Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nedlasting av programmer på MacBook Pro

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-09, 21:08   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nedlasting av programmer på MacBook Pro

Det skjer noe rart når jeg laster ned programmer på maskinen, de forsvinner når jeg slår av maskinen. F. eks. Firefox, Skype osv. må lastes ned hver gang jeg slår på maskinen, eller jeg må hente programmene fra nedlastinger. Når jeg laster ned et program så får jeg opp om jeg vil lagre eller åpne. Jeg velger lagre, og da står det et anbefalt program å lagre det i; DiscImageMounter. Burde jeg velge noe annet?


Sist redigert av Marge : 28-09-09 kl 12:54.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 21:11   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av programmer på MacBook Pro

ctrl+klikk på programikonet i dashbordet/dock når du har det oppe, og velg "behold i dock". Hvis det var det du mente?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 21:14   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedlasting av programmer på MacBook Pro

Takk for tips!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 21:23   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedlasting av programmer på MacBook Pro

Du må kopiere programmet inn i Programmer-katalogen hvis det ikke har en "installasjonsrutine" når man starter det fra DMG-filen man har lastet ned.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:27   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av programmer på MacBook Pro

Du laster det på en måte ned på en egen løs disk (tenk som en virtuell "minnepinne", men alt er jo på harddisken selvsagt) og må derfra kopiere den manuelt inn i Programmer-mappen din. (Applications hvis du kjører engelsk språk.) Noen nedlastninger kommer opp med en slags påminnelse automatisk om at dette skal gjøres, andre ikke. Hvis du avslutter maskinen etter å ha brukt programmet uten å kopiere det over så forsvinner det nok. Du kan jo også legge det i dock, men da blir det veeeeeldig mange programmer der etterhvert; det beste er å spare plassen der til programmer man bruker ofte eller mye.

Et godt tips er å bruke "Søk etter"-feltet helt til venstre i Finder-vinduet. Der får du opp dagens/gårsdagens/siste ukes brukte filer og programmer - greitt å vite hvis ikke man husker hva filen/programmet heter slik at ikke Spotlight-funksjonen (som forøvrig er genial) ikke kan brukes.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:56   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedlasting av programmer på MacBook Pro

Aha, men hvorfor lagres de ikke automatisk i application-folderen? Når jeg går inn på Finder, så står hardisk-ikonet øvers til venstre, og under ligger firefox som et eget disk-ikon i tillegg til et par andre programmer. Er det sånn det skal være? (Jeg har lagret de over i applications nå).

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no