Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pakke borte i posten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 16:12   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har opplevd det tre ganger. Den første var en av pakkene SpetakkelRandi mistet, den ble bare borte. En annen gang var det jeg som sendte en silkekjole, den har etter det jeg har hørt heller ikke kommet til rette noen gang. I begge tilfellene har selger dekket kostnaden. SR tilbød seg, og det gjorde jeg også. Litt sure penger for alle parter, men jeg tenker det går litt på karma. Uhell skjer, og denne gangen var det jeg som var uheldig.

Den tredje gangen var det Minni her som sendte meg en pakke, som posten hadde hatt liggende hos seg i vinter og vår. De nevnte det selv en gang hun kom for å sende meg noe annet.



Det stemmer, den lå på posten fra Desember til mars.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 16:38   #22
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Har opplevd det på finn.no. Hørte aldri noe mer i fra selger, vart lurt der gitt og lærte en lekse.

Har du skrevet avsender på pakken?
Jeg opplevde å få pakken i retur en gang da mottager hadde skrevet feil gateadressenummer.

__________________
Ny dag - nye muligheter
Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 17:04   #23
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Har opplevd det samme to ganger. Venter p svar fra posten ang siste sending som er savnet. Første pakken dukket aldri opp igjen. Kjøper fikk erstatningsvare fra meg.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 17:43   #24
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Nei, ting er alldri blitt helt borte, men det er hendt at jeg ikke fikk hentelapp og post ble sendt i retur (mener nå at det kun har vært pakker fra utlandet). Når jeg har sendt ting registrert har jeg ikke bare tenkt på risikoen for at de ble borte i posten, men også muligheten for at mottaker fikk pakken og så rotet den bort selv (typisk nettbutikker).

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 17:54   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg skrev avsender på pakken.

Jeg "kjenner" mottaker godt nok til at jeg er sikker på at pakken ikke har dukket opp når hun sier det, og vi kommer nok til enighet ang hvem som skal betale hva. Dette er jo verken min eller hennes feil, og jeg står i de pengene varen kostet.
Men det er søren så irriterende.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:34   #26
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har opplevd to ganger at det jeg har solgt ikke kom frem.

1: Solgte en jakke her inne til slikk og ingenting. Sendte den som brev. Dro til postterminalen. Postmannen tok den direkte med seg, for han stod og tømte postkassa da.
Jakka kom ikke frem. Kjøper ville ikke ha pengene tilbake.

2: Solgte en gummibukse (eller var det et helt sett?), dette også til en liten sum. Pakken kom ikke frem.
Jeg hadde et sett til (enten bukse eller sett, husker ikke) hjemme, så jeg sendte det i stedenfor.

Begge pakkene ble sendt fra postterminalen i nabolaget. Jeg bruker ikke det stedet mer..

Begge pakker/brev var tydelig navnet med mottaker og avsender.

En gang opplevde jeg å sende en pakke som kom til meg (som stod som avsender, og den mottok jeg et par dager etter jeg sendte den). Da fikk jeg sendt den en gang til uten kostnader.

Jeg har i alle fall sendt inn etterlysning, mottatt standard beskjed om at de leter, og så fått standard beskjed om at de dessverre ikke klarte å finne de.

Og der ser jeg at jeg hadde svart i den andre tråden og oppklart at det var regnsett jeg hadde sendt.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:38   #27
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg har opplevd det selv her inne en gang, og trodde selvsagt på selger at hun hadde sendt pakken. Den dukket aldri opp. Jeg ville ikke ha penger tilbake, men vet ikke hva jeg ville gjort om verdien var stor (mest sannsynlig sendt med sporing tror jeg).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 21:28   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.


2: Solgte en gummibukse (eller var det et helt sett?), dette også til en liten sum. Pakken kom ikke frem.
Jeg hadde et sett til (enten bukse eller sett, husker ikke) hjemme, så jeg sendte det i stedenfor.


Tror det må være meg dette, jeg klarer ikke huske nicket men det høres kjent ut at jeg har kjøpt noe av deg. Det var en bukse! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med at du sendte en ny bukse, det var langt over forventning.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 21:29   #29
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Tror det må være meg dette, jeg klarer ikke huske nicket men det høres kjent ut at jeg har kjøpt noe av deg. Det var en bukse! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med at du sendte en ny bukse, det var langt over forventning.

Det var nok det. Godt jeg hadde flere liggende som ikke kom til å bli brukt. Det er så ergelig med ting som forsvinner.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 02:35   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Jeg kan oppdatere tråden med at pakken kom i retur til meg og hadde en rosa(!) lapp påklistret der det stod "Ikke hentet". I og med at mottaker aldri hadde fått noe hentelapp og posten ikke skjønte hva i all verden som hadde skjedd, resulterte det hele i at jeg fikk 90 kr i frimerker og dermed dekket 2. gangs sending. Og er pakken fremme hos mottaker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 08:49   #31
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Så bra at den endelig kom frem, og at den ikke var blitt borte. Men jeg trodde det var vanlig å sende purring når pakker ikke blir hentet. Det har iallefall jeg fått tidligere.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 08:52   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Det var godt det løste seg.

Jeg har selv flere ganger fått purring uten å ha fått den opprinnelige hentelappen, så at det innimellom skjer at man ikke får noen av delene, det har jeg ingen problemer med å tro på. (Eventuelt kan selvsagt lappen ha havnet innimellom reklame eller annet som er kastet.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:22   #33
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Når man ikke får vanlig hentelapp, er det i alle fall kjekt å få en purring. Mottaker fikk ingenting, og da hun spurte på sitt lokale postkontor (hun spurte etter pakken mens den lå der og spurte på ny etter at den var sendt i retur), så skjønte de ingenting.
Men god service og dekking av ny porto når pakken endelig kom i retur til meg - den skal posten ha.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:42   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Godt at det løste seg.

Men hentelapper, og purring, er egentlig en god ide å levere ut dersom man vil at noen skal hente pakkene sine, altså...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:51   #35
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men hentelapper, og purring, er egentlig en god ide å levere ut dersom man vil at noen skal hente pakkene sine, altså...

Helt klart et poeng.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no