Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Storytel-tråden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-18, 08:05   #121
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det noen som vet om de bøkene som er med svensk tale også kommer på norsk? Som feks bøkene til Stefan Ahnhem ?

Det er ingen automatikk i det. Etter flere år som storytelkunde har jeg blitt veldig glad i å høre bøker på svensk. Synes ofte at det er mer behagelig å høre på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 08:14   #122
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er ingen automatikk i det. Etter flere år som storytelkunde har jeg blitt veldig glad i å høre bøker på svensk. Synes ofte at det er mer behagelig å høre på.

Svensk er vanedannende for min del. I den grad at jeg nå sliter med norske opplesere. Har Jaget av Eystein Hanssen på vent i Storytel-hylla, men til tross for dyktig oppleser i Christoffer Staib, så velger jeg heller å kaste meg over en ny, svensk krimserie av Christina Larsson.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 08:49   #123
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Svensk er vanedannende for min del. I den grad at jeg nå sliter med norske opplesere. Har Jaget av Eystein Hanssen på vent i Storytel-hylla, men til tross for dyktig oppleser i Christoffer Staib, så velger jeg heller å kaste meg over en ny, svensk krimserie av Christina Larsson.

Sånn har jeg det også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 10:13   #124
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg tillater meg å løfte denne tråden.
Det er mye rart på Storytel og som dere tidligere har sagt så kan virkelig dårlige opplesere ødelegge en ellers bra bok.

Gode bøker jeg har hørt:
I morgen var jeg alltid en løve (av Arnhild Lauveng?)
Frank Halvorsen-serien til Ørjan N. Karlsson (han har også en sci fi-serie om Marko Eldfell som jeg ikke helt får grepet på).
Sommeren med August.

Ellers har jeg hørt veldig mye halvdårlig krim.

Hva hører andre på nå for tiden?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 10:19   #125
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Akkurat nå hører jeg på Games of Thrones. Men det er via Lydhør.
Men vis du åpner Bøker lest i 2018 tråden så er vel 90% av mine bøker fra Storytel.
Jeg hører knapt på krim.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 11:50   #126
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storytel-tråden

Harry Potter bøkene har kommet på norsk. Jeg har bare hørt et par minutter for å høre om jeg taklet fortellerstemmen, ble positivt overrasket, så den første boken ligger ferdig nedlastet og venter på at julefreden skal senke seg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 12:18   #127
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg hører fortsatt på bøkene fra Outlander. Ser også serien på Netflix. For annen gang. Ser og leser de sakte for vil ikke at de skal ende..
Jeg bare elsker sånne historier fra skikkelig gamle dager.
1700, 1800, og Ken Follet fra 1100-tallet osv.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 13:04   #128
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Akkurat nå hører jeg på bøkene til Jan Guillon - Brobyggerne, hele serien. Jeg er igang med sjette boka nå. Greie bøker å lytte til.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 14:21   #129
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg har snart hørt ferdig alle bøkene som om Maria Wern, svensk krim fra Godtland, veldig bra opplest av Marie Richardson. 19 bøker så langt, og stort sett god kvalitet og fin utviklingav karakterene, selv om noen nok er litt mer uheldig enn andre.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 16:46   #130
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Har hørt alle Wallander-bøkene. Synes mange av de var bra. Så har jeg lest den siste boka om Sebastian Bergmann,liker de også, men det er 100 år mellom hver gamg det kommer en ny bok. Begynte på Doppler, mensynes den var litt rar.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 08:44   #131
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg har byttet til Fabel, de har et bedre utvalg av bøker fra norske forfattere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 11:03   #132
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har byttet til Fabel, de har et bedre utvalg av bøker fra norske forfattere.

Eg bytter fram og tilbake med jamne mellomrom.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-18, 08:24   #133
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg venter på del 2 i Byens Spor. Det kan nok ta tid. Ellers lytter jeg mest på svensk krim, men har omsider lest meg opp på Elizabeth George. Det tok flere år før jeg tilga at hun drepte Helen, og interessen for bøkene etter det ble ganske lunken. Har også fått med meg siste bok om Sebastian Bergman. Akkurat nå lytter jeg på Prästens Lilla Flicka av Susan Casserfelt. Grei svensk krim, verken mer eller mindre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-18, 11:15   #134
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg bytter fram og tilbake med jamne mellomrom.

Jeg også.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-19, 18:48   #135
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Eg drar opp denne igjen! Er det nokon som har nokre nye boktips på Storytel?

Dei siste bøkene eg kan anbefale er

- Norra latin av Sara Elfgren: Første bok i ein planlagt serie frå eit gymnas i Stockholm. Veldig god YA-thriller.

- Lewis-trilogien av Peter May. Britisk krim frå Hebridene.

- Else går til psykolog sterk innlesing av Else Kåss Furuseth, basert på samtaler med psykolog om det å vere pårørende etter sjølvmord.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-19, 19:05   #136
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Else ligger på lyttelista mi. Planlegger pause fra Storytel nå for å spare litt penger, hører en del på podcaster, men skal få med meg Else før den stenges.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 11:58   #137
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Storytel-tråden

Noen som har hørt noe bra i det siste? Jeg finner bare tull for tiden, og trenger inspirasjon.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-20, 14:56   #138
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Fabel: Jan Erik Fjell. Krim, Michael Hjort. Krim, Camilla Lackberg, Krim.


Så hører jeg Dyrene i Afrika med Erlend Loe nå på Storytell.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 11:43   #139
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg har jo gått meg helt vill i Sagaen om Isfolket.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 11:55   #140
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg har jo gått meg helt vill i Sagaen om Isfolket.

Den må jeg høre! Har lest den to ganger tidligere.

Jeg har hørt Lucinda Riley og alle bøkene om de syv søstre (den siste på engelsk da den ikke var kommet ut på norsk).

Har også hørt serien til Kristina Ohlsson, svensk krim.

Nå hører jeg Outlander. De er veldig lange (32 timer), men god underholdning. En fordel å ha sett serien synes jeg, da det er en del ord jeg ikke hadde kjent til om ikke.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no