Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjortelusflua

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-18, 13:57   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hjortelusflua

Nå er den her igjen. Jeg kjenner at jeg blir helt umotivert til å oppholde meg i skogen. Det ser ut som det ikke er noe man kan gjøre annet enn å gre dem ut med en kam, kjipt når man har langt hår. Personen i linken nedenfor har prøvd å finne ut om det er noe man kan gjøre, svaret er å holde farten oppe. Det går ikke alltid i orientering dessverre, tvert om. Men det er artig lesing, han er flink til å skrive: http://www.oby.no/hjortelusflue/

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 14:02   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjortelusflua

Hater dem. De har ødelagt høsten i skogen for meg. Hsr kjøpt caps med nett, men ikke prøvd enda.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 14:03   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortelusflua

Jeg husker bare en tur der det var mange slike, jeg ante ikke hva det var, trodde det var edderkopper. Da vi kom hjem så fant jeg en i øret!

Ti millioner tøffingpoeng til jentungen, som er redd edderkopper, og uten å nøle nappet den ut av øret mitt da jeg hadde fått skylt den ut av øregangen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 14:15   #4
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Hjortelusflua

Hjortelusflua er noe skit - jeg har også hatt skikkelig sperre for å gå i skogen innimellom. Glemmer alltid at de finnes, før du plutselig en skogtur får de små kamikaze-insektene på seg. For ikke å snakke om den imaginære kravlingen i håret i dager etterpå. (som oftest bare innbilning..)

Jeg kjøpte nett å ha rundt hodet - og det hjalp betraktelig. Da kommer de iallefall ikke i håret.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 14:16   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortelusflua

Jeg vurderer hijab.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 14:34   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjortelusflua

Gode grunner til å bo i Nord-Norge - hjortelusflue!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 15:21   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjortelusflua

Eg er vestlending som var på jobboppdrag i Østfold for nokre år sidan. I skogen. Skrekk for eit kryp! Eg holdt på å kjøre av veien på veg til flyplassen da det begynte å krele bak i nakken. Måtte stoppe bilen, hoppe ut, riste håret og DRA dei ekle krypa ut av hår og nakke. Måtte dei aldri komme til mine trakter!

Da eg landa på Flesland hadde eg angst for å ha importert faenskapen til Vestlandet Men enn så lenge har vi gått klar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 15:23   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjortelusflua

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Hjortelusflua er noe skit - jeg har også hatt skikkelig sperre for å gå i skogen innimellom. Glemmer alltid at de finnes, før du plutselig en skogtur får de små kamikaze-insektene på seg. For ikke å snakke om den imaginære kravlingen i håret i dager etterpå. (som oftest bare innbilning..)

Jeg kjøpte nett å ha rundt hodet - og det hjalp betraktelig. Da kommer de iallefall ikke i håret.

Hva slags nett?

Hjelper det noe som helst å løpe med en buff på, egentlig?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 15:41   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortelusflua

Men hva er det som gjør at de plutselig kommer? Vi har bare opplevd dem en gang, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 21:28   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjortelusflua

https://www.magasinet.no/dovrefjell-...BoCQdIQAvD_BwE

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 10:20   #11
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Hjortelusflua

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hva slags nett?

Hjelper det noe som helst å løpe med en buff på, egentlig?

Noe a la dette hos XXL.

Eller disse hos Plukk Selv.

ELler bare google myggnett til hodet, så kommer det opp masse. Mer eller mindre heldekkende, og med eller uten selve hatten.
Litt uvant å gå med - men hjortelusflua er jo 100 ganger mer irriterende.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 10:22   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortelusflua

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Nå er den her igjen. Jeg kjenner at jeg blir helt umotivert til å oppholde meg i skogen. Det ser ut som det ikke er noe man kan gjøre annet enn å gre dem ut med en kam, kjipt når man har langt hår. Personen i linken nedenfor har prøvd å finne ut om det er noe man kan gjøre, svaret er å holde farten oppe. Det går ikke alltid i orientering dessverre, tvert om. Men det er artig lesing, han er flink til å skrive: http://www.oby.no/hjortelusflue/

Jeg humrer av denne bloggen! Ellers må jeg innrømme at jeg ikke hadde hørt om dette ekle vesenet før nå. Hold dem utenfor Trøndelag bare!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:24   #13
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjortelusflua

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Noe a la dette hos XXL.

Eller disse hos Plukk Selv.

ELler bare google myggnett til hodet, så kommer det opp masse. Mer eller mindre heldekkende, og med eller uten selve hatten.
Litt uvant å gå med - men hjortelusflua er jo 100 ganger mer irriterende.

Med hatt, ja. Det utgår. Kan ikke løpe orientering med hatt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-18, 09:13   #14
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Hjortelusflua

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Med hatt, ja. Det utgår. Kan ikke løpe orientering med hatt.

Ser den..! Brødrene Dahl på orientering.. Men bare nett kan jo kanskje funke.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-18, 09:47   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortelusflua

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Ser den..! Brødrene Dahl på orientering.. Men bare nett kan jo kanskje funke.

Hva med caps? Eller solskjerm? Under nettet altså.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-08-18 kl 10:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-18, 10:18   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortelusflua

Buff?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-18, 13:34   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjortelusflua

Hadde tenkt å prøve buff tirsdag, men glemte den hjemme. Caps eller noe som stikker ut og kan henge seg opp i busker og sånt er ikke aktuelt. Gir buffen en sjanse igjen neste gang hvis ikke det er for varmt.

Kanskje ei nylonstrømpe over hodet hadde vært det best.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no