Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken mini-pc?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-09, 21:56   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hvilken mini-pc?

Hvis jeg skulle finne på at jeg har behov for en mini-pc til surfing, msn og litt mail, ikke spill eller bilderedigering osv, hvilken burde jeg velge da?

Jeg tenker at det er viktig at den ikke er treg å jobbe med, og så ville jeg hatt en med så lang batterikapasitet som mulig.

Om den er fin å se på også, så gjør det ingen verdens ting altså.

Noen som har tips til meg, sånn i tilfelle jeg skulle klare å finne en god grunn for at jeg trenger en sånn?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:00   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Jeg har ikke greie på pc-er, men er godt fornøyd med min nye Asus Eee 11,6" til den slags bruk. Det ligger en test av den her. Mannen min var superskeptisk, men han har godkjent den nå.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:01   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Mannen min har en acer aspire one. Den anbefales ikke hvis du har tenkt å miste den i betonggulv et par ganger.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:07   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har ikke greie på pc-er, men er godt fornøyd med min nye Asus Eee 11,6" til den slags bruk. Det ligger en test av den her. Mannen min var superskeptisk, men han har godkjent den nå.

Hvor lenge varer batteriet på pcen din da?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:14   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Tja. Jeg har ikke akkurat tatt tida... Den holder nok omtrent en arbeidsdag uten lading, vil jeg tro? Den testen anslår 8 - 9 timer, jeg tror ikke de har overdrevet så mye da.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:16   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Jeg har en eldre Asus Eee (901) og den har jeg vrt fornøyd med. Ikke treg, og har bra batterikapasitet. De nyeste modellene er mye lekrere og har større skjerm;



Test på hardware.no

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:16   #7
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Høres fristende ut da.

Jeg har lenge tenkt at en mini-pc kan være greit å ha med seg når mellomste er innlagt på sykehus o.l.

Er det mulig å spille av dvd-filmer på den?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:25   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Hva med denne?
http://www.ps.no/ArtLst.aspx?n=10100...0&ac=5380,5371

Jeg har hatt min i 1 år nå og er kjempefornøyd.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:34   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Er det mulig å spille av dvd-filmer på den?

Ikke uten ekstern dvd-spiller.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 11:08   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Har du tenkt noe på om det skal være 10,2" eller 11,6" skjerm?

Acer Aspire 3410 koster nå under 5 000 kr. Dette er med 13,3" skjerm, 3 GB minne, 250 GB harddisk og en vekt på 1,6 kilo. Altså 2-300 gram mer enn de fleste modellene i f.eks. Asus Eee 1000-serien. Denne har ingen kjemperask prosessor, men likevel kraftigere enn Intel Atom-prosessorene i mini-pc-ene.

Man har på denne Acer-maskinen 1366x768-oppløsning, hvilket i hvert fall jeg synes er en kjempefordel kontra 1024x600 på 10,2"-modellene.

Og: Denne maskinen leveres med Vista Home Premium, hvilket vel nå inkluderer gratis oppgradering til Windows 7 Home Premium når det blir tilgjengelig i slutten av oktober!

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 15:51   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mini-pc?

Jeg ville gått for MSI wind.

Har så lyst på denne selv, men nekter kjøpe med windows.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no