økonomi men ingen strikkeevner kan ha varme føtter.
Ikke at jeg på noe som helst vis oppfordrer til underprising av håndarbeid altså, men det er mange som strikker mer enn de klarer å bruke opp og som ser IT til å like å glede andre med sånt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 12:23   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare en liten digresjon. Men hvordan vasker dere ullsokker? På 40 grader og ullprogram? Jeg synes ikke de blir rene da.

På ullprogram, 40 grader. All ullvask vaskes sammen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 12:38   #36
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Ullsokker vaskes på 40 grader ullvask. Det blir rent og bra. Hvis det har satt seg farge fra søle ol så tåler ull fintn å vaskes på normalt program innimellom for å fjerne misfarge. Jeg kjøper i alle fall "vanlig" ull som tåler det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 15:00   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Du må legge følelsene til side .

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-20, 19:04   #38
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe ullsokker?

For hjemmestrikkede sokker kan man også finne det på sånne servicesentre for eldre hvor de har håndarbeidsbutikk. Det har de her. Selger i kommisjon for de eldre. Altfor billig ifht garnkost.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no