Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Erfaringer med FOVEA fotograf?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 21:33   #21
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Har Feilstavet ene navnet, og avdelingsnavnet er med bare små bokstaver. Utsnittet på det ene portrettet er ikke pent, og på gruppebildet sitter halvparten og gaper. Søskenbildet er langt fra så fint som i år. Kommer til å returnere det meste denne gangen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 21:46   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Men dere andre som er misfornøyd i år, klager dere ikke?

Jeg tenker at det blir i alle fall ikke bedre hvis ikke flere gir beskjed om hva de mener, da kan de jo bare holde på da. Mange er nok så "dumme" at de bare godtar og betaler også, det er jo helt tragisk. Jeg skal uansett ta det opp med barnehagen, si hva jeg mener og høre om de har fått andre tilbakemeldinger.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 21:49   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Problemet er at det alltid er folk som er misfornøyd, og klager til barnehagen. I forifjor ble fovea brukt, og da klagde folk. I fjor ble noen andre brukt, da var jeg ganske fornøyd. Bildene var i det minste skarpe, og utskriften i solid fotokvalitet. Men mange andre var misfornøyd og klagde. Derfor ble det fovea igjen i år. Og sånn går nu dagan. Mulig vi gir en tilbakemelding, men jeg er verdens dårligste på å klage på produkter jeg er misfornøyd med, så jeg tipper det blir med tanken. Barnehagen får nok høre det, iallefall at Pjokken er foreviget med feil navn. Det synes jeg faktisk er litt dumt, det er jo varige minner for mange av barna på avdelingen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 21:53   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Tenkte mest i forhold til å klage direkte til fotograf. Men jeg ser problemstillingen.

Her var bildene veldig fine i fjor, men det tok over et halvt år før vi fikk dem og det var dyrt (ikke at det er noe billigere i år ser jeg nå), mange klaget på ventetiden/rotet, så da byttet de altså til Fovea i år. Hva de har brukt tidligere vet jeg ikke. Men fotografen vi hadde i den forrige barnehagen, Caspersen Foto, var vi alltid fornøyd med. Helt annen kvalitet på både bilder og selve papiret. Tror jeg må foreslå Caspersen Foto til dem for fremtiden. Verdt å prøve. Hvis ikke foretrekker jeg en liten evighet med ventetid og virkelig gode bilder, fremfor den søpla jeg har fått nå. Dog, de skal få sjansen til å rette opp!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 21:55   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Det er Caspersen vi er fornøyd med. :ser på bildet av ungene som henger på stueveggen:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:17   #26
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg var veldig fornøyd med Fovea bildene. Det er vel den gangen jeg har vært mest fornøyd.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 01:28   #27
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg har veldig dårlige erfaringer med Fovea. Printen er i og for seg grei, men fotografene har gjort en elendig jobb. Bildene har vært ute av fokus, lyset har vært feil og rent komposisjonsmessig dørgende kjedelig. Jeg har kun beholdt gruppebildene fordi det er hyggelig å ha bilde av de andre barna som mine barn gikk i barnehagen sammen med.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 08:20   #28
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg er svært kresen når det gjelder skolefotograferingen. Før om åra har det blitt brukt andre enn Fovea, og det har vel egentlig alltid endt med at jeg har syntes at bildene har vært skikkelig dårlige. I år har skolen brukt Fovea, og for første gang er jeg fornøyd med bildene, og beholder hele pakka!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 08:50   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg er veldig fornøyd med motivene (bortsett fra kuttet fot her også), fotografen hadde tydeligvis ekstremt barnetekke. Men jeg reagerte også på trykkekvaliteten. Det ser jo så blasst og uskarpt ut?! Vi fikk bildene mens vi var på høstferie, og så står det at tilbakesendingsfrist er end ato i høstferien. Det kan vel ikke være riktig?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 09:14   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Nå snakket jeg med barnehagen i morges, og der har de selv reagert på egne skolebarn som de fikk bilder på for litt siden, så det er ikke bare meg i vår tilfelle heller og det er jo godt! Første gang barnehagen bruker Fovea, men det kan jo godt hende det også blir den siste da.

Har også svart kundeservice på mail igjen, så nå blir det spennende å se tid det skjer noe/hva.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 09:27   #31
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Vi hadde førsteklassebilder fra Fovea i fjor, og det var mange som ikke var fornøyd. Klassebildet var merkelig satt opp med mye tom gulvplass i front og kuttet skulder/arm på de elevene som stod på kantene. Portrettene var ikke i fokus midt i ansiktet.
Leste i avisen at firmaet var et av de som hadde gått best på Romerike i 2010, så det ligger kanskje noe der? At de har ekspandert og tjent store penger, uten å helt klare å følge opp kvalitet og kundebehandling? At alt bare skal gå så fort..... (vel, det er bare tanker)

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 10:40   #32
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Flere på vår skole har klaget på klassebildene på at de er blasse i fargen og dårlige utskrifter. Da fikk de bare beskjed om at de fikk sende det tilbake å la være å kjøpe bildet. Ikke snakk om å få noe nytt nei. Skolen nekter å bruke noe annet enn Foeva, for det er jo så kjekt at de får en sånn skolekatalog med alle klassene i hvert år, og det skal jeg jo forsåvidt være enig i at er fint, for alle elevene får hver sin katalog også, men de må jo kunne ha litt bedre kvalitet på bildene for det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 10:41   #33
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Akkurat samme erfaring som HI dessverre. Stygge farger og forferdelig dårlig papirkvalitet.

Dette med katalogen er visst greia her også, men nå har vi sakt klart ifra fra FAU at vi ikke vil være med på dette lenger. Vi ønsker kun skolebilder for 1. og 7. klasse og disse skal tas av andre.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 14:53   #34
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Nå har jeg fått søskenbildene også; ikke noe fine de heller, men selve fotopapiret var i allefall tykkere og virket å være av bedre kvalitet.

Var i bursdag hos niese nå i helgen, de hadde også fått bilder fra samme fotograf, og der var det tynnere og tykkere papir om hverandre, og blankere overflate - så det virker jo som om kvaliteten er helt hipp som happ!?? Håpløst!!

Jeg har sendt alle mine i retur og er spent på tilbakemeldingen ifht. klagen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:04   #35
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Uff da. Poden er blitt fotografert av Fovea i forrige uke. På nett ser bildene fine ut, men nå er jeg jammen spent på papirkvaliteten. Hvor lang tid tar det før de ligger i postkassa da?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:11   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Poden fotograferes av Fovea i morgen. Spent.
Men kundeservicen deres er effektiv, syns jeg jeg hadde et spørsmål og sendte mail til kundeservice og fikk svar innen 5 minutt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:16   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg har vært veldig misfornøyd med både Foeva og Caspersen. :bidrar: Jeg tar ærlig talt bedre bilder selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:19   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg tar elendige bilder selv, så jeg er fornøyd med de fleste andre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:30   #39
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Jeg har ikke fått bildene ennå,har bestilt,men fotograferingen var i forrige uke,så det tar vel litt tid før de kommer. Bildene ser bra ut på nett,men jeg er fortsatt spent,siden det er så mange her som er misfornøyd i år.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:32   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med FOVEA fotograf?

Vi har akkurat fått bilder fra Fovea (skolebilder). Jeg reagerte ikke på papirkvaliteten, men poden så direkte lei seg ut på portrettbildet...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no