Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 20:39   #361
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Den er bare nydelig denne kåpa!
Gale mennesker som legger i vei på noe slikt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:53   #362
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Sant.

Jeg tok en halv pinne mindre enn oppskriften siden jeg strikker bittelitt løst. Ikke mye, bare ørlitegrann.
Og det ser veldig pent ut, det er ikke hardt eller noe sånt. Etter vask og strekk så skal den lappen etter min erfaring være helt ok.

Jeg får justere lengde etter allium-oppskriften. Og jeg legger på mer mønster nederst også før jeg begynner å flette.

  Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 07:55   #363
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Min ble veldig lang da jeg blokket den, nesten for lang, og jeg har ikke lagt til noe som helst av ekstrarader.

Men jeg blir søren meg ikke ferdig. Nå har den ligget ferdig montert, tråder festet og alt, og det eneste jeg trenger er å somle meg til å strikke ferdig hetten. Men jeg mangler totalt inspirasjon og energi.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:59   #364
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Adrienne. You can do it.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 12:53   #365
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg har nå blokket ryggen. Den ble alldeles ikke så lang. Jeg klarte ikke å gjøre den lenger enn 87 cm selv om jeg hadde strikket 20 ekstra rader.

Nå skal jeg blokke forstykkene også, og de må jeg jo bare lage like lange som ryggen. Jeg har strikkeforbud, men legen sa ingenting om syforbud. Jeg håper å få sydd sammen delene og festet blomstene på ryggen i løpet av helgen. Så er jeg klar for å strikke hette når skulderen er bedre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:43   #366
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men jeg blir søren meg ikke ferdig. Nå har den ligget ferdig montert, tråder festet og alt, og det eneste jeg trenger er å somle meg til å strikke ferdig hetten. Men jeg mangler totalt inspirasjon og energi.

plz, plz. plz gjør den ferdig og post bilde her. (Til å aldri poste bilder selv - nå finner jeg faktisk ikek kameraet en gang - så er jeg temmelig frekk til å tigge hos andre. Men selvinnsikt, det har jeg i alle fall. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:14   #367
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Da håper jeg at jeg kan komme med mitt aller siste spørsmål: Hvordan får jeg blokket ut hetta? Den er altfor liten uten at den blokkes ut, og den henger jo fast i resten.

Kåpa blir dritstilig, men jeg har strikket for lange ermer. Jeg har ikke laget dem like lange som oppskriften, men ikke kuttet nok. Vel; de er så lange at jeg kan brette opp hele jakkeslaget nederst og fremdeles ha lang nok jakke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:18   #368
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da håper jeg at jeg kan komme med mitt aller siste spørsmål: Hvordan får jeg blokket ut hetta? Den er altfor liten uten at den blokkes ut, og den henger jo fast i resten.

Jeg la hetten i bløt i vasken, holdt fast i resten av kåpen. Så klemte jeg ut vannet og spente opp med nåler nederst og øverst på hetten. La den dobbelt med fellingssømmen øverst.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:51   #369
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg er snart ferdig med ryggen. Jeg strikket et erme, men kom til at jeg skulle strikke ryggen først og se - det så altfor langt ut.

Det går så sykt fort med de bæletykke pinnene altså.

Men når man blokker den - hva fester man den i sånn at den blir liggende i fasong mens den tørker? Gulvteppet eller noe?

Man presser ut mest mulig vann først?

  Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:52   #370
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg tror ikke jeg kan blokke den veldig mye større heller - kan den være ca sånn den er?

  Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:56   #371
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Fy fader så fin den var og til alle som faktisk har strikket den. Jeg er stum av beundring!! Tenk den i lilla eller kaffebrun. Men jeg har rett og slett ikke mot til å sette igang med et så stort ensfarget prosjekt. Jeg tror jeg aldri i verden hadde blitt ferdig. Men kanskje jeg skulle fridd til Svigermor?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:34   #372
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Min ble enormt diger. Jeg har strikket M, men den er mer som en XXL. Den er for lang og for vid og alt. Og jeg som sjekket strikkehastighet kjempenøye først og all ting. Blæh!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:38   #373
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Å, så kjipt!!

Selge på markedsplassen? Håper at noen har strikket en som er altfor liten?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:53   #374
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Min ble enormt diger. Jeg har strikket M, men den er mer som en XXL. Den er for lang og for vid og alt. Og jeg som sjekket strikkehastighet kjempenøye først og all ting. Blæh!

Den får du solgt svinedyrt. Det er ikke mange som har sånt til salgs altså.

Så smetter du sammen en til.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:55   #375
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg har brukt to måneder på den jeg har, ikke tale om jeg lager en til.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:56   #376
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Da får du bare prøve å vokse inn i den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:56   #377
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Da får du bare prøve å vokse inn i den.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:56   #378
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har brukt to måneder på den jeg har, ikke tale om jeg lager en til.

Jeg bare tullet. Det er ikke noe problem at den er for stor sålenge den er for stor alle veier. Da bare krymper du den - det blir kjempefint.

Som toving, bare uendelig mye mer forsiktig. Ta flere runder til den passer.

  Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:01   #379
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Godt poeng, smilefjes. Jeg må forsøke noe sånt. Jeg ble så sur da jeg oppdaget det at den har ligget i en haug etterpå. Får ta meg sammen, strikke ferdig disse kronbladene, feste siste tråden og forsøke å krympe jakken. Og ja, den er stor alle veier. Så ut som en diger morgenkåpe.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 23:31   #380
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Som regel betyr det at den kunne vært en del strammere uten at det ødelegger noe - ofte tvert om. Krymp den forsiktig du så blir du kjempefin.

Nå er jeg ferdig med ryggen på min - mønsteret stemte på toppen enda jeg har endret både i bredden og høyden nedover.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no