Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 10:35   #321
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Husker ikke elt hva jeg betalte, det var litt over 500 i garn, tror jeg?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:01   #322
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Mitt garn kom egentlig på 572, men kjøpte litt ekstra for å få nok et rabatt-stempel (jeg har fast garn-pusher med lojalitetsrabatt).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:02   #323
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Mitt kom på 462. Og så kjøpte jeg knapper til 100 - det var ganske rimelig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:20   #324
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Må man blokke den ? Er dette fordi man ikke bør presse den ? Litt teit spm men

Har forresten planer om å få hjelp med engelsken av ei vennine som har strikket noe engelske oppskrifter før...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:24   #325
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Må man blokke den ? Er dette fordi man ikke bør presse den ? Litt teit spm men

Man må ikke, men den kan bli i minste laget hvis man lar være.

Man bør ikke presse, da flates mønsteret ut.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:26   #326
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Man må ikke, men den kan bli i minste laget hvis man lar være.

Man bør ikke presse, da flates mønsteret ut.

Ja det var det jeg hadde mistanke om.... takk skal du ha.. da er det nok penest å blokke den...

jeg må bare forstå mønsteret først *ikke god i engelsk* Men jeg skal bare strikke ferdig genseren til lilletrollet før jeg kjøper garn i morgen (ft hjemmeværende med lilletroll som har vannkopper)

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003

Sist redigert av livit : 01-09-09 kl 11:46.
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:21   #327
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Da er jeg ferdig med min kåpe!
Kjøpte knapper i dag. Mulig jeg bytter ut knappene, for jeg syntes det ble litt lyse.
Så nå har eldste knipset meg ute i hagen. Var bare 1 plussgrad i dag tidlig, så jeg tror jeg ble ferdig akkurat tidsnok!







__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:41   #328
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe



Knall, knall, knallfin, PC!!! Jeg klør etter å prøve meg på denne jeg også, men jeg vegrer meg pga. engelsken altså ...mulig jeg bare må hoppe i det!?? Men først har jeg en del annet på pinnene jeg bør ferdigstille.

Hva er blokking?? :novise:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 17:23   #329
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

PC: Så flott!!! Hvilkert garn brukte du? Hvor høy er du? Blokket du mye?? Å, jeg har så lyst å strikke denne, bare kroppen krymper inn i en mindre størrelse først...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 17:32   #330
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

PC: Så flott!!! Hvilkert garn brukte du? Hvor høy er du? Blokket du mye?? Å, jeg har så lyst å strikke denne, bare kroppen krymper inn i en mindre størrelse først...

Alfa fra Sandnes (begynte faktisk så vidt på det 25. nøstet!). Jeg er 175 cm, men jeg har laget den lenger enn oppskrifta. Jeg strikket 30 omganger mer (kopierte i grove trekk de første 30). Glemte å måle for jeg la den i bløt, men den strekte seg veldig mye da. Spriker litt mer over puppene enn jeg hadde tenkt, men heldigvis beregnet jeg riktig på plasseringen av knappehullene, så det ble ganske ok.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:19   #331
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

PC: Så lekker

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 00:10   #332
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

kan jeg spørre hvilken str du strikket PC?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 08:25   #333
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Ja, så har jeg kjøpt oppskriften selv, men garn må vente til neste lønning i allefall ...så får vi se!

Men jeg lurer fortsatt på dette med blokking!?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 08:45   #334
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den ble veldig fin, PC. Jeg er veldig brystfager og trenger mye puppeplass. Er det greit å strikke plass til dette? Gjorde du spesielle tilpassninger for brystpartiet?

Jeg ser at min bærer preg av at jeg aldri har flettet før. Det er ikke like pent hos meg som hos dere. Vel, jeg synes det ble fint uansett. Ryggen ble ferdig i går. Armene er også ferdig, så nå gjenstår fremstykkene og hetta.

Ryggen er 79 cm i ublokket tilstand. Da har jeg lagt til en ca 20 rader oppover. Jeg er veldig spent på om den blir lang nok. Jeg er 169 cm lang, og vil gjerne at den når nesten til knærne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:50   #335
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

størrelse L. Ikke gjort noe spesielt for å gjøre den større foran nei, men mulig jeg skulle gjort det. Jeg følte jeg måtte dra litt i den foran for å slippe at det spriker, kanskje det hadde hjulpet å blokke ut litt foran. Jeg er ikke akkurat flink til å forandre oppskrifter. Jeg tror Allium strikket inn litt ekstra foran hvis jeg husker rett...(?)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:51   #336
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den ble kjempefin!

Jeg strikket short rows foran - jeg kan lære deg det, Tjorven, hvis vi klarer å ordne et strikketreff ganske raskt. Det kan godt være hos meg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 09:57   #337
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Det er planlagt et nytt strikketreff hos Observatøren, men det er ikke før helt i slutten av oktober.

Du må gjerne invitere til et strikketreff i mellomtiden, så kan jeg strikke meg frem til brysthøyde på begge sidene. Eller er dette noe jeg må hensynta lenger nede?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:00   #338
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er planlagt et nytt strikketreff hos Observatøren, men det er ikke før helt i slutten av oktober.

Du må gjerne invitere til et strikketreff i mellomtiden, så kan jeg strikke meg frem til brysthøyde på begge sidene. Eller er dette noe jeg må hensynta lenger nede?

Det hadde jeg ikke fått med meg. :må oppdatere meg ser jeg:

Du kan strikke frem til to centimeter før ermet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:00   #339
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er planlagt et nytt strikketreff hos Observatøren, men det er ikke før helt i slutten av oktober.

snufs... jeg vil og på strikketreff, men å reise 2 timer en vei er kanskje litt i mestelaget...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:14   #340
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Du er jammen kjapp Tjorven! :imponert: Og PrinsesseChiefen, den ble kjempefin. Hvis jeg skulle ha strikket en sånn ville jeg ha valgt akkurat samme farge som du har gjort.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no