Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er minipc et bortkasta kjøp?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 19:40   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er minipc et bortkasta kjøp?

Må høre fleres erfaringer før jeg legger fra meg tanken (og handlingen) på å kjøpe meg minipc. Har nå fått tilslaget på en minipc, rosa acer til 2000, med alt tilbehør som følger med samt kvittering(kjøpt i februar i år)

Jeg har lyst på ny pc fordi den jeg har nå blir så sinnsykt varm(pga amd fikk jeg høre fra butikken) og fordi museknappen låser seg i tide og utide(dermed må den inn på rep, å jeg vil da bli uten pc fordi expert har visst ingen mulighet å gi ut lånepc, er visst lange ventetider)

Å det er bare to grunner, men er det grunner nok til en ny pc? Blir minipc bare brukt litt med en gang(om man har vanlig laptop også)å så lagt bort i et skap eller blir den flittig brukt siden den er liten og støyer(sies det da)lite!

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07

Sist redigert av Smurfine79 : 23-09-09 kl 20:14.
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:44   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det minipc et bortkasta kjøp?

Jeg bruker min mye, men jeg er student. Jeg bruker den på forelesninger, og den er genial til å ta notater med, og selvsagt mye kjekkere å bære med seg. Den er også med på turer og ferier. Hjemme blir den ikke brukt så mye, men mest fordi den er for liten til å redigere bilder på og fordi jeg ikke har Dreamweaver på den osv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:58   #3
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det minipc et bortkasta kjøp?

Men for meg som stort sett bruker pcen til å være på forskjell forumer og slikt på, ikke høre på musikk på pc eller redigerer bilder eller bruker den til jobb er den kanskje ypperlig da?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:05   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det minipc et bortkasta kjøp?

Direkte inne fra Asus Eee 11,6". Jeg elsker den!

Jeg kjøpte min fordi jeg har ligget gravid-kvalm på sofaen i hele sommer, og syntes 15-tommeren jeg har fra før blei for tung og bråkete. Denne kom litt bedre ut i testene jeg leste enn det 10-tommeren gjorde, men jeg kjenner flere som har 10-tommer og som synes den er helt fin som en pc nummer 2. Min vanlige laptop har vært påskrudd én gang siden jeg fikk denne nye for to uker siden; da for å kopiere over ei mappe med uttrykksikoner som jeg sårt savna på msn.

Vi har ekstern dvd-stasjon, så jeg har lagt inn Office og så videre også på denne, og har i grunnen glemt litt at jeg har en til. (Hvilket har ført til at jeg ennå ikke har sett gjennom cd-en med bryllupsbilder vi fikk for over ei uke siden.) Mannen sutra på forhånd om lav ytelse og bortkasta kjøp, men han blei positivt overraska. Pc-en er deilig stille, det tar kort tid å lade den, batterikapasiteten er god og den blir knapt nok varm enda jeg har den mye i fanget. Og så klarer jeg fint å klappe den sammen og legge den fra meg med ei hånd, liggende i sofaen, og det er jo viktig. Den er vel ikke helt ideell om man skal ha massevis av bildefiler osv på den, men jeg tror jeg kunne klart meg lenge med bare denne også. Jeg kommer ikke på så mye negativt, annet enn at jeg ikke er glad i å bruke touchpad i utgangspunktet og sliter litt med å bli vant til den.

Min studentsøster har ønska seg forelesningsvennlig pc i lang tid, og jeg tror ikke det tar så lang tid før hun ender med en sånn en hun heller!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:09   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det minipc et bortkasta kjøp?

Jeg ville ikke hatt en mini som hovedpc.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:12   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det minipc et bortkasta kjøp?

Når jeg skumleste innlegget mitt på nytt ser jeg jo at jeg virker veldig nyfrelst. Jeg er egentlig enig med Sitron, jeg ville ikke hatt en mini-pc som hoved-pc. Det kommer selvsagt litt an på hva man er vant til å bruke pc til da. Man kan bli ganske hemmet av å ikke ha mulighet til å stikke inn en cd, for eksempel.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:13   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det minipc et bortkasta kjøp?

Enig med Sitron, ikke mini som hovedpc. Jeg måtte bruke min mini (8.9") mens 17" var på rep. Det ble veldig lite og slitsomt. Men den er fin på forelsninger og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:17   #8
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Så egentlig er det bare å kaste penger ut av vinduet da jeg allerede har en pc som jeg sikkert kommer til å bruke mest allikevel(når alt kommer til alt) kanskje skynde meg å sende melding å si jeg trekker meg ang kjøpet da...å heller kjøpe bedre pc neste gang den skal byttes ut.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:19   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Jeg har en Msi Wind 10". Jeg bruker den daglig på skolen, på reiser osv. Jeg er kjempefornøyd men ville ikke hatt den som hoved-pc. Men 2 000 kr hadde jeg glatt betalt mens jeg ventet på den andre.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:22   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Med mindre du har et presserende behov for å lime rompa til sofaen og ellers har penger til overs, så er det vel ikke det du trenger mest nei. Men det er en veldig kjekk sofa-pc!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:24   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Jeg er student og har lyst på en sånn liten en.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:26   #12
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Planen er jo å bli student neste år da, fra høsten av. Men da gjennom NKI.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:37   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Enig med røkla. Jeg har en minipc som jeg bruker hele tiden til surfing men hadde ikke hatt den som den eneste pc-en.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:08   #14
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Jeg har en stor, tung sak til jobb og en mini til surfing og spotify.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:15   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Jeg har en EEE. Den blir lite brukt hjemme, men ypperlig å ha med seg på turer.

Nå er litt av grunnen til at jeg ikke bruker dens å mye hjemme det at vi ikke har fått inn alt vi trenger på den, men også pga at jeg synes skjermen og tastaturet er i minste laget til å sitte med en hel kveld.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:23   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Jeg elsker min lille Asus Eee! Bruker den til surfing og lite annet. I tillegg har jeg en vanlig bærbar som jeg bruker i forbindelse med jobben, samt en stasjonær som vi bruker til bilder og diverse.

Minien er så lett og ha på fanget, blir ikke varm og den støyer lite. Skjermen er liten, ja. Men, det er bare å trykke på F11, så forsvinner verktøylinjene oppe og nede

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 23:12   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Tror det for mange vil være stor forskjell mellom hvordan man opplever 8,9-10,2" mini-pc-ene kontra de med 11,6"-skjerm som har bedre oppløsning. Jeg _hater_ 1024x600-oppløsningen som mange minibærbare har. Såvidt man ser et lite utsnitt av websidene. 11,6" med 1280x800 eller 1366x768 blir en del bedre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 23:24   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Ja, det var vel hovedgrunnen til at jeg kjøpte 11,6".

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 08:15   #19
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Har ikke blitt så mye klokere da, så det blir vel til at jeg møter han jeg har en avtale med å kjøper den i dag. Leste om den på sånn test side, å den fikk ganske bra omtale, skjermen var såpass stor at man slapp å scrolle for å se hele siden, tastaturet var bra. Det som var dårlig var batteritiden og musetasten/paden

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 08:18   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er minipc et bortkasta kjøp?

Det er kun en surfe og notatskrive pc - ingen jobbpc. Pitteliten harddisk og derfor mange begrensninger hva programvare angår.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no