Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia, Tunisia, Egypt, Rhodos i høstferien? Erfaringer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-10, 19:10   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tyrkia, Tunisia, Egypt, Rhodos i høstferien? Erfaringer?

Er det noen som har erfaringer med disse stedene i høstferien? Tenker mest på temperatur og hvor værsikkert det er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 23:16   #2
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tyrkia, Tunisia, Egypt, Rhodos i høstferien? Erfaringer?

Jeg vil i alle fall IKKE anbefale Kreta i høstferien! Det har vi prøvd, og resultatet var 11 dager med 12 grader og høljregn, oversvømmelse, hoteller som lakk og veier som raste sammen (vi fikk etterhvert bekymrede sms-er fra familie i Norge som hadde sett uværet på TV2-nyhetene...). Jeg frøs meg skvett fordervet, hadde jo med meg litt klær men langt fra nok. Oppvarming eksisterte ikke, og luftfuktigheten var så høy at alt, absolutt alt inkludert pass og billetter var søkk vått hele tiden. De siste 3 dagene var nydelige med 30 grader, men det var en mager trøst der jeg reiste hjem med dobbeltsidig ørebetennelse og dobbeltsidig sinusitt. Toppen på kransekaka var da trommehinna på ene øret sprakk under landing hjemme. Jeg var syk i 3 uker etterpå.

Lærdom: Hellas er helt fint om sommeren, men vinteren tilbringer jeg i Norge!

Har også vært i Egypt på høsten, men det var senere på året (nov/des). Det fungerte helt fint, ca 22 grader type norsk sommer. (Lokalbefolkningen gikk i boblejakke og lue mens vi badet!)

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 07:35   #3
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Tyrkia, Tunisia, Egypt, Rhodos i høstferien? Erfaringer?

Har vært i Egypt i oktober (09), og det var fantastisk. Ikke for varmt og ikke for kaldt. De siste dagene gikk vi tilogmed ut uten å smøre oss, for sola var ikke så sterk. Drar dere inn mot Luxor, Kongenes dal og lignende, er temperaturen helt forferdelig (skal jo for så vidt være det i ørkenen), ta med nok vann. Vi brukte store deler av dagene i vannet og på stranda. Perfekt temp, mild bris både i vann og på land. Som en bittelitt varm norsk sommer. Rund 25 grader men rødehavsbrisen redder deg og tar bort den varme følelsen. Når sola ramler ned, føles det kjempekaldt. Ta med en tynn bukse og en tynn genser/skjorte. Sesongen har akkurat kommet i gang, så maset er ikke for heftig.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 07:46   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia, Tunisia, Egypt, Rhodos i høstferien? Erfaringer?

Jeg har helt motsatt erfaring av Synnemor. Jeg har vært på Kreta 3 ganger i høstferien, og alltid hatt strålende vær. Bading på dagen og ta på en tynn genser på kvelden.

Men; uflaks med været kan man vel egentlig ha overalt. Vi var to uker i Tunisia i juni. Den ene uka var været virkelig bare middels og tunisierne sa at det ikke var så kaldt midt på vinteren engang. Heldigvis var det strålende sommervær uke nr 2.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no