Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Kjøkkenhage

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-10, 18:35   #1
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Kjøkkenhage

Vi vil ha hageforum!

Vil bare vise den ikke spesielt imponerende kjøkkenhagen, men vi jobber med saken.

I helgen har vi laget hagekasser. Det gjorde virkelig susen. Kjøkkenhageavdelingen ser meget bedre ut nå.

Ideen er fra her: http://www.hjem.no/artikler/utendors...okkenhage.html



Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:38   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Ja, vi vil ha hageforum!

Jeg har felt to trær som skygget for kjøkkenhagen i dag. Og beskåret masse busker som gjorde det samme. Kasser har jeg allerede, men lurer på å prøve å få tak i pallekarmer til neste år.

Og så har jeg fylt friskt øl i sneglefellene...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:42   #3
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Som du har stått på allium. Øl til sneglene?

Hva er pallekarmer?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:45   #4
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Jøss... Det så faktisk ikke dumt ut! Eneste problemet er at om jeg skulle anlagt noe slikt ville det vært for den sikre død å regne for de stakkars plantene jeg hadde kjøpt. Jeg tror jeg må ha svarte fingre. Jeg klarer ikke å holde liv i en stakkars kaktus en gang...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:45   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Snegler som dør lykkelige!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:49   #6
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Snegler som dør lykkelige!

Ja er det ikke fint!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 18:56   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Pallekarmer:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:31   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Hageforum

Jeg skal også lage kjøkkenhage av pallekarmer - til neste år, eller når jeg får lurt noen til å grave opp hekken som nå står der kjøkkenhagen ettervært skal være. På tomtas mest solrike sted. Jeg gle-heder meg.

Mange snegler i ølfellene mine også. Også fant jeg et hemmelig sneglested i hagen i dag, hvor de tilbringer dagene sine. La meg si det sånn, de gjør ikke det nå lenger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:48   #9
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Ja visst ønsker vi oss hageunderforum.
Jeg skal ut på pallekarmjakt jeg også. Det ser jo unektelig litt mer snasent ut når man har fine karmer rundt kjøkkenhagen. En fordel med pallekarmene er at man kan klappe de sammen og legge de flatt når de ikke er i bruk. Men husk å behandle de med noe, for de er ikke impregnerte, så ubehandlet tåler de ikke fukt så godt.

Vi har en del snegler med hus ( = ikke iberiasnegler) rundtom i hagen her, så jeg tenkte jeg skulle finne på noe for å få tatt knekken på noen av de. Hvordan lager dere sneglefeller?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:58   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Jeg mener å ha lest at man får de billigste pallekarmene på felleskjøpet. Jeg vil gjerne ha rapport om noen begir seg ut på leting. De skal vel helst bare behandles med olje Marit K? Beis og lakk og maling vil jo kunne gjøre jord og vekster giftige?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 19:58   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Jeg graver ganske enkelt ned skåler med øl slik at kanten på skålen kommer i bakkehøyde. Små snegler drukner i ølet, store snegler plukkes med pølseklype.

Men en på jobben hadde snakket med en ekspert som påsto at tingen var et fat med salt, med en skål øl i midten.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:13   #12
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg mener å ha lest at man får de billigste pallekarmene på felleskjøpet. Jeg vil gjerne ha rapport om noen begir seg ut på leting. De skal vel helst bare behandles med olje Marit K? Beis og lakk og maling vil jo kunne gjøre jord og vekster giftige?

Jeg spurte om dette på AnnetHageForumTM og fikk til svar at mange hadde beiset sine, så da tror jeg nok at det skal være helt ok. I tillegg er det også mange som har kledd innsidene med plast, og det var vel sikkert ikke dumt det heller.


Takk for ølfelletips allium.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:16   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Jeg kommer absolutt ikke til å beise mine. Olje får duge -også får man heller bytte dem ut når det trengs.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:27   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Jeg bruker ubehandlede planker på fjerde året nå, og de holder fortsatt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:45   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Pallekarmer:

Så utrolig stilig!
Hvor får man tak i slike? Og hva er prisen?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:00   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Pallekarmer, lik de på bildet, koster 199 kr på Plantasjen. Jeg har faktisk kjøkkenhage i en slik pallekarm. Begynner pent med en i år så får vi se om det blir flere neste år.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:03   #17
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Pallekarmer, lik de på bildet, koster 199 kr på Plantasjen. Jeg har faktisk kjøkkenhage i en slik pallekarm. Begynner pent med en i år så får vi se om det blir flere neste år.

Plantasjen selger pallekarmer til høy pris synes jeg. Etter det jeg har sett når jeg har søkt på pallekarmer rundtomkring, så har jeg funnet de til ca 50 kroner. På finn.no fant jeg en annonse der de ble solgt for 15kr stykket, så skal man ha mer enn en kan det lønne seg å lete andre steder. Felleskjøpet har visst pallekarmer de også, etter det jeg husker.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:15   #18
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Ja til hageforum.

Jeg har så lyst på urte/grønnsakshage. Og en masse frukttrær.
Jeg skal bruke sommeren til planlegging, og så starte tidlig neste år.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:19   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Plantasjen selger pallekarmer til høy pris synes jeg. Etter det jeg har sett når jeg har søkt på pallekarmer rundtomkring, så har jeg funnet de til ca 50 kroner. På finn.no fant jeg en annonse der de ble solgt for 15kr stykket, så skal man ha mer enn en kan det lønne seg å lete andre steder. Felleskjøpet har visst pallekarmer de også, etter det jeg husker.



:letepåfinn.no:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:50   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Ah.... Det er morsomt med kjøkkenhage!
Det hadde jeg også før....
....helt til brunsneglene tok over vedlikeholdet....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no